Iemand ervaring aan de Moehnesee in Duitsland?

Started by Gretl, March 08, 2011, 20:02:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gretl

Hallo,
in een zoektocht naar een leuke vakantie bestemming voor het hele gezin en niet ter rijden, viel m'n oog op de Moehnesee in Duitsland. In Delecke zitten de jongens van Flyfishing Europe.

Ik vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met vliegvissen aan de Moehnesee?

groet en alvst dank voor de reacties,
gr.
Toro

Rossie69

Weet het niet.

maar er zijn meerdere leuke campings in Duitsland.

en wat is niet ver of dicht bij Toro ?

Marcelk

Heb er wel eens gevist toen een vismaat van mij zo'n groene hengel kocht
bij Flyfishing Europe en die testen wilde.
Vergunning was te koop bij een tankstation op de weg tussen de winkel van
Flyfishing Europe naar Niederbergheim.

Niets gevangen daarginds maar het was nog vroeg in het seizoen en je moet
er volgens mij wel een beetje de weg weten.
Bij Flyfishing Europe kunnen ze meestal nog wel wat vertellen over stekken
en ook Angel Ussat zou wel eens bruikbare info kunnen geven.
De Mohnesee schijnt nogal een goed snoekwater te zijn met natuurlijk ook
nog mogelijkheid om Seeforellen tegen te komen.

http://www.uli-beyer.com/de/moehnesee
http://www.moehnesee.de/touristikcms/index.php?pdid=65

Inderk

Heb al even op mijn pc en externe harde schijf gezocht.
Maar het verslag is nergens te vinden....

Ik probeer wel het e.e.a. te knipp'n en te plakk'n

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Inderk

Gekopieerd van DGV-forum. Foto's heb ik nog online staan.

Afgelopen donderdag zijn Ronny (Mijn vismaat) en ik om 06:00 vertrokken richting de Obere Möhne.
Na een rustige rit kwamen we om 09:00 uur bij Flyfishing Europe aan waar we snel de vergunning gehaald hadden en even snel in de winkel hadden rondgekeken. De laatste nieuwtjes en tips over het viswater en de te gebruiken vliegen hadden gekregen zijn we snel vertrokken naar de Möhne. Eerst zijn we naar de Alte Herren strecke gegaan en spotten daar een paar mooie vissen. Alleen waren deze met geen mogelijkheid te verleiden met de vliegen die men ons had aangeraden. Volgens mij staat hier een mooie kopvoorn.

Al gauw bleek dat het een moeilijke visserij zal gaan worden die dag. De waterstand was laag en de temperatuur was hoog. Op een gegeven moment had ik een klein simpel vliegje er aan geknoopt waar ik meestal succes mee heb, en al gauw bleek dat dit vliegje het hier ook goed deed.
Deze dus:

De vlieg lag nog maar nauwelijks op het water en vanuit het niets werd het vliegje door een mooie beekforel van het oppervlak gepakt. Na even drillen had ik de beekforel voor het scheppen. De vis schudde nog een keer met z'n kop, en mijn leader van 0.17mm knapte spontaan af en de vis had z'n vrijheid terug. Ik natuurlijk balen als een stekker en had toen even een niet zo'n Christelijk moment........Dan maar even een slok water en een sigaartje opgestoken en balen als een stekker.....maar dat hoort ook bij het vissen.
Ronny riep mij toen opeens en had een forelletje weten te verleiden met een mini coachmannetje.

Die ochtend heb ik nog 5 vissen gemist. 4 regenboogforelletjes wisten zich los te werken en een kopvoorn.....
Mijn zelfvertrouwen was wel een beetje gedaald.
's middags zijn we vertrokken naar het stuk waar vagzalm zich moest ophouden, maar het enige dat we daar vingen waren kopvoorns. Wel goed voor mijn zelfvertouwen, want ik wist in ieder geval vis te vangen, ook al was ik niet afgereist voor de kopvoorn, was het toch leuk om wat te vangen.
Hier zie je me staan nadat ik de eerste vis had weten te vangen.

Hier nog een paar sfeerplaatjes van de Asch Strecke.

Sluip en kruip door visserij.

Nymphen bij een stroomversnelling.


Farrad von Großmutti 

's avonds waren we maar weer terug gegaan naar de Alte Herren Strecke want bij de diepere pools bij de spoorbrug en fietsbrug stonden een aantal locals te vissen en hadden geen zin om daar bij te gaan staan.
Hier het watervalletje aan het begin van de Alte Herren Strecke

De vis was nu een beetje aktiever en we wisten hier nog een paar visjes te vangen.
Hier een regenboogje van mij die ik wist te verleiden met het hierboven genoemde vliegje.

En nog een klein beekforelletje die Ronny wist te vangen.

We wisten verder daar nog een aantal visjes te vangen zijn om 20:45 Zurück gefahren nach unsere Heimat.
Onderweg nog even ergens iets gegeten en voor 12 uur waren we weer thuis.
Al met al een leuke dag gehad, niet echt bijzondere vangsten, maar gewoon leuk een dagje uit en voor herhaling vatbaar! Wie weet volgend voorjaar.........
Helaas heb ik niet meer foto's van mijzelf want die staan nog bij Ronny op de camera.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69