Donker water

Started by jackoss, July 17, 2012, 09:50:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jackoss

Het water in de forelput waar ik meestal vis is al een hele tijd nogal donker. De vangsten met de vlieg vallen ook behoorlijk tegen. Vorig jaar was het glashelder om deze tijd en werd er ook veel meer drijvend geaasd. Ik denk dat het donkere water wel wat scheelt maar dit scheelt toch wel heel veel. Heeft er iemand ervaring met de kleur van het water in een forelput? Is het in de andere forelputten op met ogenblik ook knudde? Graag informatie. Ik vis wel altijd op grote forellen en die zijn natuurlijk wel iets moeilijker te pakken. Alle informatie is welkom. Groeten Jackoss.

vliegvisgek

zie nu bij veel vijvers zelfde jack water is of kraak helder of net soep en vangsten vallen nu zekers bij veel
vijvers met de vlieg tegen tegen over vorig jaar ook zie ik steeds meer aalsschovers en reigers bij vijvers
die ik er jaar er voor bijna niet zag hoop dus dat het snel beter word qwa vangsten ;D ;D ;D nee vang me visje heus wel ,
maar moet er zekers meer voor werken want zondag best mooi weer geen vis boven in gezien ving ik ze met de glas lijn  :o

rover

ik weet toevallig dat bij ons de vijvers bij ons meestal helder zijn, maar dan word er toch als er met de vlieg gevist wordt wel wat gevangen, meestal is het dan op een zwart streamertje. En wat je zegt als het water donkerder is zijn de vangsten iets slechter maar dan werken de zwarte streamers toch weer het beste.

jackoss

Bedankt zover en ik ga het vandaag maar weer eens proberen. Zeker met een zwarte streamer. Resultaat volgt vanmiddag. Groeten Jackoss.

jackoss

Vandaag alles geprobeerd, alle kleuren en dieptes maar geen aanbeet. Je gaat gewoon aan jezelf twijfelen. De deeg deed het ook niet best, met twee man drie vissen. Volgend keer beter. Groeten Jackoss.

W3stland

Is het geen idee om niet de streamer te gebruiken maar bijvoorbeeld een zalmeitje of fel gekleurde buzzer? Ps. Hoe vis jij op grote forel? Supergrote streamers?
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

vliegvisgek

jack toevallig berharen en nee dan ligt het niet aan jou want laatst geweest ik 3 zalmpies 8 andere niks 0 maatje 1 met zinklijn en booby,s
ik ving ze alle 3 op dikke rose streamer het is gewoon erg slecht daar denk toch water omstandig heden zoals elk jaar :-[

jackoss

Ja Jeroen je hebt het goed geraden inderdaad bergharen. Maar het verrekt er van de zalm die krengen moeten toch een keer gaan azen. Ik ga  morgen het eens bij de ronde bleek proberen. Daar vang je meestal wel wat . Bdw. ik vis van groot naar klein op zalm. In bergharen heb ik alleen nooit iets gevangen met een nimf. En de hele grote streamers die je op de ronde bleek gebruikt doen het daar ook niet best. Toch is de vis die er zit kerngezond, als je er een aan hebt dan springt hij meters boven het water uit. Als er iiemand morgen zin heeft mee te gaan sruur maar even een berichtje. Groeten Jack.

Franky Boy

Jullie praten steeds over "zalmen" in die forelputten.
Jullie bedoelen waarschijnlijk die vissen die bij de visboer en sommige restaurants "zalmforellen" worden genoemd? Dat zijn regenboogforellen die extra groot zijn gekweekt en natuurlijke kleurstoffen in het voer hebben gekregen, zodat hun vlees een oranje-rode kleur heeft gekregen.
"Zalmforel" is ook al een nep-naam om die vissen beter te verkopen, maar ze "zalmen" noemen gaat toch iets te ver. Die naam is alleen voorbehouden voor de Atlantische zalm en diverse Pacifische zalmen uit de Stille Oceaan.
Bij mijn weten waren er maar twee forelvijvers die jaren geleden echte Atlantische zalmen hadden uitgezet. Maar of die daar nog steeds rondzwemmen?
Maar ik laat me graag door jullie verrassen dat er ergens toch een forelpunt is met heuse zalmen! ;D

vliegvisgek

oja zalm forel wat maakt dat nu uit zalm of zalmforel is beiden niet te vreten  ;D ;D ;D ;D


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Ik wel, teruggooien :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...