le diable noir

Started by jo flyfishing, March 10, 2015, 14:52:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jo flyfishing

Althans zo wordt deze zwarte gurgler door mijn vriend Jacques genoemd. Wie ben ik om hem tegen te spreken.
De streamer heeft zijn sporen verdiend. Zondag nog viel een 70cm-achtige snoek voor deze streamer, helaas zat de streamer helemaal in de bek, en was mijn 0,21 fc niet opgewassen tegen de tandjes.

Te vissen a/d oppervlakte met een intermediate lijn of, mijn voorkeur, met een zinkende lijn en een leader van 1 à 1,5 meter.

Haak: kamasan b800 #10
draad: zwart 6/0 of 8/0 (hoe dikker, hoe minder kans om door de foam te snijden)
staart: zwarte marabou  met een beetje flash erdoor
body: zwarte crystal cenille, hends
dekschild: zwarte foam, 2mm dik +/- 8mm breed
'hoorntjes': 2mm oranje foam, met seconden lijm vastzetten en dan de zwarte foam terugplooien.


















"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

p.forel

Beter goed gestolen dan slecht bedacht.  ;)

vliegvisgek

mooie vlieg ook leuk voor kool of drb ga hem namaken dank voor delen

jo flyfishing

Quote from: p.forel on March 10, 2015, 17:17:08
Beter goed gestolen dan slecht bedacht.  ;)

het idee komt van hier:

http://www.vnv.nu/index1.php?id=7&cat=512f1878bda3e&cat2=53a2ceaf8d97d&page_id=52fa44a3205b7&search=gurgler

Ik weet ook niet of dit origineel is hoor, ik heb er geen studie van gemaakt.
Ik heb er mijn eigen versie van gemaakt, maar om te zeggen dat het gestolen is, dan zijn er veel variaties op andere al dan niet originele themas in het zelfde bedje ziek.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

p.forel

#4
Horentjes bij toeval geboren uit baldadigheid.   Heb ik mij door de binder laten vertellen.

Eigen draai aan vlieg geven oke

jo flyfishing

#5
Deze zag ik al aankomen. (voorgaande post ondertussen veranderd, zie quote hieronder)

Waarom? Om dat ik er nu niet aan gedacht had. vroeger heb ik er wel al eens aan gedacht,  zie :  Re: Gurgler

Maar ik ben dan ook even op google gaan zoeken en ook deze gevonden. bij deze zijn ze nu ook vernoemd. 
Je kan de datum ook vast wel checken,  Misschien kan je ze op op de site bij zetten.

http://www.spottedtail.com/effective-fishing-flies-gartsides-gurgler/
http://fiberglassflyrodders.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=16903
http://www.spottedtail.com/blog/ten-favorite-redfish-flies/ onderaan
http://www.rainysflies.com/saltwater/swfts-goggle-eye-gurgler-white-chart-fm-wg

no hard feelings, btw.
Jo.

Quote from: p.forel on March 10, 2015, 17:51:03
Horentjes bij toeval geboren uit baldadigheid.   Heb ik mij door de binder laten vertellen.

Als je weet waar hij vandaan komt waarom dan niet die link gebruiken maar je maatje de pluim geven ????????????????
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

p.forel

Daarom uit baldadigheid   wilde zoiets binden als in link 2  als oogjes maar knipte ze als hoorntjes voor de lol tijdens binden Hebben ze toen maar zo gelaten .

HappyFisherman

Nou, lekker belangrijk allemaal...

Prima SVS Jo, maak er maar een paar meer!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit59


Troutbuster

Een soortgelijk patroon al jaren gemeengoed op t OVM

De "Foam Wooly Bugger" bij voorkeur zwart

Na-aperij???

Welneee..... ::) ::)

Prachtig exemplaar Jo, die "zwarte Duivel" en een mooie duidelijke SVS van een prima vanger!!! ::duim:: ::duim:: ::duim:: ::duim::

::goodjob:: ::goodjob::

Gr

Jan
"Petri Heil"


Rossie69

vis al jaren met die dingen op putten en baars

en uh als tie maar vangt.
daar gaat het om.

mooie svs ook.


Arjan Maat

Hij is top Jo!

Ik heb inmiddels alles bij elkaar om ze in het roze te binden om deze zomer in de Groenlandse wateren de Sea run Arctic Char te verleiden  8)

Kan niet fout gaan

Tot snel Arjan

jo flyfishing

Dan zou ik ze op stevigere haken binden dan de kamasan b800.
Zaterdag ondervonden dat als ik niet een beetje voorzichtig dril, de haak openplooit  ::wtf::


Quote from: Arjan Maat on March 16, 2015, 15:56:12
Hij is top Jo!

Ik heb inmiddels alles bij elkaar om ze in het roze te binden om deze zomer in de Groenlandse wateren de Sea run Arctic Char te verleiden  8)

Kan niet fout gaan

Tot snel Arjan
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

PdH

Mooie SVS Jo,

Ik heb gelijk een toepassing voor al die bindmaterialen die , gekocht in en opwelling, nog in de kast lagen.
Ben waarschijnlijk niet de enige, met een overschot aan materiaal,  :o , of toch wel.
Ben gelijk achter de vise gekropen.

Bedankt.


grtn, Peter.

Autumnfly

straks in Mei in DK met die zwarte gurgler op de geep , ik vis er al zeker een jaar of 10 mee in DK
op de geep wel veel missers , maar wat komen ze er hard op pracht sport .

Gr Kees


jo flyfishing

Aan een drijvende lijn dan?

Quote from: Autumnfly on March 19, 2015, 23:09:06
straks in Mei in DK met die zwarte gurgler op de geep , ik vis er al zeker een jaar of 10 mee in DK
op de geep wel veel missers , maar wat komen ze er hard op pracht sport .

Gr Kees
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain