Snoekstreamers

Started by wouter veuger, October 24, 2015, 21:36:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

Al een poosje niets meer geplaatst,maar heb zeker niet stilgezeten :), sterker nog behoorlijk druk geweest met mijn grootste bindpassie...: snoekstreamers!

Bij deze wat plaatjes,wellicht vinden sommigen van jullie dat leuk of kan het misschien ter inspiratie dienen:


Deze zijn articulated ( shank plus enkele haak,bucktail,saddle  veren en een kopje van Bigstreamerfibers.


Paar baitfish patroontjes,staartje van flash en body van  bigstreamerfibers.




En nog een paar modelletjes met een zonkerstaartje,en een synthetisch lijfje van bigstreamerfibers.


En ze vangen ook nog,bewees deze mooie vis vanochtend ;)



Gerrit59

Ik maakte me al ongerust.....
Zou hij ze nog maken?
Ze zien er mooi uit Wouter en dat ze vangen bewijst de foto wel!

Gerrit

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

maurice

Leuke Streamers mooie vis.
::goodjob::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

edjuhhh

Mooi hoor, vooral die met een zonker staartje!
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Huib.H


FSCHAMP

schitterend en het snoekseizoen komt er aan.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

Als snoek zou je er zo inhappen Wouter.
Mooie streamers, mooi verloop hebben die baitfishvliegen.
Die bigstreamerfibers, dat ken ik niet. Wikkel je dat om de haak of zijn dat net als ander kunststoffibers strengen?
Morgen gaat de BB weer nat worden. Kijken of er een dame wil happen.

wouter veuger

Bedankt mannen!

@sjoerd: bigstreamer fibers zijn vergelijkbaar met de andere soorten synthetische fibers als EP of congohair idd,ik vind het zelf erg lekker materiaal om mee te binden,en het vangt super.

http://www.bigstreamers.com/nl/shop/bigstreamers-fiber-haren/bigstreamers-fiber-geel/


merijn1982

Ik had ze op fb al gezien. Maar nogmaals erg mooi! Zitten paar kunstwerken bij!!!
Tight lines!!

wouter veuger


tb

Super deze streamers!   Pluggen en dergelijke zijn kitch tegenover dit!

JB

Ik gebruik meestal weinig synthetische materialen, misschien ook eens proberen  :)

Eens kijken of deze komend weekend nog wat gaan opleveren,




Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

BV

JB,   ik heb lang het zelfde gevoel gehad , maar het werpcomfort met vliegen met die synhetische bindmaterialen is wel heel relaxt

JB

BV,

Klopt hebben zeker een comfortabeler werpgenot, vind alleen de actie van natuurlijk materialen mooier.
Vooral het Raccoon pulseert mooi onder water. En met die bucktail kraag zinkt hij zeer traag dus ook een voordeel, zelfs in ondiep water best wel traag te vissen zelfs net onder de oppervlakte.
Dus het mindere werpgenot neem ik op de koop toe, en verder in het seizoen gaat het werpen steeds beter    8)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Gert

Inderdaad, het werpen met een streamer van synthetisch materiaal is wel heel relaxt.
Ik had afgelopen zondag de streamerhengel al weer ingepakt want er wilde toch niks op bijten, en ben met m'n drietje aan de gang gegaan. Toch ineens een (kleine) snoek die door de school voorntjes heen jaagde, dus ff snel een titanium onderlijntje en EP-streamertje van ca. 10 cm aan de #3 geknoopt en dat gooide zowaar verrassend goed!
Maar helaas, werd niet gepakt. (Of misschien maar beter ook, maar dat zullen we nooit weten).

Ennuh, zijn weer hele mooie streamers Wouter!
En die van jou ook John!

Groet,
Gert

tb

JB die van u mogen er inderdaad ook zijn,  mooi hoor!

JB

Quote from: tb on October 28, 2015, 18:20:30
JB die van u mogen er inderdaad ook zijn,  mooi hoor!

Bedankt tb   :)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

FSCHAMP

JB

ik ben ook een liefhebber van dat type streamers ondanks dat ze minder goed werpen, maar daarvoor gebruik ik een zwaardere hengel om de streamer toch op zijn plaats te krijgen. Ik heb graag dat de steamers heel wat water verplaatsen/verzetten.
Ik heb mijn grootste snoeken altijd op zo'n streamers gevangen, dus je moet niet twijfelen, die streamers gaan zeker vangen en de kleurcombinaties zijn trouwens één van mijn favoriete kleuren combinaties.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wouter veuger

Zekers ook mooie streamers hoor JB!

Ik vis zelf ook geregeld met streamers van bucktail en raccoon! Wanneer ik welke aan de speld hang hangt van een hoop factoren af (welk water/helderheid/diepte/welke hengel ik bij me heb...)

Wat Gino ook zegt: als je er maar vertrouwen in hebt! Dat is het allerbelangrijkste!

merijn1982

Ik gebruik vanuit de bb alleen nog maar syntetisch.  Dit omdat het makkelijk werpt en gewoon goed vangt! In  stadsvijvers e.d. pak ik nog wel vaak de natuurlijke materialen. Maar denk meer omdat ik het zo mooi vind zwemmen dan dat het echt meer snoek opleverd.
Tight lines!!

Gerrit59

In mijn  beleving speelt de faktor 'wind' ook een rol. In ons winderige landje is een streamer van synthetisch materiaal in een kale polder beter weg te zetten. In een beschutte omgeving waar je van wind geen of weinig hinder hebt kun je een streamer van natuurlijk materiaal makkelijker (dus ook met een lichtere aftma) werpen.

Gerrit

Gerrit59

Ik concludeer net dat ik mijn post moet nuanceren: beter is het te spreken over streamers die veel water opnemen/ vasthouden en streamers die dat niet doen.  Zonkers worden ook als natuurlijk materiaal beschouwd realiseer ik me net....

Gerrit

JB

Ja je zou er haast overheen kijken dat je ook Rabbit zonkers gebruikt :)
Die worden wel eens zwaar ja ;)

Ik gebruik standaard mijn #8, je weet nooit wie eraan gaat hangen :D

Nog een creatie van gisterenavond;
Shank, bucktail, zonker, flash en 6/0 Ad Swier haak.

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

tb

Vangertje!  Kan haast niet anders!