*

Started by Jan Vlieg, January 28, 2016, 12:36:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Vlieg

*
*

jo flyfishing

#1
Als dit de laatst topic is, wil ik je alvast bedanken voor het delen van deze info.
Het zal nog niet voor direct zijn, maar vroeg of laat gaan deze topics van pas komen.
::goodjob::


Edit : ::wtf::
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Scaramouche

Het zijn prachtige topics inderdaad, dank voor het delen. Ik wil er ook gelijk weer naartoe. :D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

iMarco

Bedankt Jan,
Leuk en inspirerend deze posts. Ik ga een poging doen dit jaar weer in Noorwegen te belanden...

Marco

MarcelN

#4
Orkla is top vaak 2e helft augustus, probeer het eens bij Camping Rønningen, dagen van 3 zalmen zijn geen uitzondering ;)
Lekkere diepe poelen van 4m diep, zware belly en zakken maar 8) kijk ook eens bij Løkken...

wh82

Bedankt voor de topics. Hoop dat ik mijn gezin ooit zover ga krijgen maar de temperatuur weerhoud ze..

HappyFisherman

Prachtige serie, ga ik nog een keer rustig voor zitten 👍🏻
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hidde

leuke topics allemaal , informatief en met beeld en film! goed bezig zo!
ik weet nog niet wat ik ga doen , ben zelfs serieus aan het nadenken over een boot die in oslo aankomt om zo wat noordelijker te komen..

de hemsil en grondala blijven trekken , en zal wel de bovengrens worden van waar we gaan komen , of we dan wel helemaal naar het westen gaan betwijfel ik.. we wilden juist wat minder rijden met de 2 jonge kindjes achterin.. en mochten we een camping vinden die voor hun ook leuk is zullen we helemaal niet zo snel verkassen....

iig die kant op dus kan slechter.., eerst een weekje denemarken ah kattengat dus wie weet daar ook nog wel een zeeforel savonds.. noorwegen trip gaan we wel zien..

ohja.. in de meivak. ook nog op de zeeforel... 8)   

Marco B

Quote from: wh82 on January 29, 2016, 10:57:24
Bedankt voor de topics. Hoop dat ik mijn gezin ooit zover ga krijgen maar de temperatuur weerhoud ze..

Is daar geen peil op te trekken. Afgelopen jaar koud, variërend van 6 graden tot hooguit een graad of 18. En het jaar daarvoor 4 weken lang tussen de 20 en 30 graden.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Rena

Als de temperatuur een maatstaf is voor een gelukte vakantie, dan mis je mogelijk een hoop.
Zelf vieren wij altijd vakantie in eigen land en hebben ongeacht het weer altijd veel plezier.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het vorig jaar bar was, zoals Marco ook al schreef .. :)
Maar alles bij elkaar is Noorwegen een land dat een grote indruk achterlaat, elke keer weer.

En de winter..., winters in Noorwegen zijn prachtig en moet je eigenlijk hebben meegemaakt.

TL Peter

Koen

Valt er in de winter ook een beetje te vissen eigenlijk? (uiteraard moet er geen ijs liggen :P )

Rena

In de winter vis ik meestal in de fjorden.
Maar het is mogelijk om te vissen op meren en in rivieren.
Vlagzalm in de Glomma neemt droge vliegen als het rustig weer midden in de winter.
Ook in de winter zijn er mogelijkheden, maar het is de zomer die er toe doet.

De winter is voor binden en andere hobbies.

TL Peter


Koen

Ah ok, toh lijkt met het nog wel eens leuk om in de sneeuw te vissen :)

wh82

Quote from: Rena on January 30, 2016, 12:29:33
Als de temperatuur een maatstaf is voor een gelukte vakantie, dan mis je mogelijk een hoop.
Mee eens, we gaan dan ook meestal meerdere keren per jaar op vakantie, in de zomervakantie wordt zomers weer op dit momen wel verheven tot succesfactor nummer 1.
Mij maakt t niet uit. Warm, koud, regen geen regen, ik red me wel. Maar als de gezinsstemming onder 0 komt door kou/regen kies ik in de zomer liever een plek waar je iets meer zekerheid hebt op dat gebied.

Ik had een paar jaar geleden een kajuitzeilboot waar je met 5/6 man op kon slapen, leek me ideaal om vakantie op te vieren.. niet dus.. een paar zomers met regen en ik heb m verkocht. Huur wel een zeilboot op de middelandse zee.

Die Noorwegenvakantie komt er wel.. alleen nu nog niet.

EINDE OFF-TOPIC.

Hidde

wat is hier gebeurt? Jan Vlieg niet meer actief?

gijsie20

#15
Jammer weer! Mooie informatieve stukken die nu helaas weer gemist wordt! Eindelijk was er weer eens wat nuttige info te vinden die anderen op weg kon helpen! Iig bedankt dat je het (tijdelijk) hebt willen delen Jan.

Marco B

Inderdaad jammer, maar ik begrijp hem wel een beetje. Zonde van de verloren kennis. Ik ben inmiddels behoorlijk wat weken met hem door Noorwegen getrokken en zijn kennis van het vissen daar en van de stekken is ongelooflijk.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Hidde

is dit dan een kwestie van het gezeik hier op het forum zat of iets anders?
zijn profiel kun je ook niet meer aanklikken dus lijkt erop dat hij zijn account heeft opgezegd..

Marco B

Quote from: Hidde on February 22, 2016, 22:14:18
is dit dan een kwestie van het gezeik hier op het forum zat of iets anders?
zijn profiel kun je ook niet meer aanklikken dus lijkt erop dat hij zijn account heeft opgezegd..

Denk dat wel weet waarom Hidde, maar dat doet er allemaal niet zoveel meer toe. Ze komen en gaan en hebben daar allemaal een legitieme reden voor. Maar het is altijd weer zonde wanneer er weer iemand met een schat aan ervaring vertrekt. Zeker als het iemand is die er geen moeite mee heeft om die kennis te delen.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Hidde

vroeg het me oprecht af , kon topic vervuiling zijn of de negatieve  toon hier soms op het forum..

maarja , weg is weg en vast niet zonder voor hem geldige reden.. heel jammer weer.

jo flyfishing

Tekst van topics 1 tem 4 kun je nog terug zien in de webcache van google.
Makkelijkst in Chrome : open het topic, en dan type je in de urlbalk "cache:http://" ervoor. et voila, het verleden is terug, voor zolang google het bijhoud, toch.

url voor topic 1 wordt dus cache:http://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?topic=10193.0
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Wilco

Heren,

Vanmorgen zag ik dat Jan Vlieg zijn account heeft verwijderd.

p.forel

3 weken is hij weer terug  gok ik zo


Fluelaks

Zonde hoor, schat aan kennis en ervaring!

Skitt fiske,
Hans

Joost S.

Als je je account verwijderd, worden dan automatisch je posten gewist?