Gastvissersdag Lure and Emerger 14-09-14

Started by Troutbuster, May 05, 2014, 09:06:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twan

Vissen met Daddy longlegs is altijd leuk!!

Mag ik vragen hoeveel vis er dan ongeveer uitgezet wordt?

Troutbuster

Niet zoveel hoor Twan, dan kan de club financieel gewoonweg niet trekken, maar een 300/400 kg volgens mij zeker!

Maakt ook niet zoveel uit, ik weet uit ervaring dat de nieuwe forellen, de oudere "triggeren" om actief te worden dus...

ik zie je

Gr

Jan
"Petri Heil"


Hilco de Visser

ik ben ook geweest op de vorige gastvissers dag en heb een top dag gehad, terwijl ik niet eens wat ving .

alleen al voor de schoonheid van het water en de gezelligheid van de medevissers is het de moeite om een keer te gaan.

veel plezier mannen 

Troutbuster

Broeders!!

de wellicht uitzetting is een zekerheidje!

as donderdag gaat er een lading verse forel in het mooie water van de Wranghe

Hopelijk zijn en blijven ze actief en dan staat een mooie visdag as zondag op het program

see ya all

Gr

Jan
"Petri Heil"


Koen

een mooie visdag wordt het zowiezo Jan, het wordt goed weer :)

Troutbuster

Gaat zeker een mooie dag worden makkers!

zojuist nog 2 aanmeldingen gekregen!

2 gerennomeerde wedstrijd vissens uit het NK circuit

Richard Prick van Wely (was al eens op de Wranghe) en Bram Zanis (ex Nederlands Kampioen Vliegvissen)

Als je als "novice" ook maar iets wil leren kan het van deze kanjers!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


golddigger

Dan is het maar goed dat er extra forel wordt uitgezet.
Als Richard en Bram "los"gaan is de plas snel leeg gevist ;D
Leuk om de mannen weer in aktie te zien
Tot zondag!!
Perry

Troutbuster

Leeg nooit hè Per!!

Catch and release!!

Maar ze komen er definitief bij die 2!

Wordt gezellig!

tot zondag

Gr

Jan
"Petri Heil"


kees

Het schiet al op, en ben er helemaal klaar voor.....
Koffie met zeeuwse bolus.......... ::koffie02::
Nieuwe forellen en al een mooi bestand.... ::dance:: ::dance::
Leuke club vissers............ ::rij::
Mooi weer.............. ::KOOL::
Het gaat lukken,
14 september wordt een mooie dag!!!

Troutbuster

Komt goed Keessie!!

Elkaar weer eens om de schouders vallen is ook wat waard!! :D

see ya

Gr

Jan

(oh ja, Olééééééé  ;)
"Petri Heil"


Koen

nog 1 nachtje slapen !!! ::rij::

nog maar ff wat dinkies binden vandaag :)

Koen

oh wat was ook alweer de minimale lijn dikte?

JOLP

Hi Koen,


Ik zou ga altijd voor een tippit van 20 honderdste . Ik kan op de site van " Lure et Emerger"  hierover niets vinden, behalve:


Er kan uitsluitend met de vliegenhengel worden gevist, voorzien van ten hoogste 3 vliegen, gebonden op weerhaakloze haken of met dichtgeknepen weerhaak. Alle gevangen vis wordt direct teruggezet. ( catch and release)
Het gebruik van een bellyboat is toegestaan. Ook wordt het gebruik van een waadpak of tenminste lieslaarzen aanbevolen, aangezien het vrijwel onmogelijk is om vanaf de kant te vliegvissen.

Ik kom morgen ook tot dan John

Troutbuster

Koen, 20/100 is een beetje aan de zware kant

Ik gebruik wel 20/100 als ik met de BB en zinklijn vis

Vanaf de kant zou ik minimaal zeggen 16/100 is  voldoende

see ya

Gr

Jan
"Petri Heil"


Koen

ok, 16,18, en 20 gaan dus mee :) de BB zit al helemaal vol met alle spulletjes. ik ben der klaar voor :)

hansie

Je bent morgen niet de enigste met de belly Koen Chris en ik gaan ook met de boot.gaat gezellig worden morgen heb er ook zin in. Als de nieuwe forel toch niet volop aast dan zou ik voor de zekerheid een zinklijn en wat fabs meenemen oranje doet het altijd goed, mAar laten we daar niet van uitgaan :)

Nootjez

Wegens een lekke bellyboat zal ik morgen gezellig van de kant vissen :)

Iemand een idee hoe het tegenwoordig met de helderheid van het water is gesteld?

grtz

A{b}r{a}xa{s}


Troutbuster

Broeders!!!

Het was weer een schitterende dag aan de Wranghe vandaag.

Mooi weer vis volop, tenminste als men vanuit de BB viste, en een toffe groep malloten uit alle windstreken van NL

Gestart met de traditionele Zeeuwse Bolus aan de picknicktafel, en van daaruit het water op of langs.

Perry "Golddigger", ging al snel van acquit qua vangen,en de rest volgde rap, zeker de BB mannen

Bram Zanis, voor het eerst op de Wranghe (en volgens mij niet voor het laatst! ;)) had op een gegeven moment al 15 forellen op zijn naam staan, en de overige BB'ers vingen eigenlijk allemaal goed

Twan en maat Arno, zag ik regelmatig met kromme hengels de kracht van de Wranghe forellen beproeven, Kees Letterman had een top dag en ving er 13

Tommeke "Nootjez" snaaide met een intermediate en 2 blobjes 7 forellen vanuit 1m2 langs een stek met waterlelie's

Bronco Billy stond lekker te vangen en met zijn nieuwe waterdichte camera zijn vangsten boven en ook onder water vast te leggen!

Crooymans ving uiteraard wel, maar ook hij had, zoals veel kantvissers, moeite met de in-actieve forellen die zo bleek later, door Koen met de "ex Sieger" equipment, haarfijn uitgepijlde gegevens, zich op 4 meter te bevinden.

Jan Damman wist uiteindelijk de hengel te kunnen krommen...... Baars....

Uiteindelijk had iedereen voor zover ik weet vis in het netje, zei het niet alleen forel, maar ook de baarzen geven goede sport op de Wranghe

Een dagje uit duizenden en wellicht binnenkort, als de water temperatuur wat gezakt is, ff dunnetjes over??

Gr

Jan
"Petri Heil"


Nootjez

#69
Jan,

Ik moet je toch op een paar puntjes tegenspreken..

* "een toffe groep malloten uit alle windstreken van NL" :
Nu doe je me toch pijn... noem mij maar Belg.

* al mijn vissen op 1 m² ?:
zo precies kan ik niet werpen :)

* en op 4 meter diepte?:
volgens mij aasden ze op alle dieptes. Ik ving ze allemaal net onder het wateroppervlak. Snel strippend met een slow intermediate en onverzwaarde blobstreamers.

Voor de rest weer een prachtige dag met gelijkgestemden.
Het is uitkijken tot het water van de Wranghe weer helemaal helder is!

Volgens mij is er vandaag uitzonderlijk goed gevangen als je rekening houdt met de omstandigheden (lauw water, erwtensoep, ...)

PS: Proficiat aan Bronco Billy, die werpstijl gaat vooruit met rasse schreden! de vangsten waren navenant.

grtz!


Troutbuster

#70
Tom!!
Je bent en blijft een Belg natuurlijk,maar het feit dat ik daar in mijn enthousiasme aan voorbij ga, geeft maar aan hoe jij intussen bij ons bent "ingeburgerd"
;) ;) ;)
Die 1m2 is idd hypothethisch, maar toch had je ze uit een relatief klein gebied.
Wat betreft diepte, tsja aan "onze" kant zaten ze niet diep,idd,maar vraag maar aan Koen oo welke diepte ze aan de westkant bevonden!
Ennehhh.... Bronco.. Dat wordt nog wel eens wat!!;);) (goed bezig Peer!!)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Koen

Het was inderdaad een heerlijk dagje al was het ff zoeken naar de vis en juiste vlieg (met dank aan Kees :P ). uiteindelijk 6 mogen landen waarvan 1 mooie baars. De fishfinder werkt inderdaad leuk en helpt wel iets. Tis voornamelijk gewoon leuk speelgoed  ;D

Dit was de grootste en tevens laatste, een net  50-er op een oranje booby :)



[attachment deleted by admin]

Twan

#72
Jan, en alle aanwezigen van vandaag,

Wij mochten vandaag voor het eerst onze intreden maken op de wranghe en dit is ons zeker goed bevallen.

Ik heb tot 12:30 gevist, want midden op de plas hing ik ineens scheef. Dit kwam niet door een evenwichtsstoornis of een dikke forel mij op zij trok, maar omdat mijn bellyboat lek gegaan was. Dus maar snel naar de kant gegaan. Persoonlijk tegenvallertje dus, maar dit mocht de pret niet drukken, want de teller stond op dat moment op 7 forellen, ondanks de valse start van 1,5 uur vissen, waarbij ik geen één stootje gevoeld heb.

Wij hebben een erg leuke dag gehad, met gezellige mensen en een mooi een mooi stukkie water. ( 7 a 8 hectare, ik had niet zo groot verwacht)  ;D

Woonden wij maar dichterbij  :-[ :-[ :-[ :-[, wij komen zeker nog een keer op bezoek. Bedankt voor deze dag!!

Troutbuster

Twan, graag gedaan makker, en een vervolg??
dat kan!

16 november doen we het nog eens dunnetjes over!

Verslag met foto's van de dag gisteren volgt

Gr

Jan
"Petri Heil"


bronco billy

Gezellige dag gisteren met gezellige mensen, elkaar weer eens gezien.
Moeilijke start , vis zoeken en vangen , maar uiteindelijk toch gelukt, mooi weer en een verschrikkelijk mooi viswater.
3 mooie forellen gevangen . Ook diverse foto's gemaakt. Onder water veel groene alg .
2 forellen verspeeld, 12/100 en 14/100 , toch te dun voor sommige forellen, weer wat geleerd haha.
Een fantastische dag en genoten ::goodjob::
grtjs
Peter