Hoe tuig ik mijn hengel goed op?

Started by Hans. K.man, January 23, 2012, 20:05:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hans. K.man


Zo, net terug van een werpsessie in emmen met weerwolf inderk en Marc, gezellig een aantal hengels met lijnen uitgeprobeerd en Marc en ik hebben hulp gekregen met werpen. Maar KOUD KOUD KOUD. Oftewel koud. We hebben echt veel geleerd en met nog wat meer oefening en misschien wat werptrainingen in nieuw-amsterdam moeten we goed genoeg kunnen werpen om in de zomer achter de voorns aan te gaan.

Inderk en weerwolf natuurlijk bedankt voor de hulp en de gezellige middag (en de vliegen), we hebben echt veel geleerd en het is zeker voor herhaling vatbaar in de zomer als het wat warmer is. helemaal super deze hulp!

Ik hoop ook naar de forumdag in Baggelhuizen te kunnen maar dan moet ik eerst nog wel een andere hengel aanschaffen dus of dat op tijd lukt weet ik nog niet...

Groeten,
Hans

Inderk

Het was koud, maar zeker gezellig!
Tevens heb ik er van genoten om te zien hoe jullie de lijn steeds beter in de lucht hielden, en steeds beter gestrekt kregen.
Jullie hebben direkt kunnen voelen wat de invloed van een vliegenlijn is op je hengel.
Trouwens ook een hele leuke lokatie om te vissen! Ik kom er graag komende zomer terug!
Roelof, Marc en Hans, bedankt voor jullie gezelligheid!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Hans. K.man


Is absoluut waar wat je zegt, het werpen lukt steeds beter en we hebben gezien waar we naartoe moeten werken, het was ook echt interessant om te zien waat voor een enorm verschil er zit tussen lijnen en hengels.

In de zomer op voorn dan maar? die staat genoteerd!

Was inderdaad heel gezellig en ik ben ook graag aanwezig in baggelhuizen, kan ik mooi van tevoren nog een beetje werpen en in de vakantie misschien al wat vissen.

John

Quote from: Hans. K.man on January 28, 2012, 20:26:34

Trouwens nog effe een vraagje aan de Noord-oosterlingen; wat kunnen jullie me vertellen over het vissen op de vecht rondom Gramsbergen? ik zag op maps een aantal oude zijarmen en ik las op vnv.nu (bij stekken, overijsselse vecht) dat dit onder T.O.P. valt, Daar ben ik lid van, mag ik daar dan zo maar vissen? Dit leek mij namelijk prachtig water want er staan volgens mij niet zo veel bomen omheen en er schijnt winde, voorn en baars te zitten. Wie van jullie vist (of heeft gevist) wel eens op dit water en kan mij er meer over vertellen?

Groeten,
Hans

De U of kilze is het makkelijkst te bevissen. Deze kun je het best vanaf de holtemereschweg bereiken.
Hier kun je vanuit een weiland vissen. Heb daar zelf ook wel eens gevist met wisselend resultaat. http://g.co/maps/kap4c

Zitten met enige regelmaat witvissers en karperaars.
Quote from: Hans. K.man on January 28, 2012, 21:45:22
Dat er veel mensen zitten is wel vervelend als je er vliegvist, misschien dat iemand anders er nog meer over weet?

In ieder geval bedankt voor je reactie Roelof  :D Weet je nog ander mooie stekken bij ons in de buurt (beetje polderachtig misschien?)

Je kunt ook het Zwindersch kanaal vissen. http://g.co/maps/6c6fy

Moet je wel op sommige plekken eerst even een kettingzaag meenemen ;D

of onderstaand water bij de oosteropgaand. Loopt van Zwindersch kanaal richting Nieuwlande.
http://g.co/maps/yt9vh

Zijn allemaal plekken waar ik zelf wel eens een lijntje gestrekt heb en ook wel eens wat gevangen. ;)

hendri

de kilze is idd een mooi stuk, veel karpervijvers idd. maar ook voor snoek een mooie plek hoor. stukje verder meer richting hardenberg kom je nog bij het gat van joosten. ook mooi plekkie. zelf vis ik het liefst met de bb op de vecht, moet het niet te hard stromen uiteraard. maar dan heb je wel wat meer mogelijkheden. zomers in de wat drogere periodes kun je heel mooi op winde vissen op de vecht met de bb.

Hans. K.man


Kun je er ook goed waden? Ik zie een paar stukken waar het niet zo diep is dat lijken me mooie plekkies om eventueel te waden. Waar visten jullie eigenlijk op in het gat van joosten? Ik begrijp dat er veel karper en brasem zit?