vliegvissen in de loire Frankrijk

Started by Beertje, March 31, 2015, 15:07:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

IK heb al eens rond gekeken, maar kan niets interessant vinden wbt vliegvissen in de loire. Wie kan er iets zinnigs over zeggen?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jo flyfishing

Iets meer detail over de buurt waar je naar toe wil? Of bepaalt de visserij de buurt waar je naar toe wil?
Ik neem aan dat de franse taal hier het probleem is? als je in google 'peche mouche loire' als argument gebruikt vind je reeds een pak info. meestal in het frans weliswaar.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gert

Ik heb er ooit wel eens gevist, bij Saumur toen ik bij Franse vrienden logeerde (al heel lang geleden).
Forel en vlagzalm zat er niet, want daarvoor gingen zij zelf ook altijd naar de Dordogne, maar witvis zat er genoeg.
Meest klein spul, alvertjes en zo, maar ook wel groter, zoals brasem en kopvoorn.
Destijds stond de rivier op de meeste plaatsen nagenoeg droog en kon je in korte broek en blote voeten overal komen.

Groet,
Gert


DocSalmo

Een klein beetje off-topic. Als je aan de Loire bent, dan kan je in Lussault-sur-Loire het grootste zoetwater aquarium van Europa bezoeken.  Echt de moeite!  Vooral de bakken met de Pacifische zalm-, char- en forelsoorten vond ik adembenemend.

http://nl.larolandiere.com/264-aux-alentours/308-parcs-et-zoo/314-aquarium-du-val-de-loire.html

Beertje


IK heb nu op franse site's gezocht en dat gaf wat meer info.

@ Joflyfisher, Als ik ga, dan word het midden loire in de buurt van de grote kastelen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.