Doet de kleur van de vislijn ertoe?

Started by Jay, March 20, 2013, 11:05:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jay

Mijn naam is Jay en ik vliegvis al een geruime tijd.

Nu wil ik ook gaan vissen bij diverse forellenvijvers en heb een vraag,

Maakt de kleur van je lijn wat uit?

Alvast bedankt,

Rene V.

Denk dat het meevalt,wel aan te raden is als je een vis aanwerpt de vliegenlijn niet over de vis te werpen.Een transparante lijn zie je minder maar de lijn geeft wel schaduw eronder bij zon.

Rene V.

Fly lunatic

Werp inderdaad de vliegenlijn niet over de vis, want hier schrikken ze van. Dan maakt het dus ook niet uit welke kleur de lijn heeft. Dit blijkt ook uit mijn eigen ervaringen met verschillende kleuren lijn.

rein

Ik heb gemerkt dat kleur zeker uitmaakt. Zo hebben we eens met zijn 3en op het OVM gestaan. De hele dag niets tot eind van de middag de ene met een oranje streamer ging vangen. Zwart, groen, of geel deet niets, maar eenmaal een oranje er aan en het was beet. Ook regelmatig op een put meegemaakt dat je met verschillende kleuren vist, en ze lijken alleen geintreseerd te zijn in zwart, of donkere kleuren. Wat voor de kleuren geld, geld ook voor het formaat vlieg. Soms (meestal bij koud weer) pakken ze alleen kleine vliegen en geen streamers, en andere perioden pakken ze grote.

Het blijft altijd weer uitproberen qua kleur, grootte, diep,of aan de oppervlakte, aan de kanten, in het midden.....

vliegvisserdorian

@rein, volgensmij bedoel jij de kleur van de vlieg? of begrijp ik jou verkeerd?

Beertje

@Rein,de vraag was"doet de kleur van de lijn er toe"dus niet wat je er aanknoopt.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

rein

sorry .... te snel gelezen......  :-[

Jay

Nou dat is duidelijk, kleur van de lijn maakt niet uit als je hem maar niet over de vis heen gooit. En verschillende vliegen meenemen ook qua kleur..

Ben benieuwd als ik 21 april naar De Ronde Bleek ga om "hopelijk" iets te mogen vangen.