Met je waadpak in het water.....

Started by Hilco, February 08, 2013, 12:23:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco


Beertje

Als ik dit zo zie, dan is er weinig waar van de horror verhalen over het met je voeten naar boven in het water hangen, als je geen riem om hebt.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

A.de Vries sr

Net m'n eerste waadpak aangeschaft. Op filmpje zie ik geen riem terwijl deze elders wel wordt aangeraden. Omdat we, denk ik, de meeste risico's tijdens het waden lopen en dus met een volgelopen waadpak zitten, vraag ik me af of de riem toch niet een goede optie is?

Rene V.

Voor de veiligheid altijd een riem om je waadpak.Als het goed is zit er een riem bij je waadpak.Wanneer je gaat waden waar gladde stenen zijn denk dan ook aan studs onder je schoenen.Uitglijden en vallen kan een pijnlijke zaak zijn.

succes Rene V.

Henkie

Eerst het water in lopen zonder je riem om. Wel met je waadpak aan natuurlijk, anders heeft het geen zin.
Het water zal de lucht uit je pak drukken. Zodra het water op heuphoogte staat doe je je riem om. Dan is de lucht uit je broekspiijpen verdwenen.

Tenzij je daarna natuurlijk in je pak gaat lopen .....  ;)

sjoerd

Quote from: A.de Vries sr on February 08, 2013, 14:08:02
Net m'n eerste waadpak aangeschaft. Op filmpje zie ik geen riem terwijl deze elders wel wordt aangeraden. Omdat we, denk ik, de meeste risico's tijdens het waden lopen en dus met een volgelopen waadpak zitten, vraag ik me af of de riem toch niet een goede optie is?

Slecht naar het filmpje gekeken!! Er wordt zowel met als zonder riem uitleg gegeven!!!!! ;D
Waadriem is altijd een goede optie. bovendien is die nodig om je waadstok aan op te hangen. En zonder waadstok zie je mij niet meer in woest stromende rivieren.
Sjoerd

erikdenoorman

Ik had 'm weer gejat van het prikbord. Maar waar het om gaat is dat men zich bewust is van de gevaren en de mogelijkheden. Zelf ben ik eens bijna verzopen. Niet omdat er technisch wat mis was. nee, gewoon omdat de paniek even toesloeg!

jelle

Quote from: erikdenoorman on February 08, 2013, 18:37:32
Ik had 'm weer gejat van het prikbord. Maar waar het om gaat is dat men zich bewust is van de gevaren en de mogelijkheden. Zelf ben ik eens bijna verzopen. Niet omdat er technisch wat mis was. nee, gewoon omdat de paniek even toesloeg!
ja paniek is een slechte raadgever

goed om dan een riem om te hebben waaraan iemand je uit het water kan sleuren
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

johannes

vind het een slechte test moeten het zelfde doen maar dan met water van 2 graden voor het schrikeffect  ;D ;D

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

A.de Vries sr

@Sjoerd. Je hebt gelijk.
De riem over het hoofd gezien.

Arno

en als je geen laarzen maar neopreen voeten en waadschoenen aan hebt??
gaat de lucht er dan niet sneller uit????
is daar ook een filmpje van???

blijf toch het liefst gewoon droog in mijn waadpak.

Gr Arno