Vrijdag is het eindelijk zo ver... De Semois!!!

Started by Jorrit W, May 29, 2012, 10:36:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

goswit

Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Joost S.

Hey mannen,

Ik sta op het punt een weekend te boeken, op 24-26 juli. Als het nog niet vol is op de camping maka.

Kan je daar dan goed vissen? Want mijn broer vroeg zich af of dat er dan nog wel water stond daar midden in de zomer.

Lijkt me wel toch?

Joost S.

Sorry dat ik even wat sneller bump dan normaal. Maar ik zou graag vanavond nog boeken.

Dus.... De semois, kan je daar gewoon goed vissen 24 juli?

Bij voorbaat grote dank.

Jan Damman

Ik denk dat je je beter zorgen kan maken of er niet te veel water staat ;D

Maar zonder gekheid, droogvallen doet het daar niet en er zijn diepere stukken genoeg dus altijd water daar!!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Joost S.

#79
Ok, dankjewel, dan ga ik meteen boeken nu.


Edit

Heh....jammer..... Camping maka al vol. we proberen nu een camping in de buurt te boeken.


Ps. Het forum is heel traag en af en toe niet bereikbaar.

BV

Hey Natte,

Ik kan de camping De la Semois aan de rue de chassepierre aanraden op basis van een ervaring van 5 jaar geleden.
Ze ligt ook net stroomp opwaarts van een prachtig stuk van 10km  visparcours genaamd saint cecille.
En daar zit wel wat vis.
Zelfs in de zomer naast de spelende kinderen ving mijn maat nog vis.

Inlichtingen: Eaux et Forets, 1 rue Neufchateau 6820 Florenville tel. +32 (0)61/312522
zeggen dat het voor saint cecille is , want ze geven verschillende stukken uit.
Wel nodig : waalse vergunning en vergunning van Eaux et Forets, want er komt slecht 1x in de 3 jaar een controleur , maar het zal maar net dan zijn..

Joost S.

Als je zonder vergunning gaat, dan verdien je ook die ene controleur, haha.

Maar dat wordt allemaal geregeld, camping is mijn broer aan het boeken nu, was aan het water een plek vrij. Weet niet welke camping, zal ik vanavond horen.

Nouja, hopen op mooi weer, we hebben een auto, en kunnen rustig de omgeving bekijken. Komt goed, heb er heel veel zin in.

Joost S.

We hebben een weekendje, 24 juli, op een camping op een eilandje in de semois.

Ik denk dat sommigen al wel weten waar dat is. Heb er heel veel zin in. Nu ben ik aan het zoeken naar wat ik nodig heb. Nou, vliegen kan ik hier overal wel vinden, daar kom ik wel uit. Echter, de maat van de haak twijfel ik nog.

Ik denk zelf tussen 10 en 14 of zo, is dat correct?


En ik heb nu 12, 17 en 30 honderdste tippet. Maar weet eigenlijk niet hoeveel je pakt in de semois. Zou iemand daar wat over willen zeggen?

(Ik heb een #5)

Joost S.

Vergunningen zijn binnen. Een berg vliegen bestelt. Nog een maandje oefenen en dan eens kijken of ik er wat fatsoenlijks kan vangen.

Joost S.

Jammer dat het topic dood is gebloed.

Over twee weken ga ik naar de semois, misschien nog anderen die gaan? Of er net zijn geweest?

BV


Gerrit72



Mooi dat je er letterlijk en figuurlijk weer bent.
Jammer dat je zo ziek werd, de stek klinkt goed, jammer dat je er niet van hebt kunnen genieten.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Jorrit W

We hebben weer gereserveerd!

13 t/m 15 juni vissen we weer in de Semois! Zin in!

Thijs pols

Wij zijn er van 18 tot 21 april en 28 mei tot 10 juni dat staat al vast daarna zien we wel weer verder! Maar dat dit niet de enige keren dit jaar zijn dat is wel zeker

Mvg thijs

Joost S.

Heel veel plezier Thijs. Het is alsof je een schilderij in rijdt, als je daar met je auto aan komt.

Heel mooi.

Kruijff

Mooie camping, gaaf water! En vooral.... Leuk vissen daar !!!
Gr Ed

Thijs pols

Lijkt zo erg op eeN schilderij dat het hier aan de muur hangt als echt schilderij zal er morgen eens een foto van maken

Hidde

Bevindingen , tips en foto's  zijn welkom!
Met pinksteren die kant op..

Jorrit W

Hopen op een goede waterstand! Wij zijn er vorig jaar het eerste weekend van juni geweest en toen stond het water veel te hoog. Op dit moment is de waterstand (voor zover ik op internet zie) nog goed maar weeronline verwacht nog aardig wat regen.

Mocht het water te hoog staan dan is het beekje naast de camping leuk om uit te kammen. (wel even overleggen met camping eigenaar)

Hoor graag je bevindingen wanneer je er bent geweest. Wij gaan namelijk een week later. :-)

Hidde

Waar check je die waterhoogtes dan?
En kan je een beetje langs de kant struinen en werpen daar of moet je echt wel waden? Dit ivm de vergunning die ik moet kopen.. Scheelt best wel wat...

Jorrit W

http://www.ffweg.be/water/

Vorig jaar was het rond de 30 m3/s. Dat was veel te hoog.

Langs de kant kan op sommige plaatsen bij de camping wel maar waden geeft veel meer mogelijkheden.


Hidde

Toch maar die waadvergunning kopen dan... Nouja... Bestellen bij de camping.. Sowieso een jaar geldig ?
Zal nog wel eens die kant opengaan in het naseizoen ..
En voor de zekerheid maar even wat extra nimfen bouwen... Kunnen we het nog dieper zoeken...
Wel weer eens zin om aan een rivier te struinen.. Ff inkomen voor de week erna...

Jorrit W

En de week erna ga je naar?

Met hoog water zou ik ook zeker streamertjes meenemen.

Laat je ff weten hoe je het gehad hebt? Enne... Laat wat vissen voor ons achter! Haha

Hidde

Sowieso CNR ,,. Zelfs in Zweden,waar ik de week erop zit. Regio tussen Salen en Idre , incl. 2 dagen gegidst vissen. En , het mooiste van dit weekje is dat het ik en pa zijn, geen aanhang......

Jorrit W

Lekker hoor. Dat hebben wij ook in auby. M'n vader, schoonvader zwager en ik. Altijd gezellig zo'n mannen weekend.