Jeemig de peemig wat klein #26

Started by HappyFisherman, December 20, 2010, 17:07:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

hmmm klim je niet meer in bomen dan ???

Wilco

Die JVS lijn die veel wordt gebruikt is een beetje :( volksverlakkerij. >:( De diameter komt niet overeen met dat wat op het rolletje staat dus je zal altijd een hogere trekkracht hebben als een vergelijkbare diameter. 8)

weerwolf

Wilco, dat verhaal heb ik vaker gehoord en ga ik niet ontkennen maar het is ook nog niet aangetoond. Wie heeft er een goede meter? dan gaan we dat uitzoeken.

Maar buiten dat blijft het een fijne lijn met uitstekende eigenschappen.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

weerwolf

dit bericht gevonden van 2006:


Ik heb nog wat metingen gedaan aan enkele verschillende lijnen. Dit zijn de uitkomsten: Nylon    Gemeten diameter
JVS Extreme 12/100 0.147
JVS Vulcan 14/100 0.163
JVS Vulcan 16/100 0.185
G-line 10/100 0.102
G-line 20/100 0.207
Shogun 25/100 0.279
Dat JVS nylon dikker was dan aangegeven is nu nog eens bevestigd; ongeveer 2,5/100 dikker dan dat er op de verpakking vermeld staat. Best veel! Shogun (naar mijn idee zelfde lijn als JVS extreme) is bijna 3/100 dikker dan aangeven. Opvallend is dat de G-line bijna gelijk is aan de ware diameter (het laatste getal is onnauwkeurig). In deze meting kwam G-line beter uit de bus dan de metingen die al aan het begin van dit onderwerp zijn gepost. Er moeten natuurlijk meedere klosjes worden gemeten om tot een statistisch betrouwbare uitkomst te komen. Als we aanemen dat de gemeten waarden betrouwbaar zijn, dan komen we tot de conclusie dat op basis van de ware diameter JVS draad dezelfde aangegeven treksterkte heeft als de G-line. Ik zou niet raar staan te kijken als ze ook nog uit dezelfde fabriek komen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

jelle

Quote from: weerwolf on December 31, 2010, 11:00:32
dit bericht gevonden van 2006:


Ik heb nog wat metingen gedaan aan enkele verschillende lijnen. Dit zijn de uitkomsten: Nylon    Gemeten diameter
JVS Extreme 12/100 0.147
JVS Vulcan 14/100 0.163
JVS Vulcan 16/100 0.185
G-line 10/100 0.102
G-line 20/100 0.207
Shogun 25/100 0.279
Dat JVS nylon dikker was dan aangegeven is nu nog eens bevestigd; ongeveer 2,5/100 dikker dan dat er op de verpakking vermeld staat. Best veel! Shogun (naar mijn idee zelfde lijn als JVS extreme) is bijna 3/100 dikker dan aangeven. Opvallend is dat de G-line bijna gelijk is aan de ware diameter (het laatste getal is onnauwkeurig). In deze meting kwam G-line beter uit de bus dan de metingen die al aan het begin van dit onderwerp zijn gepost. Er moeten natuurlijk meedere klosjes worden gemeten om tot een statistisch betrouwbare uitkomst te komen. Als we aanemen dat de gemeten waarden betrouwbaar zijn, dan komen we tot de conclusie dat op basis van de ware diameter JVS draad dezelfde aangegeven treksterkte heeft als de G-line. Ik zou niet raar staan te kijken als ze ook nog uit dezelfde fabriek komen.
heb je er ook trekproefen mee gedaan?
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens