DONDERS & BLIKSEMS !!!!

Started by A{b}r{a}xa{s}, February 28, 2011, 06:40:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Het gaat weer lekker !

Flink wat geagiteerde, geïrriteerde, postings en reacties op het forum....
E-mails en priveberichten van mensen die zich storen aan bepaalde zaken op het forum en vragen om 'in te grijpen'....
'Gerapporteerde' topics....

Kortom, het is volgens mij weer eens zover dat de spelregeltjes terug in beeld gebracht moeten worden.
Op elk forum komt dat zo nu en dan voor en Vliegvissers.nl is, zoals blijkt, geen uitzondering.
Ik ga niet inhoudelijk reageren op het wel of niet correct zijn van info m.b.t. vliegvisonderwerpen.
Er zijn anderen die daar veel meer over kunnen zeggen en dat hopelijk ook blijven doen.
Waar ik wel op ga reageren, moet reageren in mijn 'rol van beheerder', is de manier en toonzetting die (momenteel) in bepaalde topics gehanteerd wordt.
Dat hoort nu eenmaal bij die 'rol'.... en gezien de berichtjes die ik binnenkrijg verwachten ook anderen dat die rol actief uitgevoerd wordt.

Ik moet tot mijn spijt constateren dat een reactie van Sieger en mij, eerder deze week was, om de 'gemoederen tot bedaren te brengen' geen tot weinig effect heeft gehad.
Blijkbaar moet er sneller en strenger/directer 'ingegrepen' worden wanneer discussies uit de hand (dreigen te) lopen.
Dat is precies wat ik dan maar ga doen (en wat ik ook de andere beheerders zal vragen te doen) : 'eerder op de rem trappen' zodat het nog de moeite waard blijft om topics te blijven lezen.

Mocht dat niet afdoende blijken dan resten er slechts mogelijkheden die wellicht wat kinderachtig overkomen.
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat die maatregelen niet nodig zijn want ik heb er weinig zin in om mensen 'waarschuwingspunten' te gaan uitdelen en politieagentje te gaan spelen.
Iemand kan dan bv. (tijdelijk) alleen berichten plaatsen die goedgekeurd moeten worden voordat ze geplaatst worden.
Of de mogelijkheid tot het plaatsen van berichten wordt gedurende een bepaalde periode 'op slot gezet'.
In bepaalde gevallen kan ook de mogelijkheid tot het versturen van priveberichten geblokkeerd worden.


Vanaf nu geldt ook dat topics die niet door de beugel kunnen, en dat is ter beoordeling van de beheerders, (deels) aangepast of (zonder melding vooraf) verwijderd worden.

Wil je actief meepraten op dit forum dan zijn er spelregeltjes waaraan iedereen wordt geacht zich te houden !

A{b}r{a}xa{s}

#1
In aanvulling op bovenstaande :

'Het topic Kyll, etc, toen was toen en nu is nu' is weggehaald.
Spijtig voor een aantal serieuze reacties maar gezien het totale topic bracht het geen toegevoegde waarde meer.
Zoals hierboven ook al aangegeven, wanneer een topic weer op dergelijke wijze 'uit de hand loopt', cq. dreigt te lopen, ZAL er door een beheerder gereageerd worden.

Een punt van aandacht nog voor het volgende :
Wanneer er via privé-berichten tekst verzonden wordt waarvan je vindt dat die niet door de beugel kan, dan is er een optie (net zoals op het forum in een topic) waarmee je dat betreffende bericht kunt 'rapporteren/melden'.
Privé-berichten geplaatst op het forum worden verwijderd.

Ik hoop dat we nu allemaal even diep gaan ademhalen, tot 10 tellen en 'met schone lei' verder kunnen gaan.....

dryfly

Ik heb inderdaad in het desbetreffende topic een donder en bliksem laten klinken, ik ben normaal helemaal niet van dat soort antwoorden. Maar het lezen van het toppic heeft het toch bij me opgeroepen. Ik had het beter niet kunnen posten. Ben er dan ook niet trots op.

Sorrie!!
Ne pas pipi contre le vent

drefter

Er zijn op dit ogenblik mensen actief die dit oproepen ben ook niet zo van om daar op te reageren maar heb elk woord gemeent en een sorry zit er voor mij niet in .

Gr Martin