Midweekje Kyll 10 tm 13 okt

Started by Koen, September 23, 2011, 18:28:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Yesssss, ik heb de dagen vrij kunnen krijgen, tijd om lekker te vissen (klungelen) in de Kyll. Heerlijk :) wat raden jullie aan kwa bugs en beestjes rond deze tijd?

Herman

Krijg je dan nog de vergunningen of zit het seizoen er al op tegen die tijd??
Denk dat je in ieder geval de nymphen mee moet nemen, vis zal wel wat dieper zitten. Ik ben er nog nooit geweest in oktober.
Waar ga je heen??
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

A{b}r{a}xa{s}

het seizoen loopt volgens mij tot half oktober, dus zou moeten lukken.
vergeet niet dat je ook een Landsvergunning nodig hebt (verkrijgbaar voor een jaar of voor 5 jaar).

Koen

ook op prive water?

Murlenbach ga ik heen.

zal nog wat Nymphen aanschaffen. welke kleuren raden jullie aan?

drefter


A{b}r{a}xa{s}

prive-water durf ik niet te zeggen....
andere wateren krijg je pas een vergunning als ze je landelijke vergunning gezien hebben

drefter

Ja Rob weet jij alles van he in kyllburg (verkeerde datum op je vergunning)

Gr Martin

Koen

Oh zie net dat die dingen niet duur zijn. 35e voor 5 jaar. ga er gewoon 1 aanschaffen altijd handig.

drefter

IK heb hem van de week niet gezien.Je kan hem ook missen als kiespijn.  oude bok


Gr Martin


drefter

Langs de waterkant kan hij zijn gezag nog laten gelden joh thuis heeft hij niets te zeggen zoals zovelen .

Gr Martin

Koen

Haha. ik zal 1 aanschaffen, heb geen zin in gezeik :P wat kan ik het beste doen, gewoon daar ergens opzoek gaan naar een toko die hem verkoopt, of via de post? heb een kleine 2 weken als ik thuis ben.

drefter

op het ambt in gerolstein kan je hem zo ophalen pas foto en legitimatie mee en klaar is kees en ja die 9 of 35 euro natuurlijk

drefter


Sieger

Yep kan ook via de post... binnen en week thuis...

Kijk hier maar voor het hoe etc... http://tight-loops.nl/?page_id=433


Sieger

Sieger

Quote from: Rob van H. on September 23, 2011, 21:28:08
ff Koen een beetje op weg helpen, zeg niet dat het zaligmakend is, maar ik heb er leuke ervaringen opgedaan!!
Succes!!!

Hoe heette ze... :o


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

ehm... vertel eens....

over die leuke ervaringen op de parkeerplaats dan ?  8) ::)

Koen

ah kijk, thx Rob :) Via de post is wel zo makkelijk dan. thuis ff kijken of ik nog ergens een pasfoto heb :P

Koen

hoe zit dat met die 2 vragen over die vistest die je moet in duitsland? sommige zeggen gewoon Ja invullen, andere zeggen leeg laten.

Koen

Quote from: Rob van H. on September 23, 2011, 21:42:48
ik check hier altijd de waterstand, meetstation ligt een paar km stroomafwaarts maar is een goeie indicatie!!

Pegel Densborn

alles tussen de 55 en 70 is perfect, boven de 80 word het penibel!!

48 op dit moment. wanneer vinden jullie het te laag?

drefter

Ben er van de week langs gekomen valt mee is nog goed te vissen en daar bij het duurt nog 3 weken voor dat Koen daar gaat vissen kan nog wel een aantal cm bij komen.

Gr Martin

Koen

kijk, dan hoef ik me niet zo zorgen te maken dat mijn lange visvest nat wordt :P

Rossie69

knup erin en net boven je navel dragen ;)

veel plezier.

Koen

het gaat zo'n 14 graden worden overdag. moet maar ff een warme trui meenemen :P savonds 7 graden.

Koen

mooi :) ik hoop dat de waterstand niet lager wordt.

Sieger

Zooo staat maar op 46 cm.... Da's nog lager dan 2 weken geleden... Mag best wat bij...  :o



Sieger