eindelijk gelukt!!!

Started by Rossie69, December 19, 2010, 21:33:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

zoals een aantal hier op het forum wel weten, ben ik al best wel een hele poos op zoek naar windes op de vecht. tot voor kort had ik er dus ook werklelijk nog niet 1 gezien op de vecht. totdat ik bij een vistrap kwam waar een oud kereltje samen met zn vrouwtje wat korstjes brood in het water kieperde. presies op de keerstroming, en wat gebeurt er. plons, plons, plons, plons! shit was dat dan? ikke mn pollaroid op, ja hoor dikke windes! die lui voeren gewoon joekels van windes midden in de vistrap! super mooi om te zien. de vissen die ik die korsten zag pakken waren toch egwel 50 cm! als ze de 60 niet halen. ja echt wel lummels. maar ja helaas mag je in de vistrap niet vissen, dus dat werdt hem niet. maar ik ben die week nog wel een keer terug gegaan met een zak brood om te kijke of het mij ook lukte om die vissen daar omhoog te krijgen. na een aantal plakjes brood aan de eenden gevoerd te hebben kwam de eerste winde boven. ohoh wat mooi. dus mijn vlammetje om windes te vangen op de vecht stond weer helemaal in lichte laaien natuurlijk.

vanavond had ik verder niets op het programma staan dus dacht ok, dit keer maar eens met de bb de vecht op, tis al een mooi poosje droog weer dus hard stromen zal die niet doen. toen ik bij het water aan kwam bleek mn redenering aardig te kloppen. weinig tot geen stroming, voor de vangsten is dat normaal gesproken niet al te best, maar voor het bbten de eerste keer op stromend water wel idiaal. :D
na een mooi stuk afgevist te hebben(gericht op winde) nog geen visje zien stijgen of aanbeetje gehad. totdat ik aan de andere kant van de rivier een mooi lelieveld zag. ook zag ik daar wat witvis(klijn spul) aan het oppervlak en ineens een mooie kolk. ok daar moet wat zitten. na een poosje opserveren zag ik daar vissen aan de oppervlakte azen. ik wist toen nog niet cker dat het windes waren, maar daar was ik na de eerste worp al snel achter. :D
mn eerste winde op de vecht waar ik gericht op aan het vissen was, was binnen! 23 cm. geen bak van een vis, maar wel op een droge vlieg!

en netjes weer terug.

na een paar worpen weer een! deze voelde cker sterker aan. helaas zwom hij zich vast in de planten en loste de haak. mooi balen, maargoed spul weer klaar gemaakt en verder want er zaten er nog meer te plonsen.
en ja hoor daar ging mn vette palmer weer! hangen, drillen, meten 34 cm! foto! shit vis glipt net uit mn hand. helaas geen foto. nog ff doorgevist maar ik kon ze niet meer te pakken krijgen. ondertussen werdt het bijna donker, dus besloot maar terug te peddellen. volgende week is het nog steeds warm, dan nog maar eens. kweet nu eindelijk een stekkie! ( na anderhalf jaar rond en om en langs de vecht te struinen.) :D

vanavond nog weer ff terug geweest. dit keer in gezelschap van wilco.
de windes hadden we al snel weer gevonden, maar echt lekker bijten deden ze voor geen meter. toch wist wilco er nog een over de streep te krijgen. mooie winde van 39 cm.



volgende keer zelf maar weer vangen.  :D

nou kreeg ik vanmiddag ff een sms van wilco: 4 gevangen 2 verspeeld. 16/00 bleek niet zwaar genoeg te zijn!!
hier wat foto's die hij me vanavond mailde.
wilco super vissen man, ik kan niet wachten totdat ik volgende week zelf ook weer die kant op kan!!




wilco, mischien kun jij nog ff vertellen wat voor afmetingen de windes van vanmiddag ongeveer hadden?