Vissen lokken?

Started by Hilco, September 01, 2011, 21:54:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco

Vraag1.
heeft het, zoals bij andere manieren van vissen, nut om te voeren?
kan je een plekje maken en daar je nimf over sleuren?

Vraag2.
Heeft het nut om je vlieg te behandelen met een geur of smaakstof?
ze doen dat met boilies of kunstaas ook

ben benieuwd of mensen dat geprobeerd hebben?

Rossie69

  :'(

vaste stok mischien iets voor je Hilco

maar je kan het altijd proberen,ken ze die een maad aan de haak doen en dan op het www een leuke foto plaatsen.
van kijk is wat ik gevangen heb.


bij

Ik heb geen ervaring met lokken, maar het leuke van het vliegvissen is toch eigenlijk het op jacht gaan en langs het water te stuinen

HappyFisherman

Vliegvissen is voor mij vooral zoeken, lopen, kijken en dus bezig zijn. Een voerplek aanleggen heeft dus geen toegevoegde waarde. Ik heb een gemeentevijver voor m'n huis en als daar brood in ligt wemelt het van de voorns bovenin. Als dat het geval is gebruik ik dat wel als "lokvoer", maar de vis is in dat geval vaak geobsedeerd op brood en pakt he le maal niks anders.
Mijn vlieg dopen in lokstof heb ik toevallig laatst geprobeerd om een steur te vangen in Reutum op de vijver, maar dat heeft geen vangsten opgeleverd... Lokstoffen zijn ook vooral bedoeld voor stilliggende aasjes en dat is een vlieg in de meeste gevallen niet.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Ben het met je eens Bram... vliegvissen is toch een beetje jagen met de hengel... Een groot deel van de lol zit in het vinden van de plek, door het water te leren lezen... Dus speuren waar en wanneer er vis zit en dan natuurlijk onthouden voor een volgende keer...

Ribbeltjes, stroompjes, onderbreking in het water zijn allemaal dingen waar de vis graag in verblijft... Kijken hoe voedselbanen in het water liggen, hoe de wind staat etc.... Kijken welke beesten er vliegen, welke beesten in het water zitten etc...