het is weer snoektijd!Dit wens ik jullie toe.

Started by sjoerd, September 26, 2016, 21:23:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

looland

#25
Vandaag maar weer eens in de haven gekeken. Het is hier al een groot baarsjesfeest. Met een klein blankvoorntje tussendoor. Even 1 baarsje laten poseren .

sjoerd

vanmiddag dit seizoen weer voor het eerst met de BB op pad.
Het glasheldere water, je kon meters diep kijken, leverde twee snoeken op.



de tweede snoek wilde wel het water uit. Maar liefst drie keer sprong de vis
tijdens de dril. Hierbij een mooi doorkijkje via de kieuwboog door de bek naar buiten.
Mooie sterke vissen van het grote water.

MarcelN

Vreselijk gave foto die laatste Sjoerd, moest ff 3x kijken, wasdah nou :o

Gerrit59

Echt mooie gave actiefoto's  Sjoerd!

Gerrit

sjoerd

Quote from: Gerrit59 on October 10, 2016, 23:30:04
Echt mooie gave actiefoto's  Sjoerd!

Gerrit

Ja voral die tweede foto met die springende snoek vond ik apart. Dat je dwars door de kieuwboog naar binnen en buiten kunt kijken,
. Het is altijd afwachten hoe de foto wordt want je moet heel snel anticiperen als de vis gaat springen en dan op goed geluk afdrukken. Soms ben je te vroeg of te laat. En heel soms krijg je een mooi plaatje.

FSCHAMP

Maar dit is toch echt een bijzonder plaat Sjoerd. Schitterend gedaan.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

Quote from: iMarco on October 07, 2016, 22:18:22
Mooie streamers Menno. Vooral die bovenste is net echt [emoji16].

Heb er vandaag ook zo eentje aangeknoopt  ;D


iMarco


merijn1982

Leuk visje op de diver. Prachtig om te zien hoe ze je streamer net onder het oppervlak weggrissen!! Ik ben meer een bb visser met zinklijnen maar dit blijft toch ook erg leuk hoor...
Tight lines!!

Gerrit59

Merijn,

Het zien van de aanbeet van een snoek is altijd leuk, of het nu vanuit de bb is of vanaf het kantje.
Zeker als ie zo vanuit het niets opduikt. Prachtig!
Niets mooier dan streameren op snoek :)

Gerrit

sjoerd

vanmiddag in een heerlijk zonnetje met de BB op pad.
Het was druk op het water met meerdere boten met kunst-en doodaasvissers.(laat de herfstvakantie maar weer snel over zijn haha)
Toch kon ik na een uurtje peddelen,deze dame uit de diepte halen. Gezien de bonkende dril dacht en hoopte ik
een klein beetje op een hele grote snoekbaars maar het was toch snoek die aan de oppervlakte verscheen.
Lekker middagje met boven mij een zeearend, later nog drie ijsvogeltjes die laag over het water scheerden
en nog een apart voorvalletje. Een buizerd kwam over de bomen aanvliegen, schrok ergens van, liet zijn prooi in het water vallen en zie het bleek een nog levende muis, die dit keer mazzel had en weer naar de kant kon zwemmen waar ovberigens een aantal meerkoeten zwommen maar die lieten het diertje wel met rust al leek het er even op dat ze naar de muis wilden pikken.
Nog even op een andere stek geprobeerd maar daar liep het scherm van de dieptemeter helemaal vol met kleine visjes maar kennelijk lagen daar geen snoeken bij helaas.


ook nog maar net gehaakt in het lipje

IvanSweden

Hallo, weet niet of dit het goede topic is maar kom begin december voor stage van school van het mooie witte  Zweden, naar het mooie groningen, nu denk ik eraan om de snoekhengel mee te nemen. Geen flauw idee wat voor Vliegen je moet gebruiken of dat het misschien al te laat in het seizoen is. Hebben jullie tips voor streamers? Kleurcombinaties, enkele haken of articulated, tube of haak. Type wateren waar ze zitten in december.

Wil proberen nog wat Vliegen te binden. wil nu toch wel mijn eerste Snoek vangen maar tot die tijd nog maar achter de landlocked zalm en forel aan. Toch mooi als je zo goed als aan het Vänern woont. En dan over een paar week bellyboat op Vättern.

Marco B

Dezelfde streamers die je in Zweden ook zou gebruiken. Niets speciaals aan.

En dat vissen op landlocked salmon op het Vänern; ben benieuwd of dat een beetje lukt met de vlieg. Vrijwel alles wordt daar gevangen vanuit een boot met behulp van hele rijen hengels in combinatie met downriggers. Heb er diverse keren gevist maar zalm is mij in ieder geval noot gelukt met de vliegenhengel maar 't schijnt wel te kunnen
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

IvanSweden

Quote from: Marco B on November 08, 2016, 20:26:09
Dezelfde streamers die je in Zweden ook zou gebruiken. Niets speciaals aan.

En dat vissen op landlocked salmon op het Vänern; ben benieuwd of dat een beetje lukt met de vlieg. Vrijwel alles wordt daar gevangen vanuit een boot met behulp van hele rijen hengels in combinatie met downriggers. Heb er diverse keren gevist maar zalm is mij in ieder geval noot gelukt met de vliegenhengel maar 't schijnt wel te kunnen

Vänern doen we inderdaad met trollingboten. Woon aan een rivier waar ze intrekken voor voortplanting. Vättern gaan we met school met de vliegenlat proberen vanuit de bellyboat om de zalmen en de röding (arctische char)  weet Nederlandse naam niet te verleiden om een vliegje te pakken. En dan van het voorjaar hopelijk een toertje naar de kust voor zeeforel. En tussendoor proberen om mijn lijst met vissoorten aan te vullen door vals te spelen en dood aas te gaan vissen op kwabaal. Leuk zo'n school waar iedereen andere visintresses heeft.

Menno_siemensma

Zijn genoeg watertjes, meestal niet heel diep, meestal niet heel grote snoek in de kleinere vijvers etc in groningen. De kanalen en plassen zitten wel aantal grote vissen maar waar die zitten hangt af van de situatie, meestal als je witvis scholen weet te vinden zit daar de snoek ook wel bij in de buurt.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.