airflo di3 5 en 7

Started by j.klopper, July 05, 2011, 22:06:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

j.klopper

Weet iemand het gewicht in grains van deze lijn?
Zinken ze helemaal,of alleen de eerste 6\7 meter?
Gooien deze lijnen een beetje lekker?
Peeters heeft schietkoplijnen #7van dit type, zijn die ook bedoeld voor een 7 hengel of kan je ze ook met een 5 of 6 nog goed gooien.
Dacht dat je schietkoplijnen altijd 2 maten zwaarder dan je hengel kon nemen.

Vincent

op de site van Airflo staan de grains (wel) vermeld...
check ook even e-bay voor je ze hier koopt....daar kosten ze rond de 2 tientjes!...(scheelt toch weer)...
sinktip, of zinkende lijnen 2# meer dan de gewichtsklasse van je hengel...beter niet...ze zijn niet voor niets zwaarder (grains!)...
ze werpen als een speer...(door gewicht ook)...wel oppassen met opnemen UIT het water...(zie Blog Dyckers!)...ze zijn zoals gezegd zwaar...daar moet je even rekening mee (leren) houden!

volgens mij zijn de Di-lijnen allemaal zinkend en geen sinktips!

succes met uitzoeken,Vincent

j.klopper

Mooi bedankt voor de tips,ik heb inmiddels een schietkop van airflo gekocht een di3 #7.
Speciaal voor de fint.

Sietzezietzevliege

Quote from: j.klopper on July 06, 2011, 17:10:48
Mooi bedankt voor de tips,ik heb inmiddels een schietkop van airflo gekocht een di3 #7.
Speciaal voor de fint.

Nog 1 tip trouwens als je een zinklijn voor het zoute koopt en het gaat om precieze visserij(fint dus niet). Hou dan rekening met het feit dat een standaard di-3(dus niet voor het zoute) langzamer zinkt vanwege het feit dat in zout water eenj hoger waterdichtheid heeft dan zoet (ofzoiets dat onthoud ik toch nooit op school :P). Met specifieke zoutwater lijnen is hier meestal rekening mee gehouden.

Mvg
Sietze

j.klopper

Okay,dat hoor ik voor het eerst maar het zal zeker kloppen.
Als je zwemt in zoutwater blijf je inderdaad  beter drijven dan in zoet water.Bedankt voor de tip.

hendri

ik hoorde vanochtend ook dat die lijntjes het nog wel eens zwaar te verduren hebben bij het vint vissen. ivm mosselbanken en scherpe stenen, dus je nieuwe lijntje kan best eens een heel kort leven hebben. maar het kan ook goed gaan. ;)

j.klopper

dat is het risico vh vak...

Sietzezietzevliege

Quote from: hendri on July 06, 2011, 22:12:22
ik hoorde vanochtend ook dat die lijntjes het nog wel eens zwaar te verduren hebben bij het vint vissen. ivm mosselbanken en scherpe stenen, dus je nieuwe lijntje kan best eens een heel kort leven hebben. maar het kan ook goed gaan. ;)

Met een di-3 en al helemaal op fint raak je de bodem bijna nooit is eigenlijk ook overbodig grootste deel van de tijd. Als je mosselbanken en stenen op de kant bedoelt het toverwoord: stripping basket!!. zelfs met stripping basket nooit met glass intermediates vissen vanwege de nylon kern en dan is je lijn zo doormidden altijd gewoon normale met braided kern de fast intermediate van de sixth sense is hiervoor ideaal.

Mvg
Sietze