Alexandra

Started by Troutbuster, April 26, 2013, 11:36:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders!

Hierbij een bind filmpje van de Alexandra, gemaakt door Rinus van Belzen op onze club, Lure and Emerger!

http://youtu.be/yf71ziRgNBU

Het is niet mijn mooiste (te grote kop ;)) maar het geeft wel goed weer hoe een Alexandra te binden.

Oh ja, mijn Zeeuws accent moet je maar voor lief nemen ;) ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Ron

Mooie gedaan Jan  ::goodjob::
Ik ga hem zeker naar bouwen
alleen even kijken waar ik die oranje veertjes kan bestellen.

Gert

Mooi hoor Jan. Heb ze jaren terug ook wel eens gemaakt omdat het een goeie baarsvlieg zou zijn. Maar er nog nooit wat mee gevangen helaas....
Welke vissoorten belaag jij d'r mee?

En wat me opvalt: je hebt zo'n mooie full rotary vice, maar toch maak je daar geen gebruik van bij o.a. het wikkelen van de mylar voor de body. Waarom niet?

En die ribbing: ik heb laatst een paar klosjes bij de Hema gekocht (1 goud- en 1 zilverkleurig, bij de gordijnenafdeling). Bevalt me beter dan wat ik tot nu toe ben tegengekomen als "officieel bindmateriaal".

Groet,
Gert

(O ja, en dat Zeeuws klinkt wel gezellig hoor ;))

Troutbuster

Rood Ron, rood!!
Gewoon een ganzeveer, rode hackle tips of rode biots werkt ook!

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Quote from: Gert on April 26, 2013, 12:56:11
Mooi hoor Jan. Heb ze jaren terug ook wel eens gemaakt omdat het een goeie baarsvlieg zou zijn. Maar er nog nooit wat mee gevangen helaas....
Welke vissoorten belaag jij d'r mee?

En wat me opvalt: je hebt zo'n mooie full rotary vice, maar toch maak je daar geen gebruik van bij o.a. het wikkelen van de mylar voor de body. Waarom niet?

En die ribbing: ik heb laatst een paar klosjes bij de Hema gekocht (1 goud- en 1 zilverkleurig, bij de gordijnenafdeling). Bevalt me beter dan wat ik tot nu toe ben tegengekomen als "officieel bindmateriaal".

Groet,
Gert

(O ja, en dat Zeeuws klinkt wel gezellig hoor ;))

Ik zet 'm in op Forel vooral, maar idd baars is er ook niet vies van net als winde trouwens!

Wat betreft de rotary vice, tsja macht der gewoonte hè! ;)
Ik ben het zo gewent en dan krijg je dat soort dingen!

Wat betreft de ribbing, tsja, het was een krijgertje en ik had ff niets beters voorhanden, maar doorgaans rib ik dit soort vliegen met wire rib (metaal)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Ron

Quote from: Troutbuster on April 26, 2013, 12:57:03
Rood Ron, rood!!
Gewoon een ganzeveer, rode hackle tips of rode biots werkt ook!

Succes en groet

Jan

Jan bedankt.

HappyFisherman

Heel duidelijk Jan! Ribje leggen met je beide handen geeft volgens mij ook meer controle dan draaien met je vice.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Mijn idee Bram!

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Je legt voor die vleugel 2 losse loops en trekt het geheel dan neerwaarts strak. Heb je die wel eens omhoog strak getrokken? Ik merkte dat ik dan minder 'verschoven' vleugeltjes kreeg (maar zoveel natte heb ik ook weer niet gebonden...)
Die Ibis is trouwens ook in imitatie te krijgen (zal ook wel gans of zwaan zijn).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bert J.

Mooi filmpje! En heel goed uitgelegd!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Team

Mooie film, grote kop neem ik je niet kwalijk, ik noem dat een Zeeuwse kop.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Hans-oet-remunj

Goed vliegje overigens....veel salmoniden  mee gevangen, leuk te zien dattie nog steeds meedoet

harry

een beetje een vergeten vliegje  maar ik vis er al jaar en dag mee
ook op ovm al mooie forel op gevangen

Hans-oet-remunj

er is overigens ook een interessante jungle cock variant van ( oogjes van een stekelbaarsje)

Gerrit72




Mooie film Jan en wat weer een vakkundig bindwerk  ::klappen::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

hedzer

Mooi filmpje weer Jan

                   ::goodjob::

JB

 ::top::  Jan,

En dat Zeeuws in het filmpje valt wel mee, ik heb wel eens erger van je gehoord ;)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Troutbuster

Jij wel!! ;D ;D

Ik doe mijn best om het te "verbloemen" John, maar er valt nou eenmaal geen appel van een Perenboom hè!! ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Ron

Jan ik heb geprobeerd voor de eerste keer een  Alexandra gemaakt .
dit is de Alexandra ik ben benieuwd wat je er van vind  ;D.



Ik heb zo'n idee dat ik toch wat verkeert heb gedaan met die vlieg. ::)


Team

Ron ik heb van jou de laatste Swap een tor gehad mooi groen glanzend, wat was dat???

En Ja  de Alexandra is niet helemaal goed maar dat moet Jan maar uitleggen
NUNC  AUT  NUNQUAM

Troutbuster

Ronny!! ;)

Je gebruikt een biot als cheek!!
Gaaf, maar neem 'm dan ook als tail!!??
(goed voor de verhoudingen! ;)

De vleugel, tsja het is een apart truukje maar je moet ff goed kijken wat ik doe op het filmpje (trouwens op de binddag in Apeldoorn lukte het toch ook!!??)

Goed matchen en samen inbinden dan gaat het het best
Later pas de "stammetjes" van de pauweveer wegknippen

Koppie is ook wat aan de dikke kant, maar ........... ;) ;) ;) ;)

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


Ron

Quote from: Troutbuster on May 07, 2013, 00:20:46
Ronny!! ;)

Je gebruikt een biot als cheek!!
Gaaf, maar neem 'm dan ook als tail!!??
(goed voor de verhoudingen! ;)

De vleugel, tsja het is een apart truukje maar je moet ff goed kijken wat ik doe op het filmpje (trouwens op de binddag in Apeldoorn lukte het toch ook!!??)

Goed matchen en samen inbinden dan gaat het het best
Later pas de "stammetjes" van de pauweveer wegknippen


Koppie is ook wat aan de dikke kant, maar ........... ;) ;) ;) ;)

Succes en groet

Jan

Jan

bedankt voor je tips ,ik ga er zeker mee aan de gang om een goede Alexandra te maken .
Jan ik denk dat je me aan ziet voor een ander Ron, wand ik ben nog nooit op een binddag geweest in Apeldoorn.

Team

Dat foam heb ik gekregen ,het is gewoon zwarte foam met groene folie er op geplakt .