Leren zwiepen met een 7# ?

Started by Nigel, October 30, 2012, 23:39:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nigel

Hieruit maak ik een beetje op dat je inderdaad een Die-Hard te noemen bent en een behoorlijk arsenaal hebt:P. Ik las ook al een opmerking eerder in dit topic over jou ervaring. Het lijkt me dus super om een keertje mee te gaan zwiepen. Ik weet echter niet hoe het zit in Amsterdam en omstreken op het gebied van vergunningen en ik schat zo dat ik dan een dagvergunning aan moet vragen, maar dat moet geen probleem wezen.

Het liefst zou ik nog even bij Johan informeren en zijn mening aanhoren. Hij had me namelijk ook al verteld dat er eventueel een hengel via zijn broer beschikbaar was en bij de vliegvisclub in schijndel kon ook nog het een en ander. Maar als dat niet snel te regelen valt denk ik dat ik snel een dagje vrij maak om de hengel bij jou te testen. Ik kan verdomme niet meer wachten op mijn eigen hengel man. :P

Raymond

Om het nog wat moeilijker te maken (de bedoeling is gemakkelijker ;-) ) zou ik toch de eerste basistechnieken van het werpen aanleren met een lichtere hengel. Een vijfje of zo. Wat jij wilt, het werpen van streamers met een 7 of 8 is behoorlijk 'werken' en eigenlijk is het een ietwat andere techniek. Zo'n met water volgezogen streamer is lompzwaar en bonkt als een gek.

Ik weet het, het klinkt nu eenmaal ongemakkelijk maar ik denk dat het wel de waarheid is...
::wtf::

Nigel

Ik geloof je ook direct als je het zegt Raymond, ik heb het ook van meerdere mensen gehoord. Maar ook door mijn budget wordt ik wel heel erg gestimuleerd om een lat te kopen waarop ik meteen op mijn beoogde vissoorten kan vissen.

Ik begrijp dat het leren met een 5 beter is, en dan hoop ik dus ook alleen maar dat het niet teveel ten koste gaat van het leren vissen, maar ik ga toch voor een 7 denk ik. (Eigenwijsheid :P)

Jasper

Ik vis hier niet zoveel in de omgeving hoor, dacht meer aan gewoon graswerpen, dat vind ik een goede manier om te leren.
En ja, ben redelijk fanatiek en heb iets van 16 vlieghengels.  ::)
Maar goed, kijk maar. Misschien is het tóch goed om met een vijfje of viertje te starten en misschien daarna pas naar en hengel als die van mij te kijken.
Maar je kunt trouwens ook prima met lichte streamers werken, al is dat inderdaad nog steeds een andere techniek dan normaal werpen.

Gerrit72


Quote: maar ik ga toch voor een 7 denk ik. (Eigenwijsheid )

Je moet gewoon doen wat jezelf wil. Goed bedoelde tips zijn mooi, het belicht je vraagstuk van vele kanten,
je kan ze afwegen, maar uiteindelijk moet jij de beslissing maken die voor jou het best voelt.

Succes! ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Nigel

Zo zie ik het ook Gerrit, en de tips stel ik dan ook zeer op prijs. Jij ook nog bedankt daarvoor Raymond.
Eigenlijk maar ellende dat het net winter wordt want ik heb echt zin om flink te gaan vliegvissen eigelijk:P. Maarja.. dan maar even settelen voor schaatsen.. kan ook leuk zijn ::) :P

Gert

Maar waar je je absoluut niet in moet vergissen: er zit een levensgroot verschil tussen werpen met een #7, en werpen met een grote streamer aan die #7 (of welke lijnklasse dan ook). En dat kun je dan wel weer wat ondervangen met een speciale snoeklijn. Maar dan nog...

Ik ken niemand in mijn omgeving die is begonnen met een grote streamer. Maar ik ken wel veel mensen die het werpen met een streamer "maar niks" vinden. De kick van het vangen is wel groot, en dat is dan ook vaak de enige reden dat men toch met een vliegenhengel op snoek vist.

Groet,
Gert

bij

Quote from: HappyFisherman on October 31, 2012, 11:49:17
En als ze op de vereniging nou eens gelijk hebben en wij er niets van weten?

twijfel je aan jezelf? ;)

Nigel

Neem ik in acht Gert. En hoewel ik weet dat leren met een #6 of 5 het beste is, ga ik het waarschijnlijk proberen met een 9  :o.

Ik heb een krap budget, zijn er mensen die mij de sport in willen helpen. Daar ben ik heel blij mee en dan kijk ik een gegeven paard niet in de bek. Die 6 komt vanzelf wel.

HappyFisherman

Quote from: bij on January 19, 2013, 10:24:15
twijfel je aan jezelf? ;)

Uiteraard, net zoals iedereen. Wordt je inventief van :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

beginnen met een 9 word niks kun je beter sparen voor wat anders of wachten met vliegvissen