Silicone yarn van Niche

Started by Arie de Vries, April 05, 2015, 08:13:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arie de Vries

In een zeer lezenswaardig artikel van Hans van Klinken over de geschiedenis van de Klinkhamer Special , zie http://www.tomsutcliffe.co.za/fly-fishing/fly-tying/item/248-hans-van-klinken-on-his-klinkhamer-special.html
Kwam ik als bindmateriaal voor kleine Klinkhamer Specials silicone Yarn van Nice tegen.
Zoekend naar dit materiaal kwam ik terecht op de site van Niche maar daar werkt de catalogus niet. Je krijgt wel een bestellijst maar kunt dus niks bestellen. Verder zoekend kwam ik terecht bij Riverdale, alleen is daar de witte yarn uitverkocht en hebben ze alleen zwart en grijs ( niet de meest zichtbare kleuren)
Heeft iemand een idee waar deze silicone Yarn van Niche verder nog te koop kan zijn?
Groet, Arie


Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jo flyfishing

Gewoon ep fibers gebruiken?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain


Arie de Vries

Allen dank voor de reacties. Riverdale heeft geen wit op voorraad. Ga het bij de door Beertje genoemde proberen
Groet, Arie

Beertje

Wat is er zo speciaal aan dat yarn Arie? Ik heb er nog nooit iemand over gehoord.


If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Arie de Vries

@Beertje
wat er zo speciaal aan is weet ik niet Jan.
Maar ik kwam een lezenswaardig artikel tegen van Hans van Klinken waarin hij vertelt over het ontstaan van de Klinkhamer special. Als wing op kleine Klinkhamers gebruikt hij Silicone Yarn van Niche.
Dat triggert mij om uit te zoeken wat het is en waar het te krijgen is. Vandaar mijn vraag.
Bovenaan in dit topic staat een linkje naar het  artikel.
Op The Global flyfisher staat ook een leuke video waarin Hans van Klinken dertig jaar nadat hij de eerste Klinkhamer bond, het op dezelfde plek aan de Glomma nog een keer voor doet, zie:
http://globalflyfisher.com/video/hans-van-klinken-ties-his-famous-dry-fly-klinkamer

Groet, Arie