Eindelijk Snoek!

Started by Jaspero, September 19, 2012, 18:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jaspero

"Blanken" lijkt mijn tweede naam te zijn op het moment. Maar koppig dat ik ben, heb ik de moed niet opgegeven. Vandaag dus wederom op pad gegaan met de snoek lat.
Op zo'n 10 minuten fietsen ligt de Middelpolder, waar ik al meerdere malen met de streamer gevist heb met weinig succes. Een aantal keren wel snoek gezien maar niets op de kant gekregen.
Toen ik vertrok thuis was het zonnig, maar al snel werd het er dreigend bewolkt en begon het te regenen en stopte pas toen ik weg wilde gaan. Die onlangs opnieuw gewaxte jas heeft zijn werk gelukkig goed gedaan :). Het begon behoorlijk koud te worden en besloot er een einde aan te breien.

Aangekomen bij het laatste stukje van de vaart opnieuw de lijn op lengte gebracht en de streamer schuin naar de overkant geworpen. In het midden van de vaart kwam dan de aanbeet waar ik al de hele dag op had staan wachten. Strip strike, en hangen! nog geen 2 seconden later loste de snoek. Nee niet weer dacht ik. Snel opnieuw geworpen en met één valse worp de streamer weer in het water (perfect die Clouser!) Strip, strip, strip Beng! Weer die snoek erop. Nu bleef die wel hangen, EINDELIJK!
Het was geen monster van een vis, ik schat een kleine 45 centimeter. Onthaakt en even laten herstellen in het water en hij zwom rustig weer de diepte in. YES de kop is eraf!









Sieger

Mooi Jasper... de 1e is binnen ! Op naar meer...  ;)


Sieger

Christof van den Berge

Mooi Jasper !!!

Ik wil het komende weken ook gaan proberen om mijn eerste snoek te gaan vangen!!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Gerrit72


::goodjob:: Jasper proficiat! Ik had vandaag ook zo'n makreel. Snoek ongeacht de maat blijft een super sportvis!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Erwin

Leuke snoek en mooi watertje daar hoor.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

forel

Leuke snoek Jaspero ::goodjob::.

wouter veuger


Gert

Mooi man! Eindelijk gelukt. En er zitten er nog wel een paar, ook grotere.
Helaas een beetje volle agenda de komende tijd, maar we staan daar ooit wel eens samen te streameren.

Groet,
Gert

Bekeerling

Leuke vis Jasper :-) Lijkt me een sensatie om iets groter dan een voorn te vangen op de vliegenhengel :-)

Jaspero

Bedankt voor de leuke reacties. Inderdaad ongeacht de maat is het een leuke vis om te vangen. Die kant van de vaart was vorige maand nog redelijk onbegaanbaar door het hoge riet, maar nu perfect dus.

@Gert dat komt wel goed een keer!


Plantje

Mooi zo Jasper! Op naar de volgende!

harlin

Quote from: Jaspero on September 19, 2012, 18:58:10

Het was geen monster van een vis, ik schat een kleine 45 centimeter.

Op naar de grote 45 cm.  ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

maurice

mooie vis Jasper.

dat er nog maar meer mogen volgen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::