Aanschaf Camper

Started by Tim, December 26, 2010, 12:13:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Tim

Hallo,

Wij willen een camper gaan aanschaffen om er eens wat vaker op uit te trekken... uiteraard om de hengel ook regelmatig te strekken maar daar gaat het de vrouw natuurlijk niet om. Nu is mijn vraag om iemand in het bezit is van een camper en zoja welke? Ook een beetje waar ik op moet letten. Het gebruik zal metname frankrijk, oosterrijk en duitsland worden dus tripjes van niet meer dan 1000 km.

Iemand tips of aanraders?


weerwolf

Mijn ouders hadden een camper en wat mij opviel is dat het belangrijk is hoe de indeling is en vooral waar de deur zit.
De plaats van de deur bepaalt nogal hoeveel leefruimte je hebt.
Mijn ouders hadden een deur achterin en de keuken achterin en ik vindt dat dit nogal wat meer, en gezelliger ruimte geeft voorin, want alles zit dan bij elkaar en de bestuurdersstoelen worden dan betrokken bij de leefruimte.
Tevens heb je meer contact met buiten als je aan het eten koken bent en het is makkelijk om je etensgerei naar buiten te brengen (want daar ben je toch het meest met goed weer!)

pas wel op met een oudere camper kopen, mijn ouders stonden in frankrijk met een kapotte camper. Het hele dashboard was los getrild op een slechte weg. Ineens viel de hele plaat die boven op het dashboard lag omlaag en keken ze zo de motorruimte in! dat is wel schrikken onderweg.

Zelf vindt ik de van de wat oudere campers de hymer en detlefs opbouw de mooisten. Vooral de hymers zijn niet zo snel uitgeleefd. Hymer heeft ook een goed bedsysteem wat boven de bestuurderstoel hangt.

Trouwens kijken in duitsland en zelf invoeren kan heel intressant zijn.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Arno

zijn er op dit forum wel wat die zelf een camper hebben.
Harry(Harlin)
volgens mij Sieger ook,
Herman heeft of had er ook 1.
Gr Arno

harlin

Hier is het antwoord niet zo simpel, veelal lees je een persoonlijke mening.

Een halve meter korter of langer kan al een wereld van verschil zijn.
Je kan nu wel zeggen we gaan niet verder als 1000 km, ik vind dit een vreemd gegeven.
Net of je wil zeggen dat het niet zo krap steekt, o.t.w. het kan wel iets minder.

In hoeverre heb je er zelf al in verdiept, heb je enig idee van eventuele wensen.
Ben je zelf handig genoeg om wat te verbouwen of aanpassingen te maken.

Wij hebben er 1 gekocht waar de kop van af was, later een nieuwe.
Die kan je aan de buitenkant "bewonderen" in een topic van noorwegen 2009, <<<NOORWEGEN 2009>>>
De originele tafel heb ik er als eerste uit gehaald, heb zelf een klaptafel gemaakt en er in gemonteerd.
Dit kan omdat je met z'n 2en bent, met meerdere personen kan zoiets vergeten.

Gaan jullie gelijk naar bed, of gaat 1 van de 2 later.
Kijkt er iemand veel tv als ie aan boord is?
Zorg dan dat je elkaar niet tot overlast bent.
Wat bij ons inhoud, geen bed wat naar beneden moet, b.v in de cabine.
Wil je bv de tt instellen als de ander in bed ligt dan kan je er mooi niet bij.

Wil je geen bed (op)maken van je tafel, een vast bed er in,
of een alkoof, wat toch vaak de wat ruimere bedden zijn.
Wat wel weer vraagt om stabilisatiepoten als er iemand contactlenzen draagt. :(
Wipt ook wat rustiger, zeg het alvast maar voor er commentaar op komt.

Let bij een oudere camper met alkoof op of er draaibare stoelen in zitten die bij de ruimte achter je kan betrekken.
Originele zijn echte ruggen vreters, voor mij dan.
Mocht je ooit naar Noorwegen gaan, langer dan 6 meter betaal je vaak aanmerkelijk meer bij overtochten op de fjorden.
Je kan er een boek over schrijven, wordt me even te gortig om dat te doen. ;)
Dit is allemaal wat algemeen, wil je veel meer weten dan hoor ik het wel.

Kijk anders eens op een camperforum, neus wat rond en doe wat ideeën op. http://www.camperforum.nl/index.php
Kijk ook bij de mankementen van verschillende modellen.
Hymer is goed als 2e hands, alleen bij de oudere typen heb je
bepaalde modellen waarvan de de 5e versnelling nog wel eens het wil begeven.(fiat onderstel)
enz,enz

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Quote from: Arno on December 26, 2010, 13:11:10
zijn er op dit forum wel wat die zelf een camper hebben.
Harry(Harlin)
volgens mij Sieger ook,
Herman heeft of had er ook 1.
Gr Arno

Helaas... (nog) niet... maar ooit komt er wel één... ;)


Sieger

Herman

Ik heb em nog, maar voor de tips kun je beter naar Harry luisteren....... ben er nog te weinig mee op pad geweest  :'(
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

toppiedus

ga vooral een aantal campers bekijken zodat je een idee krijg van de verschillende indelingen bij aankoop ook letten op vocht (eventueel vochtmeting laten doen)
en wat die 1000 km betreft........ ga maar eens naar Noorwegen!!, afgelopen jaar een rondrit langs de geweldige kuststreek naar het noorden tot Trondheim en vervolgens langs de Glomma weer richting Oslo.




We hebben nog 2 jongeren kinderen (tweeling van 14) en voor hun is er in Noorwegen niet veel te doen, behalve de prachtige natuur wij gaan het ene jaar rondtrekken het andere jaar blijven we een paar weken op een camping staan voor de kinderen (maakt niet uit waar maar er moet wel wat te vissen zijn in de buurt.)

Tim

nou had me er dacht ik al aardig in verdiept.... zat wat te kijken naar een t4 omdat we dit qua formaat lekker vonden.... niet drie weken op pad willen en geen tv ed zaken er in hoeven. We gaan gelijk naar bed enz enz... we zaten echt aan dat formaat te denken en niet aan iets met vaste bedden, wc ed...

ik ga deze week eerst even naar een campercentrum... eens rustig rond kijken...

  ::)

harlin

#8
Welke t4???
http://www.weetjewel.com/camper.htm

http://www.volkswagencampers.nl/gebruikte-campers/aanbod-gebruikte-campers.html
Zou zeker minimaal een 2.3 nemen, is wel lekker als je omhoog moet.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Arno

allemachtig wat een prijzen.
voor het zelfde geld koop je een complete vrachtwagen en dan kun je een echte camper maken.
een VW busje voor 54.000 uit 2009 kun je bijna 3 nieuwe busjes met grijskenteken voor kopen?

Gr Arno

hallo

beste,
als je autostrade wil rijden in Frankrijk koop da een camper minder dan 3 meter hoog in verband tol te betalen dan val je in cattegorie B

weerwolf

#11
Je kunt ze ook zelf bouwen! hefdaken zijn nogwel eens los te koop en inrichting is modulair te koop. Of je moet alles zelf doen, mijn pa heeft al 3 bussen ingericht als camper. Als je het interieur bouwt van multiplex kan je er later vloerbedeking/zeil of skai overheen plakken, het resultaat wordt dan best mooi. Mijn pa heeft zelfs al eens een hemeltje in een bus gemaakt van tafelzeil en dat zag er toch heel professioneel uit.


Het voordeel van zelfbouw is dat je minder op een camper lijkt en je dan buiten een risico groep valt. Campers worden toch regelmatig overvallen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Tim

Geen camper meer in de planning. We wilde nog wat sparen en dan eentje aanschaffen... Na wat pech met onze luxe wagen hebben we toch maar besloten dit even op de lange baan te schuiven en eerst een nieuwe auto te kopen. Is ook niet verkeerd...

harlin

Gewoon de camper als luxe wagen gebruiken,
ga er ook mee te werk als het regent. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Tim

Ja dat zag ik ook wel zo maa zover kreeg ik mijn vrouw niet... En toen die zei dat ik dan maar moest kijken naar een nieuwe auto en ze zelf de duster van dacia erg mooi vond hebben we die gekocht.... De keuze om een hoop geld te steken in een tweedehands camper of hetzelfde bedrag in een nieuwe auto was snel gemaakt... Ene de witte is het geworden..


Herman

Moet je toch ook wel een heeeeeeel eind mee komen nietwaar?
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Tim

100.000 km garantie dus ik kan voorlopig wel even tekeer gaan... En ik had nog nooit een nieuwe auto gekocht dus wel spannend. Voorlopig dus lekker zorgeloos wat km maken... Alleen zit er een levertijd van vier maanden op en das wel erg lang....


Herman

Wel een mooie bak om het OVM rond te crossen  8)
Zelf mijn Alfa op 26 juni opgehaald, inmiddels al de eerste schade gereden binnen de 7000 km  :'(
Dus doe maar voorzichtig aan.........
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gretl

Camper? je kan 't ook iets vrijer zoeken...
Wij rijden al voor 't vijfde jaar in een bodemloze put, met veel charme en onuitputtelijke mogelijkheden....

http://picasaweb.google.com/lh/photo/IYXnoy1Ci9Bkk00NtgaALiPX05sNJFhMTqeUI4JrV2k?feat=directlink

Met heeeel veel ruimte voor hengels, reels en bindspullen.

Wordt 12 feb weer aangehaakt voor het eerste campeer avontuur van 2011.

gr.
toro
ps hoe ik hier een plaatje krijg ipv link hoor ik graag  :-\

harlin

Quote from: Gretl on January 13, 2011, 18:12:46
ps hoe ik hier een plaatje krijg ipv link hoor ik graag  :-\
Account aanmaken op photobucked, om het vanaf picasa direct te laten zien lukt mij ook niet.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Of rechtmuisknop klikken op de foto... klikken op Lokatie van de foto... en die tussen de  tags zetten



En dan doet'ie ut....

Wel heeeeel gaaf zo'n Defender.. geen ruimte, maar anders...


Sieger

harlin

Quote from: Sieger on January 13, 2011, 22:09:45
Of rechtmuisknop klikken op de foto... klikken op Lokatie van de foto... en die tussen de  tags zetten
Dat is dus iets wat ik niet wist, dacht dat ga ik proberen. het lukt in de Preview.
Had jou quote weg gehaald Sieger en tot mijn verwondering zie ik 2 verschillende formaten, vraag me nu af hoe dat nu weer kan.

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

#22
Geen idee... zie alleen in jouw bericht dat de foto van mij (die waarschijnlijk uit de quote is blijven staan) het getal 720 heeft (pixels?) en die 2e 640...

De originele foto is 720 pixels breed... Er zit in deze forumsoftware iets dat foto's automatisch verkleind... Misschien dat die iets onverklaarbaars deed...



Sieger