Wat voor vliegen maken

Started by Caslambalk, May 25, 2016, 15:59:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Caslambalk

Hallo,
Ik heb vanmorgen een bindset gekocht met een vice met de volgende bindmaterialen:
Koperdraad - french tinsel - verschillende kleuren en maten garen - poly jarn( cream kleur ) - chenile in rood, groen en zwart - foam - fazanten staart - saddle hackles in groen en zwart - maribou in groen en zwart - partridge soft hackle - een kleine hanen skin - mallard flank - dubbing in groen zwart en grijs - spectra dubbing - beads in goud en zilver - neck hackle in roodachtig bruin en zwart - deer hair - pauwenfibers - looddraad.
Dit allemaal voor 100 euro bij handyfish.
Maar ik weet niet precies wat voor vliegen ik hier mee kan maken en of er misschien zelf streamers.
Ik hoor het wel.

Vriendelijke groet Cas Lambalk.
als ze me missen ben ik vissen ;)

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

FSCHAMP

#2
PT = Pheasant Tails => staart = Fazantstaart fibers, body : gewikkelde fazantstaart fibers, rib : koperdraad, thorax : pauwfibers als afternatief kan je de thorax binden met spectra dubbing, als verzwaring kan je een bead gebruiken

Sawyer nimf => staart = Fazantstaart fibers, body : gewikkelde fazantstaart fibers, rib : koperdraad, thorax : koperdraad, dekschild : fazantstaart fibers

Dit zijn twee zeer goede nimfen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

gijsie20

Grappig..meestal doe ik het andersom.
Ik wil een bepaald patroontje binden..en wat heb ik daar voor nodig?
Neem aan dat Bert toch ook wel tips voor je had voordat je je mandje vol lade?

En waar wil je op vissen? Dan kunnen we je wellicht beter helpen...

Caslambalk

Quote from: gijsie20 on May 25, 2016, 20:01:14
Grappig..meestal doe ik het andersom.
Ik wil een bepaald patroontje binden..en wat heb ik daar voor nodig?
Neem aan dat Bert toch ook wel tips voor je had voordat je je mandje vol lade?

En waar wil je op vissen? Dan kunnen we je wellicht beter helpen...

Er zit ook een boekje bij met patronen waar ik al veel aan heb.
Maar het is in het engels en dan dacht ik dat het grotendeels vliegen voor forel zijn.
als ze me missen ben ik vissen ;)

gijsie20

Gemakshalve ga ik er vanuit dat je ook haken hebt gekocht?
Denk dat je dan aan de tips van Gino al veel hebt, check anders ook even youtube voor filmpjes hoe te binden.

Caslambalk

Quote from: gijsie20 on May 25, 2016, 23:15:53
Gemakshalve ga ik er vanuit dat je ook haken hebt gekocht?
Denk dat je dan aan de tips van Gino al veel hebt, check anders ook even youtube voor filmpjes hoe te binden.

Ja ik heb ook haken ja ;D.
als ze me missen ben ik vissen ;)

HappyFisherman

En kijk even hier op alle beginners tips en trucs...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Tegenwoordig kan je alles online vinden. Je kan je helemaal suf googlen en dagen youtubefilmpjes kijken. En als je lid van de bieb bent: ga daar eens kijken wat ze hebben staan aan vliegvisboeken. Toen ik jong was haalde ik daar een hoop info uit ( toen was het internet nog niet wat het nu is )
Tight lines!!

MarcelN

Ja weet je nog Merijn, toen moesten we nog inbellen met een 16K6 modem, en dat liep in de papieren dat bellen >:(

merijn1982

Of het in de papieren liep weet ik niet. Wel dat ik vaak niet kon inbellen want dan zat me moeder beneden aan de telefoon. Drama!
Tight lines!!

FSCHAMP

ik kan je verzekeren dat het in de papieren liep.  Ik heb het ook nog gedaan. Het downloaden duurde ook zeer lang ivg met nu.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

henkverhaar

Quote from: MarcelN on May 26, 2016, 22:28:39
Ja weet je nog Merijn, toen moesten we nog inbellen met een 16K6 modem, en dat liep in de papieren dat bellen >:(

Jongens, jongens, nieuwlichterij. Ik heb de tijd van de 300 baud modems nog meegemaakt (en de nul-modem-kabels om data van de ene naar de andere computer te sturen, als het niet via sneakernet ging) - en de eerste modem die ik zelf kocht was een 1200 baud gevalletje.

Plantje

Volgens mij was het dan nog altijd een 14k4... 16k6 heeft nooit bestaan.

Maar goed...weer on topic: de genoemde voorbeelden zijn wel goed. En inderdaad op internet is veel te vinden. Er wordt vaak gezegd dat een Red Tag het ook "altijd wel goed doet", maar als nimf heb ik daar mijn twijfels bij.

Bovendien, heel lullig, de vis moet er wel zitten. Anders kun je gooien tot je een ons weegt met de mooiste vliegen en vang je nog niets!

Een Pheasant Tail wordt door zowel voorn als baars gepakt. Ik heb met een hele kleine Pheasant Tail ook een zeelt gevangen, dus ik denk dat je daar erg goed mee zit! Niet te veel verzwaren zodat de boel niet als een baksteen naar beneden duikt.

henkverhaar

Quote from: Plantje on May 31, 2016, 15:19:44Een Pheasant Tail wordt door zowel voorn als baars gepakt. Ik heb met een hele kleine Pheasant Tail ook een zeelt gevangen, dus ik denk dat je daar erg goed mee zit! Niet te veel verzwaren zodat de boel niet als een baksteen naar beneden duikt.
En met een 'hele' grote (op een maatje 8 TMC 200R) ook forel. Op stromend water mogen ze juist wel wat zwaarder zijn, de stroomdruk duwt ze toch wel weer naar boven.