Vandaag naar Noorwegen

Started by Gert, May 27, 2012, 08:05:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Zo, nog even de laatste dingen in- en oppakken en dan vertrekken we voor 3 weken naar Noorwegen (waar we effectief ruim 2 weken zullen zijn).
Het is onze motorvakantie, maar ik heb wel 3 hengels ingepakt: een 6-delige #3, een 4-delige #6 en een vrij stevige telescoopwerphengel.

Dus als jullie me vissen, ga lekker vissen. Doe ik af en toe ook  ;D

Groet,
Gert

A{b}r{a}xa{s}

Prettige vakantie Gert

ennuh...vangsuh :)

jur606

geniet ervan de rest komt dan wel goed

johannes

dan heb je mooi weer veel plezier

drefter

Kijk gert heeft er ook zin in net terug uit oostenrijk nu naar noorwegen.

Have fun daar.

Gr Martin

Koen

in zweden had ik heel veel mayflies hatchen, met een beetje geluk krijg jij daar ook last van :P veel plezier :)

Gert

#6
Nou, ben weer terug en zit inmiddels al weer op m'n werk.

Johannes: we moesten wel een beetje zoeken naar het mooie weer, en hebben daardoor een nogal onlogische route gedaan - van west naar noordoost, naar zuidoost, weer terug naar west, en via zuidoost naar Oslo om de boot naar Kiel te pakken (heen was van Hirshals naar Bergen).

Niet heel veel regen gehad, maar echt warm was het nooit, en ook wel sneeuwbuien gehad. Vreemde gewaarwording om met je motor tussen de langlaufers en kite-skiers door te rijden :o

Uiteraard ook een aantal keer gevist. Met de werphengel makrelen gevangen voor de tent. Heb ik weggegeven aan de buurman/vrouw omdat we die dag weer verder zouden rijden en ik het niet zag zitten om die makreel mee te nemen tussen de bagage. Kwam de buurman met 2 porties ingevroren visfilet: Leng en Meerhecht (zeesnoek, maar geen idee wat de Nederlandse benaming is. Wie helpt?)

En later ook pollak gevangen vanaf een andere camping. Zowel met de werphengel als met de vlieghengel. Erg leuk!

2 keer op zoet water gevist met de vlieg, en een gemerkte forel gevangen.
Sprak ook een bioloog die met netten vist om onderzoek te doen, zowel in Zweden als Noorwegen. Hij vertelde dat hij vorig jaar 28.000 vissen uit de diverse wateren had weggenomen om het evenwicht terug te brengen. het ging vooral om wat hij noemde saibling (die ken ik uit oostenrijk - bronforel en beekridder, ik neem aan dat hij die bedoelde), en Rotaugen - blankvoorns dus. Want die schijnen ook een plaag te zijn vwb het opeten van de kuit van de overige soorten.

Op 1 juni begon op de meeste plekken het zalmseizoen en ter ere daarvan was er 24 uur lang live tv met diverse reportages etc. Heb ik een klein stukje van gezien. Wist niet dat daar zo'n grote happening van werd gemaakt.

En verder: een prima vakantie gehad in een geweldig land.

Groet,
Gert




Herman

Tja. Wat moet je dan nog zeggen....
leuke vakantie gehad!
Moeten we maar es een dag of twee eifel afspreken... anders duurt t zo lang voor je weer met vakantie kan haha
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Goed plan Herman!
We gaan wel ff pb'en voor een datum en zo.

johannes

hier is het een poos (2 weken) lekker weer geweest

toch een mooie trip geweest zo te lezen