Welke lijm voor vilten zool?

Started by jo flyfishing, April 05, 2015, 10:20:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jo flyfishing

The taimen story continues.

Na terugzenden van mijn waadschoenen ter reparatie, is de lijm terug gelost.
Gisteren had ik gelukkig in mcGyver mode mij rugzak ingeladen en had een rol ducttape bij, zodat ik niet met een gapende schoen verder moest vissen.

Ik ga deze week de schoenen bij een schoenmaker binnen brengen en hoop dat hij weet met welke lijm dat moet.
Ik ga ook vragen om er door te stikken in de hoop dat het dan beter houd. Is dat een goed plan?

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Beertje

Als je een schoenmaker weet die ook bergschoenen repareerd, zou ik daar heen gaan. Deze heeft ervaring met heavy duty materiaal.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

Ik heb goeie ervaringen met aquariumkit. Weet je tenminste zeker dat het waterbestendig is en een hoge kleefkracht heeft. En het blijft elastisch.

Groet,
Gert

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

jo flyfishing

hmm. Het is moeilijker dan gedacht om een zaak te vinden die dit wil/kan doen.
De meesten weten niet of hun lijm watervast is, en de zool stikken is al helemaal te wild.
Mister Minit zou daar wel de nodige machinerie in een centraal atelier voor hebben, maar dan dan ik mijn waadschoenen minstens 2 weken kwijt  ::wtf::

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Rossie69

heb zelf montage kit gebruikt.
en deze schoenen met zool en lijm aan de werkbank geschroefd.
2 dagen laten staan, zitten muurvast de zolen.
en heb rondom kleine schroeven ingedraait.
moeten nu weer een poosie mee gaan.

kijk wel uit dat de lijm wel uitzet,dat je niet de schoen eronder smeert.




Scaramouche

Zit hier echt geen schoenlapper bij die even snel een zool kan doorstikken? (even Roosendaal gepakt, dicht bij de grens)
http://www.detelefoongids.nl/hakkenbar/roosendaal/3-1/

Hier in A'dam-Noord zit een hakkenbar met klaar-terwijl-u-wacht-service, het lijkt me dat anderen dat ook moeten kunnen.

En met deze lijm heb ik goede ervaringen. Uitstekend waterbestendig.
http://www.pattex.nl/dhz/producten/speciallijmen/special-schoen.html
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

jo flyfishing

Nope. toch niet om door het basis materiaal van de schoenzool te gaan. Heb er 3 bezocht, een zelfstandige, een van een keten, en een sportschoen zaak in de buurt waar van ik weet dat ze ook bergwandelschoenen zelf herzolen...

Lijm in brico gaan halen van Pattex met zelfde eigenschappen als wat jij aangeeft.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Beertje

IK heb mijn meindel bergschoenen helemaal laten verzolen bij onderstaand bedrijfje, en loop er inmiddels al weer een jaar of 6 onder zware omstandigheden op. prima vakwerk. Neem eens contact met ze op.

http://www.cambreur.nl/


If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jo flyfishing

De bergschoenen dat komt wel slim, die moeten niet doorstikt worden.
Heb de pattex nu gebruikt, en een hele constructie gemaakt om de vilten zool een beetje onder druk tegen de schoen aan te houden.
Morgen of beter over morgen weet ik meer, en dan de vuurproef, of is het waterproef :o
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain