OVM forumdag 25-04-15

Started by Troutbuster, January 21, 2015, 15:05:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

Zo, ik zit ook weer op de bank. Erg leuke dag gehad. 5 botten en in de avond na de BBQ nog een mooie regenboog verspeeld.

Troutbuster bedankt voor het regelen van de dag, Muddler bedankt voor de sponsoring, iedereen bedankt voor de gezelligheid  :)

Joost: hopelijk is het niks ernstigs?

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Joost S.

Nee... Een dikke ontsteking bij mijn stuitje. Niks ernstigs, wel heel erg pijnlijk, haha ;-).

Hidde

Waar blijven die foto's van die forellen ............. Grote verhalen... Alleen maar bot gevangen denk ik... 8)

jo flyfishing

Smeer het er maar in. Ik zie de foto van je volgende ovm forel met graagte tegemoet  8)
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Hidde

Pa en ik gaan morgen ons best doen..

Herbe065

#305
Jongens ik heb "slecht" nieuws. De vermeende zalm is toch een forel. Nadere bestudering van de foto en inzoomen gaf stippen op de staart te zien, die had ik in de opwinding niet gezien. Stippen op de staart = regenboog. Sorry voor de blunder. Ik twijfel nu ook over de tweede..... Nou ja, Ik had er twee dus en in de avondsessie nog een bot. Wat een heerlijke dag(en). Ik heb genoten! Iedereen super voor de gezelligheid, sterke verhalen en Scaramouche voor de hengel en sponsor Muddler voor de mooie vliegendoos.

Gr Marco H.



MarcelN

Da's een gewone regenboogje ja, jammer.
Dan maar hopen dat Sepp piccies heeft.

Jan kom er maar in met die Manta rog 8)

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Troutbuster

[quote Jan kom er maar in met die Manta rog 8)
[/quote]





Deze??? 8) 8) 8)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jan Damman

Zo ook weer terug uit Oostvoorne.

Wilde vandaag ook nog een paar uurtjes er tegen aan maar m'n rug liet merken het er niet mee eens te zijn, dus dan maar terug naar huis.

Gisteren een leuke dag gehad, vele nieuwe gezichten gezien, bekende een handje geschud, en zelfs nog wat gevangen ook, tw 3 botten en 1 st forel geen grote welliswaar ( 45 cm ) maar vis is vis.
De BBQ was perfect geregeld en smaakte prima, dat ging er wel in na een dag in het water staan.

Jan bedankt voor de organisatie en Hannus bedankt voor het ter beschikking stellen van vis gerelateerde zaken.

Mannen tot de volgende Forumdag of zo maar gewoon aan het water. ;D
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Marco B

Gisteren inderdaad een gezellige dag. Beetje bijkletsen met oude bekenden en het ontmoeten van nieuwe onbekenden die nu dus weer terecht zijn gekomen in het rijtje bekenden. De stevige wind maakte dat het ronddobberen in de bellyboot een hoog werkgehalte kreeg. De ochtend begon met een Zeeuwse Bolus die, na later bleek, ook vreugdevol werden verorberd door de aanwezige forellen bij de Loswal. Buiten de alom tegenwoordige botten is er niet bijster veel gevangen, maar dat kon de pret niet drukken en de geweldig verzorgde BBQ maakte het sowieso helemaal af.
Mijn eigen vangsten bleven beperkt tot 2 botten en 1 vijftig+ regenboog. Een van de botten gedroeg zich best vreemd. Ik zag een forel draaien in het wateroppervlak en wierp hem aan. Binnen 2 seconden stond mijn lijn strak en door de vis de diepte in. Ik was in de heilige veronderstelling dat ik een beste forel gehaakt had en de vis gedroeg zich ook als zodanig, tot er tot mijn stomme verbazing een enorme bot boven kwam die de streamer van vlak onder het wateroppervlak was komen halen. Nog niet eerder meegemaakt en meteen ook de grootste die ik ooit heb gevangen! Bij het onthaken braakte de vis nog even een hele haring uit wat wel aangeeft wat een formidabele rovers het zijn.
De forel haakte ik per ongeluk. Deze trok mijn hengel bijna het water in toen ik een krentenbol aan het nuttigen was en was zo vriendelijk zichzelf te haken. Ach, Zo maak je nog eens wat mee.

Jan bedankt voor het organiseren en de (ex)sponsoren bedankt voor de leuke attenties. Goose Biots, jippie ik kan weer gaan binden  :'(
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Joost S.

#311
Wat worden die botten groot zeg.

-

Even afsluiting van mijn dagje. Het lachen is me wel een beetje vergaan. Heb een haarnetcyste, heel mijn stuit is helemaal ontstoken vanaf de bil tot in de onderrug.

Wordt om half 5 geopereerd....

Goede nieuws, vanavond geen pijn meer, haha ;-). Voelde me gisteren toch een beetje schuldig, zo een toffe dag geregeld, en ik haak af. Nu is dat schuldgevoel weg, zit toch echt iets.

Streep eronder hoor. Laat me nu maar verder genieten van jullie verslagen.

markpiet

Heerlijk gevist. Helaas niets gevangen maar dat mocht de pret niet drukken.

Jan bedankt voor de organisatie en Hannus voor de presentjes. Ik vond het ook erg leuk dat Sepp nog wat tips gaf van tevoren. En met die wind leek het haast nog mogelijk ook om die 40 meter worpen te maken waar hij het over had  ;D. Helaas kreeg ik die 5 meter lange leader met een nymph niet weg.

Tot de volgende forum dag.
groeten van Mark
><((((0>

FSCHAMP

#313
Ook ik heb een zeer leuke dag gehad. Eerst heb ik kennis gemaakt met een Zeeuwse Bolus, vervolgens wist ik een bot te vangen, een vis, die nog niet op mijn palmares stond. Vervolgens baalde ik omdat een pas uitgezette regenboog forel, die zich net voor het netten wist los te rukken tijdens een ultieme jump. Spijtig dit had mijn eerste OVM forel kunnen worden  (het enige minpuntje van de dag trouwens). Later op de dag nog een tweede bot gevangen en dan een schitterende BBQ met het gezelschap van Jan, Jan, Frank, John, Jo, Stealhead & Sepp Fuchs aan mijn tafel. Mijn dag kon niet meer stuk zeker met de mooie verhalen van eerdere vistrips aan de tafel en de leuke gesprekken.

Jan bedankt voor de leuke uitstap, het organiseren van een schitterende BBQ, voor de mooie cadeautjes en ik kan nu ook eindelijk een aantal gezichten op de forum namen plakken. Als er nog een OVM dag komt zal ik zeker opnieuw van de partij zijn.



[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

#314
Hier nog enkele foto's



[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Joost in ieder geval veel beterschap en dat je snel terug je lijn kan strekken
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bert J.

Arno, Hein en ik, zijn net terug van een weekendje Oostvoorne. We hadden twee overnachtingen
geboekt om (nu we er toch zijn) ook te kijken of de eerste zeebaarzen al gearriveerd waren. Vrijdagmorgen zijn we die kant op gereden en hebben op drie stekken gevist. De watertemperatuur
was 11 en 12 graden, eigenlijk nog iets aan de koude kant. Het bleef lang rustig maar zo waar ving
ik mijn eerst april-baars(je) van het seizoen! Helaas geen fotootje, hij was me te snel af.
Zaterdag ochtend hebben we ons bij de andere forumleden gevoegd om het ovm onveilig te maken.
Na de lekkere Zeeuwse bolus van Jan en wat tips van Sepp, gingen we ons weegs.
Ik had wel een paar keer op het ovm gevist, maar wist nooit verder te komen dan een paar uitzettertjes. Hein en Arno visten hier voor de eerste keer en hadden er ook enorm zin in. Na een paar uur gevist te hebben bleek Hein al enkele botten gevangen te hebben. Arno en ik hadden nog niks gezien. Zelfs op mijn speciaal voor deze gelegenheid gefabriceerde botvliegen kon ik nog geen bot verschalken.



Hein verspeelde een kleine forel en ving zijn vierde bot. Eén van de tips van Sepp was om veel met grote en kleine vliegen te variëren, dus knoopte ik er later maar de grootste aan die in mijn dozen zat. De Samso-killer van Bernd Ziesche van 12 cm. Een verschrikkelijk lelijk ding, die wel wat van een borstelworm weg heeft.



Hier kreeg ik eindelijk beet op. Een prachtige bruine forel kon ik landen, en ik riep Hein om een foto te maken. Maar Hein stond ook net een forel te drillen! Double hook-up, mooi man. Arno heeft helaas geen tikkie gehad.









De barbecue was goed georganiseerd en smaakte heerlijk. We zaten bij MarcelN, Perry en zijn maat en Drefter aan tafel. Wat hebben we gelachen, wát een stelletje samen!
Zaterdagavond wilden we nog even een paar uurtjes vissen bij de loswal maar daar stonden al een man of vijftien te vissen. Het bleken behoorlijk luidruchtige Franstalige Belgen te zijn. We waren ze 's middags ook al tegen gekomen aan de Oostvoorne kant van het meer. We zijn maar naar de andere kant gereden, maar we hebben geen beet meer gehad.
Zondagmiddag hebben we nog een paar uur in de havens gevist, maar helaas. We zullen nog even geduld moeten hebben, het is nog te vroeg voor de zeebaars.

Jan bedankt voor de organisatie van deze geslaagde forumdag!
Joost, beterschap!






The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

MarcelN

#317
Dat kan ik mij helemaal voorstellen Gino, die gezelligheid aan die tafel, ik had er graag bij gezeten bij Sepp en jullie.
Wat vond je nou van die plas?
Als jullie weer eens gaan wil ik wel mee, eventueel voor wat uitleg enzo....
Let wel dat het meer zeer snel dichtgroeit qua algen/gras rond de dammen, vanaf juni/juli>>okt. is haast niet meer te doen en té warm voor de vis.
Ik zie alleen maar foto's van botten, achterlijk meer tegenwoordig :'( maar blijft wel kicken daar ;)

ahaaa daar zijn de échte vissen ::goodjob::
Bert J. was dat nou de Oostvoorne kant bij het strandje? Ik ben daar nog nooit op een dam geraakt, is dat te doen? (wat een magere vis...) waar ken ik die koppen van eigenlijk :P

Dick

mooi verhaal en wat een mooie vis Bert, Hein gefeliciteerd met je ovm forel en Arno volgende keer beter, aan de vliegen kan het niet gelegen hebben ha ha
ps heb nog een paar nieuwe voor je klaar liggen

ik hoop dat ik volgend jaar ook van de partij kan zijn

groeten Dick

Herbe065

Kijk Bert J. en Hein, dát zijn de vissen waarom ik héél vlot weer een dag richting OVM ga plannen....... Het smaakte naar meer in ieder geval.

Wow hele mooie vangst!

@Joost: heel veel sterkte! Hoop dat je snel weer kunt vissen!

sjoerd

Heel mooi Bert. Jij hebt in ieder geval geen bot gevangen. mooie grote forel! Daar lever ik graag enkele botten voor in. ;D ;D ;D
Fijn dat de forumdag geslaagd is. Vangen of niet vangen, zo'n dag is altijd leerzaam en bovenal gezellig. En dat laatste is ook belangrijk.

Sjoerd

FSCHAMP

Quote from: MarcelN on April 26, 2015, 20:00:13
Wat vond je nou van die plas?

Marcel het is een water naar mijn hart  ::blowkiss::.
Ik kick tegenwoordig op groot water en wilde vis. Spijtig dat ik het OVM zolaat heb leren kennen doordat het toch een hele afstand is van bij ons en ik niemand vond om het me te laten zien (waarschijnlijk een flauw excuus, maar toch is het zo). Ik was dus blij met de uitleg, die Sepp gaf en wat ik ondertussen hier op het forum heb gelezen over het OVM.

Quote from: MarcelN on April 26, 2015, 20:00:13
Als jullie weer eens gaan wil ik wel mee, eventueel voor wat uitleg enzo....

Waarschijnlijk zal ik eind Mei weleens een keer die richting terug opgaan al dan niet gecombineerd met enkel uurtjes vissen op zeebaars. We (Jo en mezelf) hebben nog een voor mij nieuwe Zeebaars stek bezocht op de terugweg naar huis.

Ik heb nl. deze namiddag voor volgend weekend nog eens met mijn vader afgesproken om op rivier in Duitsland te gaan vliegvissen.  Hij is de man, die me 34 jaar geleden heeft leren vliegvissen. Hijzelf vist zo'n 43 jaar met de vlieg (hij wordt dit jaar 70) en de laatste twee jaar ging hij niet veel meer mee omdat het niet zogoed met zijn gezondheid ging. De laatste paar maanden is hij terug goed en op zijn vraag ga ik graag nog eens met hem een oude getrouwe rivier bezoeken waar we samen al meerdere beekforel van boven de 40 en 50 cm hebben gevangen waarvan ik hier de naam niet wil vernoemen en waar ik twee weken terug de 42 en 44 cm grote forellen heb gevangen.

En het weekend van Heer Hemelvaart zit ik 4 dagen in Zuid-West Duitsland, waar de Kinzig en de Wolf op mijn jaarlijkse uitstap naar het Zwarte Woud staan. En wie weet een weerzien met Paul Blokdijk en zijn vrouw bij onze gezamelijke Duitse vrienden, waar we samen meerdere keren hebben verbleven in de voorbije Decenium.

Bert & Hein, dit zijn prachtige exemplaren.  ::top::


Ik hoop er ooit ook zo ééntje te verschalken. Ik dacht eerst dat, die van Bert een Zeeforel was, die hij vandaag gevangen had toen ik de foto zag, want jullie gingen het toch ook proberen op de zeeforel als ik me niet vergiste.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bert J.

Quote from: MarcelN on April 26, 2015, 20:00:13
ahaaa daar zijn de échte vissen ::goodjob::
Bert J. was dat nou de Oostvoorne kant bij het strandje? Ik ben daar nog nooit op een dam geraakt, is dat te doen? (wat een magere vis...) waar ken ik die koppen van eigenlijk :P
Ja klopt, dat was daar Marcel. Ik was er ook nog nooit geweest. Er stonden in ieder geval geen bordjes waar de oversteek was. Dus ik probeerde maar wat. Ging meestal net goed. (op wat lichte waterschade aan mijn camera na) :-\
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

Quote from: FSCHAMP on April 26, 2015, 20:36:37
Bert & Hein, dit zijn prachtige exemplaren.  ::top::


Ik hoop er ooit ook zo ééntje te verschalken. Ik dacht eerst dat, die van Bert een Zeeforel was, die hij vandaag gevangen had toen ik de foto zag, want jullie gingen het toch ook proberen op de zeeforel als ik me niet vergiste.

We hebben op zeebaars gevist (met kans op zeeforel)
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

MarcelN

Bedankt Bert,
dan probeer ik binnenkort wel effe met Sepp af te spreken om wat stekken te vissen, als hij er niet op komt dan ik ook niet ;D
Kan die me gelijk eens les geven en daarna bierrrrrr. Blijkbaar zitten daar wel minder botten of ik vis té diep ::)