Welk goedkoop waadpak moet ik kopen?

Started by REM395, April 15, 2016, 19:57:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

REM395

Gents,

Ik heb al heel veel kunnen en mogen lezen op dit prachtige forum waarvoor dank. Graag zou ik gebruik maken van jullie kennis om mijn dilemma op te lossen..

Ik ben in de markt voor een waadpak. Dit gaat mijn eerste worden. Fanatiek ga ik het niet echt gebruiken dus liefst zit ik voor een duppie op de eerste rij.

Komende periode ga ik een paar dagen vissen in Frankrijk maar dat zal beperkt zijn tot een keer of drie maximaal voor een paar uur. Riviertje nabij het vakantiehuisje wil ik eens wadend gaan bestieren.

Grote vakantie staat Oostenrijk op het programma. Strobl hier kom ik (met kunst en vliegwerk). Paar dagen van een paar uur in het water hoop ik hier wel te kunnen maken. Water is behoorlijk fris maar de temperatuur van de lucht kan in de zomer best hoog zijn.

Najaar weer een beetje rommelen in Frankrijk at most.
Conclusie ik ga het waadpak niet heel intensief gebruiken zoals de meeste van jullie dat wel doen.

Ik twijfel dus of ik geld wil uitgeven aan een duur pak. Twijfel tussen een scierra cc3 broek met vaste laarzen, een gelijksoortig pak maar dan dan hoog en een super voordelig pak van de decathlon.

Investering voor de eerste twee opties is tussen de €150 en €199. De laatst genoemde optie is onder de €40.

Waar doe ik goed aan. Is een niet ademend pak echt waardeloos voor de korte tijd die ik het ga gebruiken? Ga ik echt veel meer genot hebben van een adement pak?

Ik heb er geen ervaring mee dus ik verneem graag jullie ervaringen!

Hartelijk dank voor een eventuele reactie!

p.forel

Koop gewoon een pak met losse schoenen  vaste laars zal je leuke spannende momenten mee beleven in oostenrijk

Koen

Hallo Rem,

Een pak met vaste laarzen is waardeloos. Goeie schoenen zijn belangrijk. Je staat immers vaak op een slechte ondergrond en je wandelt vaak veel af. Echter voor rond de 200 euro heb je vaak wel een setje inclusief schoenen. Ik had van Vision een setje gekocht toen der tijd. Super blij mee en gaat al vele jaren mee.

En ja, een niet ademend pak is waardeloos. Je zweet je helemaal de tyfus. Nu zweet je ook wel in een ademend waadpak, maar dat is toch een stuk aangenamer.

Hans-oet-remunj

en omdat alle pakken lek gaan, met name als het niet uit komt.. zorg dat je een 2e pak hebt. De aldi heeft ze al vanaf 6 euro.... goed genoeg om het een paar dagen uit te zingen in geval van nood

Bone F

Ik zou zeggen kom naar de Fly Fair, waarschijnlijk de grootste keuze op 1 plek en misschien wel een leuke aanbieding. En v.w.b. dat Aldi pak, trek je lekke pak erover heen is er niemand die het ziet en jeblijft droog..........

Gerrit59

Misschien is een neopreen waadpak van Spro een optie. Kost rond de € 85 meen ik.

Gerrit

Marco B

Als je je het kunt veroorloven koop dan iets met losse schoenen. Je staat een stuk steviger en het loopt een stuk comfortabeler. En ademend? Ach, is ook een beetje betrekkelijk. Lekkerder wanneer je tussendoor veel moet lopen, beter draagcomfort en heeft wat mij betreft verreweg de voorkeur, maar zodra je in het water staat ademt er niets meer.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

paul de bruijn

Als je veel loopt is een ademend pak super.En als je niet veel en vooral ondiep vist misschien een waadbroek een optie?Kies sowieso de stockingfoot,laarzen is een drama op stenen.
En je kunt tegen lekkage aquasure meenemen,heeft bij mij een aantal visdagen gered.Kun je je pak mee lijmen(waterdicht)

JurjenF

Heb een paar jaar geleden voor weinig een DAM Hydroforce pak gekocht met bijpassende DAM waadschoenen met neopreen zool. Was alles bij elkaar nog geen 150 euries. Prima stel. Of het nog en zo ja waar te koop is??
Fishing is cheaper than therapy

Bone F

Ja die waadschoenen van DAM, omdat ze zo licht zijn super om mee te lopen en onverslijtbaar zo lijkt het en ik kocht dit paar jaren geleden voor zo'n €50. Ik heb nog een paar nieuwe als reserve en die blijven maar nieuw!

JB

Dam waadpakken zijn ook voor een redelijke prijs bij Agradi.nl te koop.
Had er laatst 1 met korting voor €107,00 helaas terug moeten sturen aangezien mijn kuiten oversized waren voor dit pak :(
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)


jo flyfishing

Ervaring mee?
Ik heb een ander model van taimen (river pro plus) dat aan z'n derde seizoen begint. Zout en zoet water gebruik door elkaar.
waadschoenen (Master II, vilt) van Taimen die ik had zijn waardeloos, vilt komt eraf, veter haken oxideren.

Quote from: obi-130 on April 20, 2016, 17:11:42
http://www.taimen.com/nl/nl/product/taimen-river-sonic-waders_99931410/103881
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

REM395

Dank allen voor de reacties en goede suggesties!

Besloten dat ik voor een goed ademend waadpak ga kijken met losse waadschoenen. Scierra en vision zijn zeer goede kanshebbers. Ik wil het pak passen voordat ik het aanschaf dus tegen de tijd dt ik het budget heb vrijgemaakt ga ik even een flink rondje rijden.

Omdat ik volgende week vertrek naar het vakantiehuisje (van mijn schoonmoeder) in Frankrijk, en het water te koud is om zonder pak in te staan, vandaag een setje lieslaarzen aangeschaft bij de declathon..

Juist, das waarschijnlijk troep hoor ik jullie denken, maar voor €29,99 ben ik mooi even geholpen tot het budget compleet is voor een echt goed pak.

Nogmaals dank voor jullie tips!


Beertje

Je zou ook een paar neopreen lieslaarzen kunnen kopen. Ik heb ze ook al een aantal jaren en ik merk dat ik die veel meer aan heb dan waadpak. Vooral de rivieren in Frankrijk zijn over het algemeen niet zo diep. een Paar van deze laarzen heb je al voor rond de €80,-
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

REM395

Kleine update;

Toch mooi in de rivier kunnen staan met mijn lieslaarzen! Water stond flink hoger als in de zomer maar eigenlijk ging het prima. Volgende keer wel een beetje dikkere sokken aan ivm het koude water maar het setje voldoet prima.

Geinig voor weinig! Wil je niet veel geld uitgeven omdat je het niet vaak gaat gebruiken? Koop een setje! Ga je het veel gebruiken en verlang je kwaliteit en duurzaamheid? Shop even verder!

Cordialement,

Remco