waadschoenen

Started by hendri, January 13, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

ik ben aan het kijken naar nieuwe waadschoentjes, en ik zie drie verschillende zolen. vilt, rubber met studs, en vibram.
mijn schoenen zullen voornamelijk hier in nl gebruikt gaan worden en zo 1 of 2 keer per jaar in een stromend beekje in het buitenland.

nu is mijn vraag, wat zouden jullie in dit geval voor zool nemen en vooral waarom?


Useless

Ik zou voor vibram met afschroefbare studs gaan. Hier en daar wordt tegenwoordig discussie gevoerd over het verbieden van filtzolen omdat deze de kans op het meenemen van ziektes (parasietn) zou vergroten. Combinatie vibram met studs werkt minstens net zo goed, of misschien zelfs beter dan filt met of zonder studs dus waarom niet meteen klaar zijn voor een eventuele toekomst.

catchem

Ik heb vibram zolen met studs, bevalt mij een stuk beter dan de vilt zolen, waarmee ik een paar keer onderuit ben gegleden bij uit het water stappen (natte viltzool op gras geeft weinig grip).

Sieger

Ik heb pas schoenen met Vibram zolen en studs gekocht.... Heb dezelfde ervaring met uitglijden op nat gras en modder... En in Nederland loopt het lekkerder met rubberzolen dan de viltzolen. Zijn hier en daar leuke aanbiedingen dus als je kunt nu kopen .....


Sieger

Gert

Ja, hier in feite hetzelfde: ik heb viltzolen omdat ik m'n waadschoenen vooral gebruik voor de stenige rivieren in het buitenland, die met algengroei spekglad kunnen zijn.
Maar ben al een paar keer op m'n mik gegaan bij de Eemhof op nat gras. Op zich niet heel erg, maar kan je ook je hengel kosten als je verkeerd valt.

Dus Hendri: in jouw geval zou ik voor vibram gaan. Kun je ook bijvoorbeeld de Kyll veilig binnenstappen.

Groet,
Gert

Troutbuster

Ik gebruik nu sinds een jaar de Rockgrip waadschoenen van Patagonia, en ik moet zeggen super
Heeft rubber (soort vibram) zool waar allerhande studs in kunnen.
Studs nog nooit echt nodig gehad, wat wel belangrijk is, is dat je de rubber zolen eerst moet inlopen,vissen, of hoe je het ook wil noemen
In het begin denk je, Jeeeeezzzz wat zijn ze glad, geef mij maar vilt!!
Maar na een tijdje merk je het verschil en wil je niet anders meer!!

voor mij??

Rubber!!!


Gr.

Jan
"Petri Heil"


Team

heb in mijn viltzolen gewoon studs gedraaid, snowbee  25 stuks  8 euro  werkt prima.


Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

hendri

nou dan ben ik er wel uit. ik ga op zoek naar een paar waadschoenen met rubber/vibram zolen en studs.