Bonefish Spawing Shrimp

Started by Mike, April 06, 2016, 22:47:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Nadat onze gids 2 dagen voor vertrek mailde dat het te hard waaide om op bluefin tonijn te gaan vissen baalde ik als een stekker  >:(
Het verlof was al opgenomen dus om het maar zo snel mogelijk te vergeten ben ik mn tijd maar gaan steken in de voorbereidingen voor Cuba.

Ik google meestal gewoon op "bonefish flies", druk dan op afbeeldingen en scroll een beetje door de plaatjes.
Soms maak ik iets exact na en soms laat ik mij inspireren door wat verschillende patroontjes, daarna ga ik achter de vice zitten en probeer iets leuks te maken wat mij een goed gevoel geeft.
Vandaag heb ik een eigen versie van de Spawing Shrimp gemaakt.
Zelf vond ik ze erg life like en ik ben er van overtuigd dat ze het gaan doen.. ::)
Ik hoor graag jullie kritiek...







EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

En Nog een iets meer uitgebreidere versie...

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

gijsie20

Ik vind ze er superstrak uitzien!  8)

merijn1982

Die gaan wel vangen. Ook wel aan o.a. de nederlandse kust!
Tight lines!!

Ochi

niks meer aan doen Mike behalve ook en paar dezelfde maken met Oranje ogen.
Weet niet waarom maar die werden bij mij sneller gepakt dan de zwartoogjes, kan toeval zijn maar ik heb nu bijgeloof ;D

ben zelf nu ff uitgebonden, ga woensdag naar Denemarken en daarna weer verder binden voor BC.
De Bone doos was al gevuld voor het geval ..........   8)

greetz Ochi

Mike

Hey Ochi,

Ah thx, dan maak ik er ook nog een stel met oranje oogjes.

BC, lijkt me ook super gaaf om een keer te doen.
Moet er wel bij zeggen dat dubbelhandig mij niet zo trekt en ik vind het ook wel super relaxed dat je in de tropen geen waadpak enzo nodig hebt. Echt een verademing om zo in je shirtje en je flatsneakers de skiff op te stappen 8). Maar ik wil wel een keer een dikke zalm vangen. :)

Ik wil alleen echt eerst een Permit vangen en daarna staat ook de GT heel hoog op mn "to do" list, daarna een roosterfish en eigenlijk ook nog een golden mahseer.
Kan nog wel ff duren voordat die zalm aan de beurt komt  :o

Gr, Mike


EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Scaramouche

mooie garnalen! Van wat voor materiaal heb je het lijfje gemaakt, arctic fox of zo?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Mike

#7
Hoi Scaramouche,

Thx!
Ik heb eerst de b chain op de haak gezet.
Daarna de egg sack in gebonden.
Daarnaa de silly leggs.
Daarna een plukje van t materiaal op de foto.
Daarna de oogjes.
Daarna de voelsprietjes (black crystal flash)
Daarna een of andere fijne dubbing op de haaksteel, squirrel of rabit oid.
Op t laatst, vlak voor t haakoog, weer een plukje van t materiaal op de foto.

Ik weet niet zeker of dit artic fox is.
Als iemand me het kan vertellen, graag.
Perfect spul voor dit soort vliegen.

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Zweden1963

Hej Mike ............
Zo te zien is het artic-fox zit een hoop onder wol in.......... Racoon-fur vind ik zelf net ff wat mooier 😉👍 ziet er weer gelikt uit
Volgens mij moet jij 150+ worden om alles nog te kunnen doen😜👍

Mike

Hey Rein,

150 ga ik denk ik net niet halen ;D. Ik ben al verbaasd dat ik de 37 bijna gehaald heb.
Als dit jaar die verekte Permit eindelijk eens in de boot komt en onze tonijntrip ook een keer met goed gevolg wordt gestart en afgerond, :P dan kan de rest rap gaan denk ik.
Maar met een beetje pech gaat die Permit me nog wel een paar tripjes kosten.. Maar ja t is geen straf  8)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Ochi

Mike, 

Ik ben ook gek op warmwater vissen maar BC is een geweldige compromis voor mij.
3 weken met een motorhome rond karren en toevallig in 90% van de gevallen staat de RV aan een rivier of zee als ik overnacht. Ik ga er vaak rond 05:30 uit ff lekker vissen, dan verder karren en in de avond weer ff vissen.
Dat hou ik wel vol zeker als de hengel regelmatig krom gaat 😜
Vis trouwens ook enkelhandig hier hoor als ik de ruimte heb.

Verder zie ik een geweldige natuur en wildlife en de vrouw is meer dan happy dus wat wil ik nog meer.
Het leven kan zo mooi zijn.

Als ik met een maat zou gaan dan zou ik ook eerder naar de tropen gaan want de kick van die aanbeten blijft toch het meest verslavend. Ik heb er ook nog een paar van jou lijst op mijn verlanglijst staan.
Misschien later eens samen bomen soms is met 4 personen ook aantrekkelijk om iets te zoeken.

Eerst vanaf donderdag proberen wat van die zeeforellen te scoren en er weer eens lekker een paar dagen uit te zijn.

Maak ook wat zware Avalon flies als je die nog niet hebt ook al denk ik dat je doosjes al aardig vol raken.
Succes met de voorpret!!

Greetz Ochi

Mike

Ja dat klinkt zeker goed Ochi.
Misschien idd eens samen kijken.

Avalon vliegen heb ik er ook al een zwik van geknutseld.

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Ochi

Volgens mij liggen die Permits nu al te wachten Mike.
Dat kan niet missen ;D

Scaramouche

Ook weer mooi. Zal onder water vast heel beweeglijk zijn. Als ik het zoute weer eens op zoek za ik ook een paar van jouw garnalen proberen te maken, ziet er eigenlijk overtuigender uit dan een pattegrissen of iets dergelijks.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Mike

#14
Zo, de linker helft van de 4de doos met bone en Permit vliegen is vol.
Nu de rechter helft nog. Daarna nog de twee koffers met vliegen voor tarpon, snook, cuda, haai, en snapper aanvullen en dan ben ik er weer bijna helemaal klaar voor.

Ik vind het zelf vooral erg leuk om te zien dat ik elk jaar weer wat nieuws leer en steeds meer inzicht krijg. Je krijgt steeds meer een idee van wat de bones  (in de meeste gevallen) sneller pakken en ik zie aan mn dozen dat ik steeds meer neig naar natuurlijke, zand-achtige tinten met een hotspot. Deze hebben in mijn beleving een absolute voorkeur bij de bones.

De laatste creaties...

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER