hoe staat het met de snoekvangsten

Started by wouter veuger, July 21, 2012, 16:28:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

geachte forumfreunden,vangen jullie momenteel nog wat snoek met de streamer?

ik ben pas na de gesloten tijd begonnen met streameren,en het ging toen eigenlijk boven verwachting goed,nou ja ik had veel actie,het daadwerkelijke vangen ging nog wat minder,maar de actie was er.

de laatse pogingen,is het erg rustig,geen beten,maar ook geen volgers/jagende vis te zien.

vanochtend weer een paar uurtjes op pad gewest met een maat.pas na 2 uur een beet voor mijn maat,deze loste jammerlijk genoeg,daarna ook niets meer gezien.

nu weet ik dat de zomerperiode niet de meest gunstige tijd is,maar ik vroeg mij af of er door jullie nog wat gevangen wordt?

volschubeke

ik had gister ook een blank maar dat is wel vaker hier in de buurt.

waar in de buurt vis je?

Beertje

Ik vind het niet echt snoek tijd.Ja, ik weet het, je kunt ze nu ook goed vangen.Maar men gevoel..........nee,er is zoveel anders te doen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rene V.

Vandaag 2 gevangen, 85 en 65cm.Daarnaast een losser op een rabbit strip diver,wel mooie aanbeten aan de oppervlakte.

Rene V.

wouter veuger

@ schubbeke: ik vis in de polders rond amsterdam,meestal is het najaar en winter wel de betere tijd hier,maar zoals ik zei ging het na het gesloten seizoen wel goed,het lijkt nu vrij plotsklaps over...

@rene, toch lekker 2 snoeken,en ook een mooie erbij!

hebben jullie nog voorkeur wat weertype betreft?
helder/bewolkt  regen/droog.

ik had zelf het idee dat bewolking beter was als zonnig,maar moet bekennen dat ik meer actie heb gehad met warm zonnig weer...

leo

vis meestal op snoek wanneer het te hard waait voor bijv. voorn
een mooie kabbel op het water vist /vangt voor mij het best. vaak niet met oostenwind.
bij ons wel veel plompen bladeren helaas zodat aan de oppervlakte vissen een must is.vangsten vallen hier dit jaar ook
tegen, op de geijkte stukken water waar vorig jaar wel snoek uitkwam nu niet.
3x geblankt van de 5

Gerrit72


De laatste tijd vang ik veel kleine snoek. Ik vis meestal een uurtje, bijna elke keer weet ik wel e e n te haken.
Gisteren geen vangst, wel e e n zien jagen en drie baarzen zwommen de streamer na zonder te happen.
Ik vind het een leuke visserij, als het weer te ruig is voor de voorn (de laatste tijd leek wel herfst :o), ga ik streameren.
Ben nu aan het experimenteren met grote streamers, schoep etc in de hoop wat grotere vissen te haken.
Meestal vang ik de snoekjes rond de 40 cm, onderstaande de grootste nadat het seizoen weer open is.

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rene V.

Beste Wouter,

Het weer maakt mij niet zo veel uit,volgens mij is het aanpassen.Met bewolkt weer vang je het beste,bij zon,zelfs felle zon zoek ik de randen van zon/schaduw rond bomen op.Verder heb ik streamers bij me in groottes van 15cm tot 25cm.Wil ik dieper vissen neem ik een zwaardere haak of bind iets dunner met bucktail.
Wat ook goed werkt is bucktail met de punt maar voren inbinden en dan terug vouwen naar achter en weer afbinden,het gaat dan wijd uitstaan,dus meer herrie in het water,alsje dan ook nog 2 ogen voorop lijmt en vanaf het haakoog naar de ogen dichtlijmt{UV lijm} stijgen de resultaten.

Groet Rene V.   

wouter veuger

ok, ik ben inderdaad druk aan het experimenteren met verschillende streamers te bouwen,gister helaas de favoriet in een dikke rietkraag geparkeerd :o,maar ja je moet af en toe is een streamer verspelen,anders heb ik er straks 200 liggen...

@gerrit,doe je goed iedere poging een snoek,die op de foto is wel een mooie vind ik.

we gaan vrolijk verder met streameren,wellicht als het echt warm wordt stap ik ff over naar andere visserijen ( UL op baars/ en wellicht eens met de vlieg op karper proberen)

iedereen die vandaag nog gaat vang ze! ikzelf vanmiddag nog ff proberen!

Gerrit72


Rene, dat wijd uitstaand binden wil ik ook gaan proberen. Het met grote streamers gooien (die ook nog eens behoorlijk massa hebben), is niet echt relaxed. Een 'hoge' streamer binden, die plat is (geen massa) lijkt me een goed alternatief. Gooit lekker en lijkt groot.

Gisteren ook even licht (4 en 5 #, lichter heb ik nog niet ;))  op baars geprobeerd. Is een leuke visserij en doe ik veel te weinig. De kleine streamertjes (ongeveer 3 cm) werden wel gevolgd, maar helaas niet gepakt. Wel voor herhaling vatbaar, uiteindelijk gaat het wel lukken.

Wouter als je veel tussen de planten vist, is een lus van dik nylon inbinden tussen de haakopening een optie. Je haakt dan veel minder planten en een snoek haak je prima.

Mijn zoontje had ik gisteren een spinhengel met een twister gegeven, waarmee hij 2 snoekjes haakte, die helaas de haak losten. Zelf zag ik een mooie kolk (en dikke rug) en wegspringende vis. Een beste snoek was kennelijk aan het jagen. Die plek uiteraard mooi uitgekamd, maar helaas liet hij zich niet weerzien (buik vol? ???). Ik weet nu wel waar hij ligt, hij komt nog aan de beurt ;)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

j.klopper

als je ep fibers gebruikt kan je streamers maken van 15-20 cm die je zelfs met een 6 nog kunt gooien.
Ze vangen ook nog zeer goed en zijn vrij makkelijk te maken.

Gerrit72


Herrie maken, lekker werpen, grotere snoek vangen, allemaal zaken waar ik mee bezig ben.
Ik probeer een beetje een gemiddelde te vinden, met de meest positieve eigenschappen.
Komt vanzelf goed ;D

Op dit moment werkt de 6# met 15 cm Ep het meest relaxed en vangt leuk.

Ik heb net 2 mega Ep's binnen van Maurice. Die krijg ik wel waar ik ze hebben wil, maar
relaxed werpen is het niet.

Andere dingen proberen blijft leuk en is leerzaam. Laat iedereen z'n ervaringen posten,
leren we er allemaal van ;D.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

ik vind ook de EP streamers lekker werpen,maar met mn nieuwe LOOP stok kan ik ook wel wat zwaarders werpen.

ik vind wat speycast zegt wel erg aannemelijk klinken, voor donker water gewoon herriemakers binden...

zoals gerrit zegt,beetje binden,beetje zwiepen,en af en toe visje vangen,het goede leven...

vanmiddag overigens ook nog even wezen vissen,dit keer met het UL spinhengeltje,leverde 5 baarzen op(en een paar gemist) en ook nog een snoekje erop,deze loste, was op een zelfgebouwd spinnertje maatje 1 met een enkel haakje maat 8.