beginners set

Started by noahverboom, May 06, 2013, 18:12:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

noahverboom

Hallo iedereen

Ik ben op zoek naak een leuke set om mee te starten voor niet al te veel geld.
ik weet alleen niet waar ik moet zoeken en wat nou een goede set is zouden jullie mij kunnen helpen?
ik zat te denken aan een prijs van ongeveer 90 euro iets meer mag ook.
of heeft iemand misschien nog een leuke set voor ongeveer deze prijs?

alvast bedankt Noah

jur606

hOI NOAH,

Net zoals bij elke visserij is het wel belangrijk om aan te geven waar je op wil gaan vissen.
i.v.m. zwaarte hengel klasse e.d. (meeste raden een #4 aan om te beginnen voorn brasem winde etc.) en je leert op die manier als het goed is werpen en het gevoel een beetje krijgen?


Jan Damman

Hoi Noah,

Bij het voorstellen las ik dat je vorige jaar een hengel gekocht had, wat is daar mis mee??
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

noahverboom

sorry ik wil graag vissen op baars,brasem,voorn en forel als ik op vakantie ga.
en ik heb vorig jaar ook een hengel gekocht dat is waar dat was een beginners setje met alles er op en eraan.
maar ik zou graag een wat betere hengel willen want van de reel is de slip al kapot.
misschien is het een optie om alleen de reel te vervangen.
ik heb dit setje: http://www.agradi.nl/werphengelset-fly-combo-kit-240-3.htm
misschien help dat.

bij

Beste Noah,

eigenlijk weet je het antwoord al op je vraag. Je hebt als eerste een beginnersset gekocht die na een jaar zoals ik lees in jouw bericht al niet bevalt/kapot is. Nu wil je weer een beginnersset kopen. Volgens mij doe er het beste aan om nu een betere set te kopen. Volgens mij komje  bij een van de sponsers al een heel eind voor een schappelijke prijs. Is wel wat duurder maar kun je een aantal jaren vooruit.

Bekeerling

Dit is een mooie lichte set, hengel en reel samen is 140 euro en dan nog wat backing en een lijn en dan ben je voor ca 160 euro klaar. Heb de set zelf ook, erg prettig en gaat ook krom op voorntjes etc  :)

http://www.amfishingtackle.nl/vliegvishengels/am-tffr--3-2789
http://www.amfishingtackle.nl/vliegvisreels/am-ac-flyreel--2/3-gunsmoke



Beertje

Voor c.a. €100,- moet je wel een beginners setje kunnen kopen.Hengel,reel en lijn.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Plantje

Wat Bekeerling aanraadt ziet er als een mooie set uit.

Ik denk dat je inderdaad beter nét iets meer uit kunt geven en er op die manier langer plezier van kunt hebben.

Rena

Heb je al kunnen werpen met de combinatie die je hebt?
Als de lijn en hengel goed op elkaar zijn afgestemd, dan heb je al een set waar je goed mee kan leren werpen.
Een reel vinden voor deze hengel die ook bij een "betere" hengel past is vast goed mogelijk.

Voor het beginnen met een vliegenhengel is een #3 m.i. te licht, een #5 zoals je al hebt past beter.
Als je het werpen onder de knie hebt, kun je verder zien wat je het meest bevalt op basis van de visserij die je wil bedrijven.
Hengels testen is dan ook makkelijker omdat je weet hoe een hengel moet voelen.

Een #5 zou mijn keuze zijn als ik 1 hengel zou moeten kiezen...  :)

Succes,
TL, Peter

sietzedevisser

Kennis van mij heeft laats van great performance fly fishing de startersset gekocht en is daar erg tevreden mee. Kwaliteit ligt aanzienlijk hoger dan de gemiddelde starterkit. Vergelijken met die sets in blister is het al helemaal beter. Als ik met niet vergis heb je er een van 110 voor de hengel, reel, lijn  & leader en voor 130 een compleet met diverse accesoires.

noahverboom

bedankt voor alle reacties

ik ben vergeten te zeggen dat ik al heb leren werpen met de hengel die ik nu heb.
maar deze set is niet zo goed dus ik was al van plan om iets duurdere hengel te kopen waar ik langer plezier van heb maar ik weet niet wat goed is dus bedankt voor het snelle antwoord.
nu wil ik graag een nieuwe hengel kopen maar het liefste in een winkel zodat ik kan voelen hoe hij werpt.
weet iemand misschien een vliegviswinkel waar ze voor een schappelijke prijs leuke hengels en spullen te koop hebben in de buurt van hoofddorp?
en anders een leuke hengel via internet maar dan wel graag onder de 150 blijven anders word het wel heel duur ik ben pas 15 dus zoveel geld heb ik niet :)

Heintje Davids

Da's vrij eenvoudig: Peeters hengelsport, Diemermeerstraat 1 in Hoofddorp. Een van de betere uitgeruste hengelsportzaken op vliegvisgebied. Spullen in allerlei prijsklassen en goed advies van een kenner. informeer ook eens naar eventuele occasions want die heeft ie vast ook wel. je kunt de hengels voor de deur uitproberen.

HappyFisherman

Voor iets beeters... :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

noahverboom

bedankt voor de tip ik zal binnenkort zeker even gaan kijken

ik heb verder zelf even op marktplaats gekeken of ik iets moois kon vinden en toen kwam ik dit tegen http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/hengelsport-vliegvissen/m674809537-vliegvis-setje.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr
de hengel is een Burgundy fly #4/5  245cm   bf 24545
en de reel is een black master 56
lijkt dit jullie een goede set?

maurice

reel is matig, en zit geen lijn op.
hengel geen idee
::bbq:: ::proost:: ::proost::

noahverboom

oke bedankt voor het snelle antwoord
dan kijk ik nog even verder

maurice

zelfde hengel staat verder met reel en lijn voor €30,00
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gerrit72




De Byron Burgundy 4/5# heb ik ook, maar dan in 9 ft (2.70m).
Bevalt mij goed (al zegt dat niets). Wel zou ik voor 9ft gaan.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Heintje Davids

Mijn 1e gedachte was ook dat het een Byron betrof maar ik heb de indruk dat het toch iets anders is Gerrit. Burgundyfly is op E-bay te koop voor nog geen 25 dollar.

gijsie20

Het logootje op de hengel lijkt ook wat anders als om mijn Byron Burgundy.
Ik heb destijds zo'n Byron Burgundy #4 8ft bij Peeters gekocht, bevalt erg goed. Was volgens mij niet duur.

Groet

wouter veuger

kijk eens bij de sponsor GPF ,die hebben mooie setjes die hun geld wel waard zijn!

noahverboom

bedankt voor alle snelle reacties en tips
ik zal zeker even kijken bij de sponsor bedankt voor de tip

noahverboom

hallo iedereen

ik heb weer even op marktplaats gekeken en toen kwam ik dit tegen
http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/hengelsport-vliegvissen/m675113377-loop-adventure-fly-fishing-set.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr
het is 5 minuten rijden vanaf mijn huis
wat denken jullie er van?

Heintje Davids

Beetje ongeduldig Noah  ;)? Stel dat iedereen nu gaat roepen dat het een geweldige set, jij koopt 'm en kunt er vervolgens niet mee overweg, dan heb je dus nog steeds niets aan alle goedbedoelde adviezen. Dus ik zou zeggen, gewoon naar de winkel waar men ook vliegvisspullen verkoopt en daar zelf uitproberen. Kun je nooit een miskoop hebben.

noahverboom

oke bedankt

ik zal morgen naar de winkel gaan voor advies