vision attack

Started by greg, March 25, 2012, 11:18:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

greg

Ik sta op het punt om een hengel aan te schaffen en heb mijn oog laten vallen op de vision attack.

Is er iemand hier die ervaring heeft met deze hengel, actie, enz.

En wat raden jullie mij aan voor wateren zoals de kyll, ourthe, sure? Ik dacht zelf aan een #3,4 8ft.

Em misschien weten jullie een leuk reeltje (max €50,-)

Dit is hem dan!

http://www.hookedonthefly-shop.nl/a-20803126/hengels/vision-attack-fly-rod

A{b}r{a}xa{s}

Volgens mij een mooi hengeltje, voor de Kyll zou ik ook gaan voor een #3 of #4, 8ft...of 9ft (persoonlijk heb ik liever een 9ft).
Let ook even op het feit dat het een 3-delige hengel is... mij maakt dat ook niet veel uit maar sommigen mensen hebben een sterke voorkeur voor 4-delige hengels (of 2 delig :) ), wat handiger kan zijn tijdens transport terwijl de hengel opgetuigd is.

greg

Waarom zou jij gaan voor een 9ft-er?

Mijn ervaring is dat ik nog wel eens, zelfs wadend, problemen heb met de lengte van de hengel tijdens het manouvreren (overhangende bomen, afstand te kort voor een worp dichtbij).

Zelf heb ik geen ervaring met hengels korter dan 2.7 mtr., maar heeft dit nog invloed op het werpen misschien?



A{b}r{a}xa{s}

Puur uit 'eigen ervaring', ik heb bv. van Snowbee een Diamond #3/4 in 8feet en 9ft.
De langere hengel is in sommige gevallen 'lastiger' als je tussen de takken staat,
maar mijn ervaring is dat ik met de 9ft hengel makkelijker de vis kan drillen/sturen.
Omdat ik de hengels ook vooral in Nederland gebruik gaat mijn voorkeur als ik een keuze moet maken dan naar een 9ft hengel.

greg

oké duidelijk! Maar heb hier nog een 9ft-er liggen alleen dan #6-je.

voor het lichtere werk natuurlijk veel te zwaar. Hmmm....twijfel nu wel tussen die 8 of 9 ft-er

A{b}r{a}xa{s}

wat ook mee speelt (mee kan spelen), is dat je met een langere hengel makkelijker de lijn kunt menden op stromend water.

greg


greg

Dit is ook wel een strak hengeltje. iemand hier ervaring mee?

http://www.exclusivefishing.nl/shop/tfo-signature-series#

Troutbuster

Quote from: greg on March 25, 2012, 11:18:35
Ik sta op het punt om een hengel aan te schaffen en heb mijn oog laten vallen op de vision attack.

Is er iemand hier die ervaring heeft met deze hengel, actie, enz.

En wat raden jullie mij aan voor wateren zoals de kyll, ourthe, sure? Ik dacht zelf aan een #3,4 8ft.

Em misschien weten jullie een leuk reeltje (max €50,-)

Dit is hem dan!

http://www.hookedonthefly-shop.nl/a-20803126/hengels/vision-attack-fly-rod


Greg.
Allereerst, 8ft is een perfecte universele lengte op de Kyll!! (ik vis al jaren met mijn Scierra HM2 8ft)

Op dat Scierraa'tje heb ik (ook al jaren, tjeee wat vliegt de tijd ;D) een Okumaatje SLV in de kleinste maat (2/3 dacht ik) goed betaalbaar, en zeer goed kwalitatief betrouwbaar reeltje (al weet ik niet meer wattie kostte!! :-[)
Lijn?? eenLee Wulff Triangle Taper WF#3 F in een Olijfgroene kleur!
Werpt als een "dief" en vist evenzo!! ;)

Doe er je voordeel mee!

Veel succes Greg

Jan
"Petri Heil"


Raymond

#9
Ik vis met een 3tje van 7 voet 6 inch op de Kyll. Het is welliswaar een Hardy maar wel gekocht via marktplaats voor een heel leuk bedrag. Een super hengeltje. Net zoals Jan gebruik ook ik de Wulff TT maar dan wel in de kleur ivoor, die zie je wat beter onder de meeste omstandigheden. De reel is inderdaad niet zo heel belangrijk dus voor die 50 euro vind je wel iets.

Succes ermee.
::wtf::

greg

Quote from: Troutbuster on March 25, 2012, 15:03:12
Greg.
Allereerst, 8ft is een perfecte universele lengte op de Kyll!! (ik vis al jaren met mijn Scierra HM2 8ft)

Op dat Scierraa'tje heb ik (ook al jaren, tjeee wat vliegt de tijd ;D) een Okumaatje SLV in de kleinste maat (2/3 dacht ik) goed betaalbaar, en zeer goed kwalitatief betrouwbaar reeltje (al weet ik niet meer wattie kostte!! :-[)
Lijn?? eenLee Wulff Triangle Taper WF#3 F in een Olijfgroene kleur!
Werpt als een "dief" en vist evenzo!! ;)

Doe er je voordeel mee!

Veel succes Greg

Jan

Hoi jan,

Ik lees wel meer goede verhalen over die okuma reeltjes. Weet jij misschien waar die te verkrijgen zijn ? Ik neem aan dat HM2 staat voor een #2 is dit niet te licht? Zelf zou ik denk ik gaan voor een #4 of kun je op een #4 hengel best een lichter reeltje plaatsen?

Beertje

deze okuma reeltjes kunje kopen bij :  http://bobshengelsport.nl/vliegvissen-c-180.html?osCsid=e611a8781bec6eae160ffc87320fceb0

de 2/3 heeft hij niet op voorraad (heb ik al naar gevraagd) maar de 3/4 waarschijnlijk wel.de 3/4 is een mooi en goed reeltje voor niet teveel geld.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

greg

Quote from: Beertje on March 25, 2012, 19:24:10
deze okuma reeltjes kunje kopen bij :  http://bobshengelsport.nl/vliegvissen-c-180.html?osCsid=e611a8781bec6eae160ffc87320fceb0

de 2/3 heeft hij niet op voorraad (heb ik al naar gevraagd) maar de 3/4 waarschijnlijk wel.de 3/4 is een mooi en goed reeltje voor niet teveel geld.

3/4 zie ik zo even niet staan! de 4/5 is aardig aan de prijs.

Raymond

::wtf::

Raymond

Quote from: greg on March 25, 2012, 14:46:16
Dit is ook wel een strak hengeltje. iemand hier ervaring mee?

http://www.exclusivefishing.nl/shop/tfo-signature-series#


Geen ervaring mee maar ik denk dat je je hier niet mee miskoopt voor dat geld...
::wtf::


Beertje

Greg: Je hebt gelijk, foutje, moet zijn 4/5

( ) de onderste serie is de slv
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

greg

Toch geen vision, maar ben overgestapt op een Orvis de Clearwater II 8'6' #4.

Ik kon deze aanbieding toch echt niet laten lopen, heb hem jammer genoeg niet kunnen testen, maar de reviews die ik er over gelezen heb zijn lovend. Nu maar hopen dat dat voor mij ook geldt!



maurice

Okumaatje SLV is een prima reel.
heb er zelf ook een de 2/3 voor mijn #3 met een silk lijn
::bbq:: ::proost:: ::proost::

greg

Quote from: maurice on April 01, 2012, 08:14:16
Okumaatje SLV is een prima reel.
heb er zelf ook een de 2/3 voor mijn #3 met een silk lijn

Heb er een Orvis battenkill reel bij gekocht, uitloopmodel, zijn nu ook flink afgeprijsd!