hardy lijn

Started by jelle, March 13, 2013, 16:24:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jelle

Zijn er ook ervaringen met de hardy lijnen
de verkoper in engeland adviseerde mij de hardy marksman en kok roterdam de premium
gezien de vorige discussies over lijnen en hengels lijkt de premium beter voor de hengel met een belly van 32ft
maar ik kan bijna geen nederlandse verkooppunten vinden via google

Groet Jelle
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Beertje

Probeer bij deze zaak eens.Zij zijn n.l. Hardy dealer.

http://www.hengelsportwereld.eu/
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jelle

daar was ik van plan om even te kijken maar veel vliegvisspullen hebben ze niet
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

maar het ging mij ook om eventueele ervaringen met de lijnen van hardy
ik kon alleen maar iets van gert vinden
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

weerwolf

ik heb een hardy marksman lijn #2 en dat is een fijn lijntje maar wel wat licht hij gooit niet lekker op mijn 8 voeter maar wel op de 6 voeter.
Ook heb ik de premium, bert heeft er ook al mee gegooit en kan er ook vast wat van zeggen en hij overtuigd mij niet echt en met de kou kringelt ie ook nogal, dit werd verklaarbaar toen ik er een loopje aan wilde zettten. De mantel komt zeer slecht van de kern af en dan ineens blijkt er een plat gevlochten kern in te zitten......geen wonder dat hij kringelt.


Maar deze ervaringen kunnen natuurlijk anders zijn met de hogere klasses.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Beertje

Vraag eens aan Gert,die heeft met een Hardy Marksman wf2 f  gevist.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

weerwolf

Misschien zegt het wat dat gert deze ook te koop aanbood ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Beertje

Ja,misschien wel.Maar kan ook aan de hengel liggen. ;D
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jelle

Quote from: Beertje on March 13, 2013, 17:30:54
Vraag eens aan Gert,die heeft met een Hardy Marksman wf2 f  gevist.
daar had ik het over die wilde hem weg doen

hengelsportwereld heeft geen hardy lijnen meer alleen nog cortland 333 en 444

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

Quote from: weerwolf on March 13, 2013, 17:23:12
ik heb een hardy marksman lijn #2 en dat is een fijn lijntje maar wel wat licht hij gooit niet lekker op mijn 8 voeter maar wel op de 6 voeter.
Ook heb ik de premium, bert heeft er ook al mee gegooit en kan er ook vast wat van zeggen en hij overtuigd mij niet echt en met de kou kringelt ie ook nogal, dit werd verklaarbaar toen ik er een loopje aan wilde zettten. De mantel komt zeer slecht van de kern af en dan ineens blijkt er een plat gevlochten kern in te zitten......geen wonder dat hij kringelt.


Maar deze ervaringen kunnen natuurlijk anders zijn met de hogere klasses.

de marksman heeft wel een langere bely dan de premium tenminste bij de #4 de #2marksman kan ik niet vinden.
langere bely heeft misschien een grotere negatieve invloed bij een lichtere klasse
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Gert

Ja, Gert hier :)

Ik had dus dezelfde ervaring als Roelof en Wilco: op zich een fijn lijntje, maar niet geschikt voor mijn #2 hengel. Heb 'm toen ook nog naar Wilco opgestuurd om te proberen, en voor hem was 't ook niet wat hij zocht. En dat klopte dus ook, want hij had die van Roelof ook al een keer geprobeerd.
Maar uiteindelijk is die van mij overgegaan naar Pas. Misschien dat hij er iets over kan zeggen verder. Maar hoe dan ook, was sowieso een lijn in de lichte klasse, en dus niet wat jij zoekt toch?

(En ik had 'm op de gok gekocht bij een Engelse dealer, want in NL was er nauwelijks een #2 te vinden, van welk merk dan ook).

Groet,
Gert

weerwolf

bert ik snapte het de 1e keer al hoor  ;D ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rene V.

Jelle,zoals je al aangaf Kok in Rotterdam is Hardy dealer,zelfs de grootste in NL.

Rene V.

devliegvisser

Dag Jelle,

Waar wil je de lijn voor gebruiken?  Op welke hengel (5' lengte, aktie, merk, type) wil je de lijn gebruiken?
voor het dag dagelijkse werk heb ik vorig jaar wat lijnen geprobeerd en ben ik iedere keer weer teruggekomen bij de A & M lijnen. Ik had wel op mijn Sage Slt # 3, 9ft een 4 lijn hiervan. vond ik lekker werpen. Wil je wat grotere afstanden werpen dan gebruik ik de Loop evotec of de Loop Opti lijnen. ik heb zelf de Evotec 140 en de Distance 165 beide in de klasse # 5 op een # 5 hengel. voor het vissen is de Evotec een fijnere lijn. voor het werpen de OPti.

Groet vanuit een koud en donker Wales

De vliegvisser

devliegvisser

Trouwens net vergeten,
barrio vliegenlijnen zijn ook prima en niet duur. de GT 90 is een mooie allround lijn.

Grtz,

Devliegvisser

jelle

ik wil in eerste instantie een nieuwe Wf lijn voor mijn hardy demon 8ft #4 hebben
advies van hardy engeland was een marksman en kok een prestige welke een kortere belly heeft
mij ging het hier om de ervaring met die lijnen en dat klinkt nog niet best :(

maar ook op deze zoektocht leer ik weer veel ;)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

devliegvisser

Hoi Jelle,
Niet alleen Hardy lijnen op Hardy hengels werken hoor. ;)

Grtz,

Devliegvisser

jelle

weet ik ik heb de fabrikant gevraagd he en die verkoopt geen rio of sage ;)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Huib

de iceblue/lichtblauwe lijnen van hardy zijn echt perfect, mooie taper, kringelt nauwelijks, werpt heerlijk, zijn ook voor weinig op de engelse Baay te vinden. een lijn zonder poespas en gedoe, gewoon goed! heb een 2tje en een 4tje op mn graphites, mooie combi