Voorronde NK vlieg (fiets) vissen 2012 heerhugowaard

Started by mrproper, October 05, 2012, 22:32:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mrproper

Deze jongeman had er maar liefst 9 .
Waaronder een dikke vetten snoek van 30+ centimeter
Wat dus een totaal van 10,5 punten opleverde
Eens zien hoe de klassering uitpakt!
8)

Zeenimf

De uitslag van de 2e voorronde staat op de site van VNV.

De uitslag  van de Forumleden is geworden :

Nr: 11 Flysselmeer
Nr: 23 Mr.Proper
Nr: 34 Troutbuster
Nr: 37 Aalbrecht
Nr: 41 Zeenimf

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Troutbuster

34e, valt nog niet eens tegen
Hoeft per sé geen "wegstreper" te zijn :D

Toch zie ik goeie vliegvissers in de lijst met weinig of niks

OK het was op de meeste stekken niet makkelijk maar toch..... ::wtf::

Gr

Jan
"Petri Heil"


aalbrecht

37 nog nooit zo hoog gestaan maar allgemen sta ik 50  ::agree::
vliegvissen is een passie

Flysselmeer

Ik kan niet anders zeggen dan dat het gewoon vliegvissen in de polder was. Het water daar is nog jong en je ziet dus ook nog de contouren van de graafmachines.
Keurig netjes in profiel gegraven. Toch zijn er hier en daar ook grotere vissen gevangen. Ik hoorde iemand iets zeggen over een flinke baars?
Vermoedelijk staat het water niet optimaal in verbinding met ouder water.
Het was hier en daar wat krap om te werpen vanwege het riet. Je kan wel zeggen "kruip door sluip door".
Zoals bv op een "riviertje" de Kallenbach maar ook delen van de Kyll. Hoe ver komt daar de vliegenlijn uit je hengel? Daar is de acceptatie vele malen groter. Hoeveel filmpjes zijn er wel niet over vliegvissen op rivieren waarbij puur vanuit de top gevist wordt? Terwijl er een zee van ruimte is om gewoon te kunnen vliegvissen. Ook daar kun je dus vissen met een kort telescoop hengeltje met dobber en vlieg. Wat ik veel mensen heb zien doen is continu maar werpen en werpen. De nimfen lagen al goed in het water. Nee hoor, weer oppakken en weer werpen. 2 tot 3 keer kletsen op het water om vervolgens weer niets te vangen. Doe het nu in de polder als op een riviertje. maximaal 2x door de lucht één keer op het water en strippen/driften/afzinken die zooi. Dun vissen als met een piepklein droog vliegje op vlagzalm. Maar dan met nimfjes op witvis in de polder. Het vliegvissen in de polder krijgt hier wel een flinke duw te verwerken. Probeer zelf eens goed polderwater te vinden in je omgeving waar je pakweg 36 stekken kwijt kan. Een NK vliegvissen alleen op forellenvijvers is er geloof ik al. Een Allround NK vliegvissen bestaat dus uit polderwater, een hollandse rivier en maar liefst 3x op een forellenvijver.

Het vliegvissen in natuurlijk water is wat ik liever doe dan vliegvissen op een forellenvijver. Dat het voor mijn wat lastiger is om forellen te vangen op een vijver komt puur door de ervaring. Maar ik wil dit wel heel graag verbeteren door goed te lezen en te luisteren.

Allen dank voor de info over de Merwede en de Ronde Bleek. Ik ga daar zeker iets mee doen. Zelf had ik ook wat tips op het forum geplaatst over het vliegvissen in Heerhugowaard. Ik heb precies zo gevist als in die posting.

marcelgoedhart

Super Aalbrecht! Wat heeft de rest van het team gedaan?


aalbrecht

Quote from: marcelgoedhart on October 10, 2012, 01:08:42
Super Aalbrecht! Wat heeft de rest van het team gedaan?
hans 2 frans 1 stinus 0 albert 0
frans was de maat van air ritmester maar die wist er ook niet veel te haken dus was erg aanvankelijk van je stek en groote van je nimf .plus leader 8.00
vliegvissen is een passie