strike indicatotor bevestigen

Started by Buurman31, April 27, 2013, 20:43:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Buurman31

Beste Allemaal

Hoe bevestig ik een stike indicator aan de lijn
komt het piepschuim bolletje op de leader of op de lijn
en hoe bevestig ik deze
ik heb een versie van indocator met een glefu en 2x een stukje rubber aan de zijkant


mart

Rene V.

Als je het zakje voor je houd moet je aan de achterkant kijken,omdraaien dus,staat de beschrijving ;)

Rene V.

Buurman31

Beste Rene

de bolletjes zitten in een doorzichtig buisje
kan je mischien foto/plaatje posten
zijn de strike indicatoren gekocht bij amfischingtackle


mart

Rene V.

Hallo Buurman,

Normaal zit er een beschrijving bij maar ok,neem de indicator in je hand,leg tegelijker tijd de leader in het gleufje,houd de indicator aan beide kanten vast met de lijn er door en trek voorzichtig aan de rubbereindjes.De leader komt dan vast te zitten.Hierna draai je de leader zo dat de leader aan de dichte kant komt te zitten en er niet af valt tijdens het werpen.Het is even rommelen maar heel simpel.

Succes Rene V.

Buurman31

Rene

bedankt zo moet het lukken


mart

toppiedus

Meestal haal ik de leader door het stukje siliconen slang, hij blijft dan beter zitten

Beertje

Onlangs stond hier ook al iets over strike indicators.toen werd er melding gemaakt dat de elastiekjes van de A&M indicator niet zo best waren,maar dat je dat kon op lossen met een ander soort elastiek.ik kan het niet terug vinden,weet iemand wat bedoeld werd?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rene V.

De manier die ik aanhaalde staat op het zakje met de vermelding snel vast en snel weer los te maken na het vissen.Moet nl van de lijn af om op te spoelen.

Rene V.

Gerrit72


René, op die wijze komt de indicator erg makkelijk los, soms ook bij werpen of een dril.
Inmiddels (na een paar keer verliezen) doe ikzelf de lijn (leader) door het rubberslangetje. Is makkelijk in hoogte te verstellen, blijft goed zitten en je verliest hem niet meer.

Volgens mij werd die andere methode (ander rubber) door Rossie beschreven (maar ik weet niet meer in welk topic).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Arie de Vries

De beetverklikker van foam is er in twee maten. Bij de grote is inderdaad vrij simpel de lijn door het slangetje te halen. Van de kleine heb ik alle slangetjes kapot getrokken. Nadat de slangetjes zijn aangebracht wordt kennelijk de verf er op gezet en slibt het gleufje dicht. Ook zijn deze slangetjes zo fragiel dat ik er zonder gereedschap geen lijn door kreeg. Het zijn wel, ook op afstand geweldig zichtbare dobbertjes. Een goed alternatief voor de slangetjes heb ik nog niet gevonden. De tip van Rossie was volgens mij, als de lijn door het slangetje is gevoerd, en de slang + lijn zitten in de dobber, dan het slangetje aan beide uiteinden beetpakken en een keer of vier tegen elkaar indraaien (wringen) De dobber zit dan goed vast op de lijn op de gewenste diepte.
Met die kleinere uitvoering gaat mij dat niet lukken
Groet, Arie

Rene V.

Hallo Gerrit,

De drijvers die ik heb zijn van Lightning Strike.Het is belangrijk dat je de drijver een halve slag draait en dat het boven en onder goed zit.Bij mij blijft het als een huis vast zitten.De slang heb ik ook Rio Kahuna strike indicator,werkt perfect in binnenwater of rustiger weer.

Groet Rene V.

Gerrit72



Die ken ik niet René, maar ik ga ze even opzoeken.
De ideale indicator heb ik nog niet gevonden.
Alles heeft zijn voor-en z'n nadelen.

Ik trof laatst Ferdy (voorzitter vv Nieuw Amsterdam).
Hij had zelfgemaakte indicators (foam op bezemsteeltje, vastgezet
met 2 rubbertjes). Makkelijk wisselbaar en subtiel. Kent iemand dat?
Ik vond het er wel veelbelovend uitzien, ga ik ook proberen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

catchem

ik vervang bij de beetverklikkertjes van AM de slangetjes door silliconen slangetjes van 1mm dik (geloof ik) die ik bij de karperafdeling vandaan haal. Zijn net wat dikker en steviger. Ook ik verlies ze regelmatig, vooral als de lijn dun is. Ze vastzetten op een knoopje helpt een beetje. Ik heb ook geprobeert om de lijn nog een keer om de beetverklikker heen te halen zodat de lijn twee keer door het gleufje gaat, maar ook dit voorkomt niet alles.
Ik heb ook dat ze af en toe dichtgeverfd zijn. Thuis loop ik alle beetverklikkers na, maar de gleuf schoon en doe er een nieuw slangetje in.

Perfect zijn ze niet, ik ben ook nog steeds op zoek naar de ideale verklikker.

Rene V.

Tot nu vind ik die van Rio nog het prettigste.Geen klappen op het water,redelijk duidelijk zichtbaar,overzetten bij vervangen is geen probleem en bij harde wind zet iker2 of3 achter elkaar.Kost misschien iets meer maar "comfort" is mij ook veel waard[3euro duurder?].

Rene V.

Beertje

Catchem,bedankt voor de tip.Ja dat bedoel ik. :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

Ik ben ook nog aan het experimenteren met beetverklikkers. Zoek nog steeds naar iets wat niet te snel verschuift, makkelijk door de ogen kan (met name als je diep vist niet onbelangrijk bij een dril) en ook weer makkelijk te verwijderen is zonder dat je leader of tippet vernaggeld is.

Heb wel wat bedacht, maar daar had ik cocktailprikkertjes voor nodig en die zijn weer te dik.
Heeft iemand een alternatief voor die dikke cocktailprikkers?

Het idee is: een dun stukje slang (ik gebruik Scoobidoo) waar je tippet/leader doorheen gaat, en die je vast zet met een prikkertje.
Daaromheen een stukje krimpkous, en tussen het dunne slangetje en de krimpkous een stukje yarn.

Heb het maar even getekend:



Ik ben ook nog aan het uitproberen of er nog ergens lijm of zo tussen moet (Nee, NIET tussen tippet, slangetje en cocktailprikker natuurlijk 8)).

Groet,
Gert

Beertje

#16
Neem een haar uit een bezem knip een stukje van 2a3 cm af, schuur aan beide kanten een puntje,bind er stukje egg jarn of foam op.
Bevestig de indicator mbv dunne tubs op de lijn en aan beide zijden op de afgeschuurde puntjes te schuiven.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

Ook een goeie tip Beertje. En gelijk ook een alternatief voor die dikke cocktailprikkers: haren uit een bezem. ::goodjob::

jelle

Ja goeie ideeen
zelf gebruik ik een stukje egjarn in een lusje draad en knoop ik een uitiende aan de leader.
dit past niet door de ogen

Ik vind het trouwens niet best dat je kant en klare beetverklikkers voor gebruik nog moet aan passen.
laat die fabrikanten dat zelf doen
DAAR BETAAL JE ZE VOOR
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Gerrit72



Mee eens Jelle!

Beertje wat jij beschrijft is wat ik bij Ferdy zag.

Je kan verschillende grote foam stukjes op zo'n bezemsteeltje binden.
Je kan dan makkelijk variëren qua grote van indicator.
Op je lijn heb je alleen twee kleine stukjes tube.
Om verschuiven te voorkomen kan je de lijn om het steeltje draaien
en dan het rubber tube stukje op het steeltje schuiven.
Je schuift dus een rubber tube stukje op beide zijden van het bezemsteeltje,
het foam zit daartussen.
Ik ga er ook eens mee aan de gang. Bij Ferdy leek het goed te werken.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

Als je een hekel hebt aan egg jarn of foam,dan werkt een klein dobbertje er op schuiven ook goed.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

sjoerd

Quote from: Gert on April 28, 2013, 12:32:26
Ook een goeie tip Beertje. En gelijk ook een alternatief voor die dikke cocktailprikkers: haren uit een bezem. ::goodjob::

Als cocktailprikkers te dik zijn kun ze je heel eenvoudig van een dunner verloop voorzien, door die bij te slijpen op een electrische slijpsteen. Gaat razendsnel en vind ik ideaal. Je kunt ze dan gewoon gebruiken met  diverse soorten "dobbertjes"of zelfs met de beetverklikers van bijv A & M. Voordeel is dat je ze op elk punt van de leader kunt bevestigen en verschuiven(wel eerst even het prikkertje verwijderen!)
Vordeel is dat je deze beetverklikkers er nooit afwerpt wat met die rubberdingetjes wel kan gebeuren. En de leader erdoorhalen helpt niet bij die rubbertjes.

Sjoerd

Gert

Zal ik eens proberen Sjoerd, dank voor de tip.
Ik heb ze wel dunner geslepen met een mes, is ook goed te doen. Maar wel moeilijk om ze overal even dik te houden.

Arno

Hoeft niet Gert ze zetten toch uit door het water dan passen ze toch weer.

Gr arno

sjoerd

Quote from: Arno on April 28, 2013, 23:40:51
Hoeft niet Gert ze zetten toch uit door het water dan passen ze toch weer.

Gr arno

Klopt ten dele Arno. Als het houtje niet lekker rond is heb je kans dat de beetverklikker toch nog ongewenst gaat zakken op de leader, zeker als je deze op het dunne deel van een leader zet wat wel eens nodig is als je ondieper wilt vissen.

Sjoerd