Vliegvissende Drenten?

Started by Gerrit72, April 06, 2012, 13:59:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Gerrit72


John,

Ook van jou een erg mooie bijdrage! Ik ontdek nu ook het oostelijk deel van Drenthe en verbaas me over de mooie watertjes die ik daar zie!

Groeten,

Gekke  :o  Gerrit
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Jan Bruins

Gerrit,

ik bedoel die andere (gekke) Gerrit.  (die van de Spam)
I don't drink water, fish f*ck in it...

Gerrit72


Jan, Thanx  ;), ik heb wel vreemdere bijnamen gehad, voelde me niet beledigd hoor.

Door het gezegde (en leuke liedjes zoals...die steelt als de raven) ben ik wel wat gewend.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

Ja John, die onderste dat is een heeele mooie stek.K'ben er ook regelmatig te vinden.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

John

Zien we elkaar zaterdag weer Jan 8).

Visdagje wegens 10 jarig bestaan van de VVNA bij de NNVV (lekker verwarrend met die afkortingen!!) ;D

@ Gerrit, Volgens bij ben ie zo gek nog niet ;D ;D

Rossie69

Gerrit is bij de hand :)

hij gaat ons alle mooie stekkies los peuteren,krijg ik het idee.

;D

John

Als 'tie dan van elke leuke visdag op die stekkies ook een mooi stukkie schrijft kunnen we allemaal weer mee genieten ;)

En dan kan die gelijk dat stukkie mee laten doen met de "verhaaltjesvertellers" prijsvraag.
2 vliegen in 1 klap......... ;D

Rossie69

Ja daar heb je een punt :)


Gerrit72


John, het story tellers verhaal lijkt me idd wel wat! Maar dat zal wel over mijn 'eigen' stekjes gaan. Het verhaal zit al in mn hoofd, maar er moet eerst gevist worden voor onderbouwing en foto's,

Rossie, Ik steel niet als de raven... volgens mij bood ik jou gratis en voor niets een stek aan met veel spiegelkarper, 2 volschubs, een goudkarper en dan ook nog eens 30+ pond  ;)

Ik ben niet gek...ik ben een vliegvisser :o
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit72


Kwam ik al lezend in vis boekjes uit vervlogen tijden nog een opmerkelijk stukje over Drenthe tegen. In het ABC voor de hengelsport van A. van Onck uit 1972 stond in het hoofdstuk 'het viswater in Nederland' de volgende passage over Drenthe;

Drenthe is voor hengelaars weinig interessant. Er is nauwelijks hengelwater van enig belang en zelfs daar geldt voor enkele van die schaarse watertjes ook voor vakantiegangers de bepaling dat vakantievergunningen slechts zijn weggelegd voor leden van bij de AHB aangesloten verenigingen.
Hengelaars kunnen zich dus een vistochtje naar Drenthe besparen.

Leuk om te zien hoe tijden kunnen veranderen. In die tijd zal de kwaliteit van het viswater minder geweest zijn dan nu. Oa; doordat vele vaarten niet meer gebruikt worden voor scheepvaart en er nu lieflijk verlaten bijliggen, er vele natuurontwikkelingsprojecten plaats vonden/vinden , er veel minder vervuiling  is, er een goed visbeheer is etc, is het nu zo dat ondanks dat het water oppervlakte niet groot is, de Drentsche wateren nu zeker wel interessant zijn voor serieuze hengelaars.

Toch vernam ik van mijn opa en andere oude familieleden dat ook vroeger er leuk gevist kon worden in Drenthe en dat er in de turfvaarten behoorlijke snoeken voor de pot werden gevangen. Ook is er bijvoorbeeld in Veenhuizen toen al een mooi bestand aan spiegelkarper uitgezet (ik vermoed tbv zelfredzaamheid / consumptie, door de maatschappij van weldadigheid).

Jammer dat we vispionier Van Onck niet meer een dag mee kunnen nemen (vlieg)vissend door Drenthe, hij had zijn mening vast herzien.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Peter B.

Telt het ook als je in Dwingeloo geboren bent, daar 22 jaar gewoond heb, daarna een half jaar in Hoogeveen en toen uit gekkigheid maar bent vertrokken naar Utrecht om vervolgens 2 jaar geleden in Soest neer te dalen?

John

Dan tel je in ieder geval nog voor de helft mee.  :-[

Mocht je op een gegeven moment weer terug emigreren naar ons mooie Drenthe dan tel je weer vol mee ;) ;D

eendagsvlieg

Beste vliegvissers uit Drenthe,
Kan uiteraard niet achterblijven als inwoner van Drenthe en als vliegvissers.
Ik ben woonachtig in het Assense en ben dit jaar gestart met vliegvissen. De eerstevissen (forellen) werden in Baggelhuizen aan de haak geslagen. Deze zomer ook voor het eerste keer gevliegvist op de Kyll. Een geweldige ervaring. Op dit moment ben ik andere wateren aan het verkennen en hopelijk vang ik binnenkort de eerste voorns. Mocht er keer behoefte zijn om gezamenlijk te vissen dan hou ik me aanbevolen.

Groet,
Eendagsvlieg

jan114

Ik ben ook een Drent en woon in bovensmilde dicht bij assen en vis door heel Drenthe wil best een keer samen wat gaan doen vissen of binden alles is mogelijk.

Inderk

Nou maar es wat afspreken dacht ik
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Arie de Vries

Dacht alles op het forum gelezen te hebben, kom nu dit topic tegen. Ben ook Drent. Woon in het noorden van de provincie, Baggelhuizen is de plek waar ik mijn eerste ervaringen met vliegvissen heb opgedaan. En waar ik nog veel hoop te vissen. In de vijver thuis heb ik inmiddels ook al wat voorntjes gevangen en het Peizerdiep hoop ik in het najaar onveilig te gaan maken. Dat met elkaar binden o.i.d spreekt mij ook wel aan dussss........
Groet, Arie

Maxxy

Nog nooit dit topic gezien :P

Hier een Import Drenth, via de Ooievaarsstad naar Emmer-Compascuum geëmigreerd, en nu gehuisvest in 2e Exloërmond! Stroop hoofdzakelijk de veldslootjes en plassen in het oostelijk deel der provincie, en midden/zuid Grunn.

Zie al enkele bekende watertjes voorbij komen hier  ::goodjob::
Mooi om te zien dat ik toch niet de enige ben die het moois in 'het kleine' vind.
Al kom ik (tot nu toe) nergens en wapperende lijn tegen, en enkel scheve bekken 'wat denk die gek te gaan doen midden int durp of tussen de karpertentjes'  ::top::

Inderk

Dan wordt het eens tijd voor een noordelijke "vliegvissersgathering"  ;D

Gewoon eens ervaringen uitdelen met anderen uit het noordelijk deel van het land.
ook hier zijn veel veenkolonisten die graag een lijntje strekken.

Kom maar met een voorstel!
Voor lokatie, wanneer en wat te doen.



"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


weerwolf

ik stel voor om deze samenkomst in overijssel te doen.........veel leuker en gezelliger  ;D ;D ;D ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hendrik

En ja hoor hier nog een import Drent.
Oorspronkelijk uit het Gooi, sinds 10 jaar woonachtig in Assen.
Ben vaak te vinden aan de stads-watertjes in assen Baggel, of Deurzerdiepje.
Moet zeggen het vissen in het noorden van het land valt me mee maar het vangen, ? dit jaar dramatisch.(de vliegenlat staat nog op nul!) ::hulp::
Ben altijd wel in om gezamenlijk te gaan vissen of ervaringen te delen.

Groet Hendrik.

Beertje

Lijkt mij een pracht plan om in het drentse water samen met Drenten te gaan vissen. :)

Wat denken jullie van "de Oosteropgaande" Bij Nieuwlande, of niet John?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit72



Ik ben voor  ::goodjob::

Wat weer een goede plannen!

(Waar zo'n 'oud' topic al niet tot leiden kan  ;D)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

weerwolf

Quote from: Beertje on August 12, 2013, 23:29:32
Lijkt mij een pracht plan om in het drentse water samen met Drenten te gaan vissen. :)

Wat denken jullie van "de Oosteropgaande" Bij Nieuwlande, of niet John?


dan kom ik ook als overijsselnaar..........het is voor mij dichterbij dan voor de meeste drenthen hahahha

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Arie de Vries

Lijkt mij leuk en leerzaam. Zit nu even slecht in de vrije tijd maar kan vanaftweede helft septembervast wel meedoen.
Groet, Arie

Beertje

#49
@Weerwolf: oeps, ik heb de grens van drenthe geloof ik wat te ver naar het zuiden opgerekt :D

Maar laten we zeggen:" John is een reserve Drent"   ;en misschien ligt zijn roots wel in Drenthe. John, Hoe zit dat?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.