Beleid van waterschappen en andere beheerders van viswater

Started by Beertje, March 13, 2013, 16:44:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Als je de brief en de daarin aangehaalde punten uit de visserij nota leest (wel even door klikken op de onderste regel) dan bekruipt je het gevoel dat de "gekozen"bestuurders niet gehinderd door enige kennis van sportvisserij, de meest onzinnige maatregelen kunnen nemen.
(link van Sportvisserij Nederland)

http://www.sportvisserijzwn.nl/actueel/default.asp?page=detail&id=767
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rossie69

Jan heb nog een mooi boekie over beek vissen van Drenthe ;)

heb je faceboek ?

zal hem mee nemen,30 april.
schenk ik hem aan de vliegvis club.
weet niet of je dr wat aan hebt,maar is wel iets voor de boekenkast.


Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Hans-oet-remunj

ik heb anders geen moeite met de stelling dat er niet in de buurt van stuwen, sluizen en vispassages mag worden gevist (punt 6). lijkt me niet meer dan logisch zeker als de migratie nog in een opbouwfase zit, en rond belangrijke migratie routes.  Ik geeft de sportvisserij zw nederland daar dus niet zomaar gelijk.

of zit ik nu weer te vloeken in de kerk...




Beertje

@Hans,Als je de argumenten van sportvisserij Nederland bekijkt wbt vissen meenemen dan hebben ze gelijk.Eigelijk zijn het ongeveer de zelfde
argumenten als toen het gesloten seizoen afgeschaft werd:"het bracht geen aantoonbare schade toe aan de vistand".
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Hans-oet-remunj

#5
In nogal wat landen  mag het niet. wat zou daar de reden van zijn . ..... 8)

Geldt dat onbeschadigd terugzetten voor alle soorten in gelijke mate ?   kwetsbaardere soorten bestaan niet ? Elke sportvisser gedraagt zich op die locatie 'perfect' ?

Mijn stelling : Tav bottleneck locaties in de belangrijke migratieroutes kun je maar beter proactief eea voorzichtig benaderen, zeker als je met veel kosten eea poogt te restaureren, zowel regionaal als internationaal. Eerst een stabiel bestand opbouwen, en als het moet dan  maar een dergelijk verbod.  Een paar foute vissers kunnen veel kwaad doen op zo'n lokatie...

BV een vistrap, het is neem ik aan duidelijk waar dit voor dient, en dat het uitgangpunt niet zonder meer kan zijn dat hierin (en in een in/uitloop zone eromheen) gevist mag worden.

Of dat overigens voor elke beschreven lokatie moet worden afgedwongen laat ik overigens ff in het midden. Een universele benadering is wellicht nuttig zijn voor controlerende instanties waardoor pakkans toeneemt ?

HappyFisherman

Ff off topic, maar ik kan ook enorm genieten van alleen maar kijken naar kolkend water onder een stuw/vistrap. Altijd weer iets nieuws te zien, het ruikt gewoon naar natuur (hier in de buurt tenminste :D ) en ik hoef er niet (meer) te vissen... Morgen of zaterdag maar eens kijken of de winde al gearriveerd is ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...