Vangsten in 2019

Started by visser, January 03, 2019, 17:12:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan

Quote from: Menno_siemensma on February 01, 2019, 08:48:44
voordat we verzanden in een autodiscussie, ging het meer om het feit dat ik nog geen vis gevangen heb in 2019... ::hulp::
Lijkt mij heel ernstig als je geen andere interesses of belangstellingen hebt. Maar ik gun iedereen z'n ding en dislikes. ;D

Menno_siemensma

Ik zat zeker niet te duimendraaien thuis, maar ik mag toch graag minimaal een paar keer per maand de hort op met een hengeltje, helaas nog steeds niet van gekomen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Jean-Pierre

Gisteren ook nog even geweest, maar trof op veel plekken een laag ijs aan :'(

In de middag nog wel een volger, maar niet kunnen verleiden tot een aanbeet. Na een keer of 6 was ik het zat en maar een leuke foto gemaakt van het tafereel.


Voor meer foto's en verslagen kan je eens een kijkje nemen op mijn blog.
https://roofvissenmetjpenquinten.blogspot.com/

Groeten JP

Menno_siemensma

soms helpt dan een snellere retrieve met bv rollypolly een snoek over de streep te trekken. Maar soms willen ze gewoon niks inderdaad. :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Menno_siemensma

Na een flinke rit de bellyboat van Marc kunnen overnemen en uiteraard gelijk getest. Zogezegd zo gedaan en de eerste snoek van het jaar en vanuit de bellyboat gevangen. Bescheiden lengte van 68cm nog maar er komen vast wel wat grotere vissen uit mettertijd. ;D
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

visser

Meteen een goed begin Menno
Ik heb vorig jaar er eentje gekocht maar nog nooit gebruikt
Moet er van het jaar toch maar eens gebruik van maken
Het is volgens mij wel geweldig om zo een vis te drillen

Bone F

Welk merk heb je Menno? Veel plezier d'r mee. Maar als zoveel bb'ters wordt ie veel te weinig gebruikt. Als je de kans krijgt, ga er een keer de fjorden mee op da's pas vissen :)

Menno_siemensma

Quote from: Bone F on February 17, 2019, 16:18:19
Welk merk heb je Menno? Veel plezier d'r mee. Maar als zoveel bb'ters wordt ie veel te weinig gebruikt. Als je de kans krijgt, ga er een keer de fjorden mee op da's pas vissen :)
guideline drifter, ben wel van plan om er wel meer mee te gaan vissen, zeker op snoek hier maar ook op vakantie in Noorwegen of Zweden op zee/fjorden of meren.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Jan

Quote from: Menno_siemensma on February 17, 2019, 19:53:40
maar ook op vakantie in Noorwegen
Lijkt me een heel goed idee, probeer dan niet alleen heel diep op die heel grote platen maar ook hoger in de mondingen van riviertjes op zeeforel met als bonus een zalm!

Menno_siemensma

Quote from: Jan on February 17, 2019, 20:31:50
Lijkt me een heel goed idee, probeer dan niet alleen heel diep op die heel grote platen maar ook hoger in de mondingen van riviertjes op zeeforel met als bonus een zalm!
Zeker geen onwelkome 'bijvangst' nee haha, maar ik moet eerst maar eens kijken waar we dit jaar heen gaan, en of het uberhaupt scandinavië wordt.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

marc

Veel plezier met den BB,regelmatig een vis ook .
Had er zaterdag ook 3 daar,op de kleine slootjes dan.
Grootste juist 70 cm .
Meerdere aanbeten gehad maar niet blijven hangen .
Grt Marc

Jean-Pierre

vandaag mijn nieuw gebonden streamer maar eens uitgeprobeerd. Streamer is meer dan goedgekeurd. Vangt van groot tot klein :P

Hier een foto van de streamer.


Ik heb vandaag 3 snoeken mogen vangen. Helaas was ik mijn statief vergeten, dus de foto's zijn iets minder. Gelukkig is het de vangst die telt ;)

1e snoek was 87cm


2e snoek was 81cm



en snoek nr.3 was bijna net zo groot als de streamer


Natuurlijk kan je het hele verslag en meer foto's bekijken op mijn blog.
https://roofvissenmetjpenquinten.blogspot.com/2019/02/dikkertje-dap-kan-de-streamer-niet-aan.html

Groeten JP

Gerrit59

Mooi resultaat JP!

Gerrit

wh82

Lekker bezig! Moet ik toch ook eens gaan proberen, snoek met de vlieg..

visser

 Wat een prachtige streamer Jean-pierre
::goodjob::

Jean-Pierre

Quote from: visser on February 21, 2019, 08:22:09
Wat een prachtige streamer Jean-pierre
::goodjob::

Dank je!

visser

Vandaag het zelfde resultaat als gisteren
Alleen een paar volgers het leek dat de vissen alleen even kwamen kijken.
Heb wel een prachtig schouwspel van een stel paaiende snoeken mogen bewonderen
Dit te zien maakte toch wel veel goed vandaag

Gert

#42
[attachment id=1 msg=178602]

Nu het snoeken niet meer mag en het zonnetje schijnt, maar even achter de grazende karpers aan.
Had er eentje, de tweede spuugde de spons weer uit en de derde lag onder een boom, en mijn vlieg erin. Toen vond ik het wel mooi geweest voor de eerste keer dit jaar. Smaakt naar meer!


Gerrit59


hindrick

Goed werk Gert,

ik moet mijn eerste na jaren maar weer eens aan de vlieg krijgen.
ze willen bij mij maar niet happen. mooi donker beest trouwens

visser

Mooie vis Gert
Ik hoop dat ik dit jaar er ook  1 mag vangen met de vlieg
Lijkt me geweldig




Menno_siemensma

#46
Met dit mooie weer maar gekeken of de karper al in beweging is gekomen. Dat was het geval en ik kon 2 mooie dames vangen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

MartinT

Mooie vissen Menno. Wil mij maar niet lukken.

Menno_siemensma

Quote from: MartinT on April 20, 2019, 22:44:21
Mooie vissen Menno. Wil mij maar niet lukken.
Het is ook lang niet altijd raak, dit is de eerste dag dat ik een kon vangen, 4x niks gehad, vandaag ook alleen een gemist. Het blijft vissen :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gert

Ik heb er vandaag ook eentje gemist - te vroeg aangeslagen. Maar heb m'n broer er wel eentje laten vangen, en dat voelde ook goed.