Hoe je visspullen mee 't vliegtuig in?

Started by Gretl, February 02, 2012, 11:23:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gretl

Hallo,
watvoor tas(sen) nemen jullie mee als je met 't vliegtuig naar je vliegvisvakantie gaat?
In 2012 heb ik een paar tripjes geplanned en wil zowel hengels(s), waadpad/schoenen en bindgereedschap mee nemen.
Heeft iemand ervaring met bindgereedschap als handbagage?

Heb wat mooie tassen van Fishpond gezien, maar die zijn enorm groot  :(

gr.
Toro

Gert

Ha Toro,

Ervaring heb ik zelf niet, maar op het Prikbord loopt deze discussie momenteel: http://vliegvissen.startpagina.nl/prikbord/15071019/reel-in-handbagage-bij-intercontinentale-vlucht#msg-15071019
Weet niet of je die ook zelf al had gevolgd. Maar in het algemeen geldt dat scherpe voorwerpen sowieso niet als handbagage mee mogen. Geldt zelfs voor nagelvijltjes en zo. En vlak na "11 september" kwamen de eerste verhalen al van haakjes en vissnoer - dat mocht in de VS ook al niet meer in de handbagage. Waren destijds Nederlanders die naar Canada gingen met een tussenstop in de VS. Hier geen problemen gehad, en daar alles in moeten leveren. Het beste is het volgens mij goed na te vragen bij de luchtvaartmaatschappij, en als het maar enigszins vaag is zou ik het risico niet nemen en het gewoon in de koffer stoppen ipv de handbagage.

Groet,
Gert

Arno

wij moesten zelfs een werphengelmolentje(leuk woord voor word feud)uit de handbagage halen van mijn zoontje van 10
toen we naar Kroatie gingen afgelopen zomer
dus ik zou zeggen niets van dat spul als handbagage meenemen.

Gr Arno

johannes

zoals gezegt in de hardcase koffer is de beste oplossing.

in de handbagage geeft meer onzekerheid en als je er uit gepikt wordt voor navraag ben je snel een uur kwijt en mis je de volgende vlucht  :( :(

Herman

En mocht je toch wat in de handbagage doen... zoek wel alles goed na thuis. Scheelt ook weer.
Ik stond op Eindhoven met alle spulletjes in de hardcover koffer en mijn vest en waadpak in de handbagage.
Vergeten de priest uit het vest te halen. Levert wel leuke plaatjes op bij de douane, maar ook een hoop gezeik.
Inleveren en weer verder.

Had/heeft Gert niet nog een grote bazookakoffer voor de hengels? Had ie mee naar de binddag....
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

sjoerd

Koop bij de dump een z.g. militaire woodlandtas. Die zijn lekker groot en daar passen 4 delige 9 fts hengels met koker mooi in.
Bij sommige maatschappijen mag je naast de 25 kg bagage ook nog een gratis hengeluitrusting meenemen.Pas op niet bij ieder maatschappij.
Wij vliegen deze herfst weer naar BC Canada en vliegen nu met air transat en daar mag het gelukkig wel (bij onze KLM dus niet meer!)
en inderdaad ; geen reels met lijn of backing mee aan boord in de handbagage. Of een doos met kunstvliegen. Ik heb daar ook al problemen mee gehad in BC
Zelfs op een binnenlandse vlucht.
Voorkomen is beter dan....

gr Sjoerd

Sieger

Ik heb zelf deze Snowbee XS2 tas gekocht... Past genoeg kleding voor een week... De kokers en materiaal kunnen in het onderdeel en daar kun je dan gelijk het natte spul scheiden van de rest....

Zoals al eerder gezegd alles in de tas voor het ruim, ook geen reels met snoer... Maat van mij moest alle lijnen van de reels halen op een vlucht naar Ierland....






Sieger

Arno

mijn zoontje van 10 had een teken etui mee met daarin wat potloden en liniaal en een plastic schaartje zelf deze moet de arme jonge inleveren
er staat in de beschrijving duidelijk dat er geen schaar in de handbagage meegenomen mag worden werd als antwoord gegeven.

Gr Arno


Gert

Quote from: Herman on February 02, 2012, 17:06:37
Had/heeft Gert niet nog een grote bazookakoffer voor de hengels? Had ie mee naar de binddag....

Nee, was ik niet. Dacht dat het Sieger was?

Sieger

Yep dat was ik, maar die ligt nu elders bij een ex-hagenees...

In de tas die ik liet zien passen bijna alle hengels tot zo'n 80-82 cm transportlengte.. langere kunnen er niet in... Ik had voor mijn 13 voets die bazooka, maar dat is best wel een groot ding... Mooi als je heel veel hengels (of ski's) mee wil nemen (of 2 delige), maar voor 4-delige 13 voets hengels een beetje veel...

Heb nu een koker van Vision van 110 cm... passen 4 hengels in ... helemaal perfect... (moet er alleen nog een haakje voor een slot aan fabriceren zag ik.... ::) )


Sieger

Sieger

Nee lekker blijven hangen waar je nu zit Rob... Op afstand kijken naar waar je vandaan komt heeft ook zo zijn voordelen... en "vroegâh" vind je toch niet terug...

(ben al 30 jaar weg uit Twente en zie het nog steeds zoals het toen was... Veel is slechter nu, behalve het voetbal...  ;D )


Sieger

Koen

Quote from: Sieger on February 03, 2012, 00:02:48
Yep dat was ik, maar die ligt nu elders bij een ex-hagenees...

In de tas die ik liet zien passen bijna alle hengels tot zo'n 80-82 cm transportlengte.. langere kunnen er niet in... Ik had voor mijn 13 voets die bazooka, maar dat is best wel een groot ding... Mooi als je heel veel hengels (of ski's) mee wil nemen (of 2 delige), maar voor 4-delige 13 voets hengels een beetje veel...

Heb nu een koker van Vision van 110 cm... passen 4 hengels in ... helemaal perfect... (moet er alleen nog een haakje voor een slot aan fabriceren zag ik.... ::) )

voor slot zou ik zo'n goed gekeurd vliegtuigslot er op zetten. die kan de douane namelijk los halen mochten ze er in willen kijken. Als je er een normaal slot op zet en ze willen er in kijken dan knippen ze hem gewoon open.

Jan Bruins

Hoi Toro,

Ik zat met hetzelfde probleem.
Vorig jaar nog met een hele gote koffer maar dat beviel niet zo,  dus op zoek naar wat anders.
Deze is het geworden:

http://richflyfishing.com/en/tassen/airflo/outlander-rolling-cargo-bag.html

Maar...............na aanschaf kwam ik erachter dat je baggage bij KLM een maximale omtrek mag hebben van 158 cm.
Deze tas is 164 cm (84x40x40)
Dit ga ik oplossen door de hoogte 34 cm te maken (84x40x34 = 158)

In het onderste compartiment kan de hengel (ik doe 2 hengels in 1 koker), reel, bindgereedschap, waadstok enz.
Het tussen compartiment gaat de waadkleding en in het bovenste de schoenen + wat nog rest.
Tevens plak ik er een sticker op "I love Golf" , golftassen mogen nl. wel een grotere afmeting hebben. (hoezo discriminatie)
Als je maar onder de 23 Kg blijft, rest moet maar in de handbagage. (lees goed de regels welke KLM hiervoor hanteert.)
Dit wordt mijn derde keer, en elk jaar heb ik nog teveel meegenomen  ::)

Ik heb heel wat lopen zoeken, maar dit was de meest prakrische en goedkoopste die ik kon vinden.

Nadeel hij kan niet op slot, maar je kunt wel een slotje of ty-rap door beide ritsen halen en de zaak zit ook vast.

Ben overigens wel benieuwd welke afmetingen de tas van Sieger heeft. (Snowbee)
I don't drink water, fish f*ck in it...

Gretl

Quote from: speycast on February 03, 2012, 09:02:07
slotjes en zo op ritsen zal je niks helpen    open in 3 tellen en dicht ook in 3 tellen

http://www.youtube.com/watch?v=m85iGP98EAA&feature=player_embedded

golfer is nikszorg dat je duikbrevet haal dan mag je nog veel meer zooi mee nemen
m'n bek valt open..... wat een onzin dus die slotjes etc.

ik ga de maten 's ff goed uitzoeken, dank voor alle tips. Heb een tas van fishpond op 't oog, maar nog niet naar de afmetingen gekeken.


Jan Bruins

I don't drink water, fish f*ck in it...

Useless

Heb een aantal keren op marktplaats bij het vliegvisgedeelte een aanbieding gezien van golftassen waarvan men claimde dat deze ook veel door vliegvissers werden gebruikt. Vond het idee nog niet eens zo gek.

Sieger

@Jan... Ik heb de tas bij Rolf Renell gekocht.... http://www.fliegen-shop.de/WestenPacks_Taschen/Taschen_Koffer/1195_Snowbee_XS_Travel_Bag_ReiseRutentasche/
Buiten maten 90/35/38 binnenmaat van het hengel deel 84/30/11.... En daarboven het 'kledinggedeelte' kan ik zo snel de maten van vinden....


Sieger

Gert

Quote from: speycast on February 03, 2012, 09:02:07
slotjes en zo op ritsen zal je niks helpen    open in 3 tellen en dicht ook in 3 tellen

http://www.youtube.com/watch?v=m85iGP98EAA&feature=player_embedded

golfer is nikszorg dat je duikbrevet haal dan mag je nog veel meer zooi mee nemen

Ja, dat gaat wel heeeeeeeel errug makkelijk!
En je zou je nog meer zorgen moeten maken over wat ze er allemaal in kunnen stoppen dan wat ze eruit kunnen jatten. :o :(

Jan Bruins

@Sieger,

Lijkt heel veel op die van mij, die van jou is iets vierkanter en heeft voor de KLM betere afmetingen   :)

(en hij is €60,- duurder)

Mooi ding !
I don't drink water, fish f*ck in it...

Jan Bruins

Oeps.....foutje: 90x35x38 = 163 !   mag ook niet van meneer KLM

Hebben er meer mensen ervaring met deze afmetingen??

Als KLM gaar miereneuken dan kun je per enkele reis € 75,-  bijbetalen  >:(

Neem aan dat jij er al  eens mee het vliegtuig in bent geweest Sieger?  Hoe ging dat??
I don't drink water, fish f*ck in it...

Sieger

Ik zelf niet Jan, maar 2 maten wel vorig jaar. Bij Aerlingus geen enkel probleem. KLM... Geen idee... Iets minder meenemen dan maar... ;-)


Sieger

Jan Bruins

Ik heb de tassen van Fishpond ook even bekeken, mooi spul en de prijs is nog mooier :-[

Dan bieden de Airflo of de Snowbee heel wat meer waar voor hun geld.

Ik zou d'r is eentje gaan bekijken bij Rich Flyfishing in Houten.

Wel eerst even bellen/mailen of ze er eentje hebben liggen.
I don't drink water, fish f*ck in it...

Team

Peeters heeft de snowbee liggen,,     marktplaats  staat iets leuks       30  euro deze tas word voor canada reizen gebruikt.

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM