groot water baarzen

Started by merijn1982, February 28, 2014, 12:59:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Quote from: Gert on March 02, 2014, 11:29:44
Als je inderdaad vaak elders bent in het land is dat mooi.
Maar het zou denk ik wel het einde zijn van de (meeste) hengeslportverenigingen, en dus waarschijnlijk ook voor het zorgdragen van een goed, gezond visbestand etc.
Daarom zou ik eerder voorstander zijn van het makkelijker aan kunnen schaffen van een dag- of weekvergunning op locatie.

Edit: uiteraard met behoud van alles wat nu ingebracht is door de verschillende verenigingen - dus alleen als het NIET in de lijsten staat, de mogelijkheid om een dagvergunning te kopen. Kost je inderdaad wat uitzoekwerk.

Ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. Misschien maar een apart topic openen?
Ik ga nu wintervoorns (proberen te) vangen, want die schijnen nu eindelijk goed los te ijn in de havens.

Tot vanavond ;)

Groet,
Gert

Opzich niks mee mee, maar dan moeten ze het wel es een keertje duidelijk gaan maken waar je wel en niet mag vissen. Tis allemaal nog wat vaag hier en daar.

FSCHAMP

#26
Ik weet dat we  ::offtopic::  bezig zijn, maar heb voor de Waal net volgende gevonden (zie link) wat dus staaft wat ik hierboven geschreven heb en dat mijn vrienden dit voor gehad hebben

http://www.barbeel.eu/artikelen/vispas%20op%20de%20waal.htm

Het is inderdaad, dus niet altijd zeer duidelijk.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

JB

Quote from: Gert on March 02, 2014, 11:29:44
Als je inderdaad vaak elders bent in het land is dat mooi.
Maar het zou denk ik wel het einde zijn van de (meeste) hengeslportverenigingen, en dus waarschijnlijk ook voor het zorgdragen van een goed, gezond visbestand etc.

Gert

Waarom zou dit het einde zijn voor de meeste hengelsportverenigingen?

Volgens mij kunnen deze er op vooruitgaan in leden.
Gewoon 1 vispas voor heel Nederland met als voorwaarde dat je lid bent van de hengelsportvereniging in je eigen woonplaats, mits aanwezig. Daarbij kun je nog steeds wel "sub" lid worden van een andere vereniging voor de gezelligheid of de geplande visuitjes, maar dan heb je geen extra pasjes meer nodig.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

catchem

Quote from: FSCHAMP on March 02, 2014, 13:24:24

En als ik de vis app mag geloven blijkt dat ik bv. niet mag vissen vanaf Oudendijk tot juist voor Vuren met de grote Vispas, die ik bezit.  Ik kan dus niet terhoogte van Woudrichem gaan vissen in de buurt van de Oude Haven. 


In dat stuk water mogen alleen de mannen van woudrichem vissen. Ik ben lid van een hengelsportvereniging in woudrichem en mag daar ook niet vissen omdat ik niet in woudrichem woon. Nog niet zolang gelden was er een vrouw uit woudrichem die daar wilde gaan vissen en daar moest de minister persoonlijk een uitzondering voor maken omdat Visvereniging 'de Hoop' de eeuwenoude rechten erg letterlijk en fundementalistich neemt.

FSCHAMP

Dat verklaart heel wat.  In Nederland zijn er dus blijkbaar ook nog zeer oude wetten, die gelden en waar men aan vasthoudt.

Wel een spijtige zaak voor de andere (vlieg)vissers.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

drefter

Ik woon in sleeuwijk en het is dus inderdaad zo geweest de afgelopen 2 jaar maar vanaf 1 januari  2014 is het weer mogelijk om een vergunning tekopen voor het stuk rivier bij woudrichem ik heb hem vorigeweek besteld en komt dezeweek binnen.

Gr Martin