de doe het lekker zelf verklikkert(made by Hendri)

Started by Rossie69, December 20, 2010, 18:27:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

In een ander topic werdt gevraagd hoe ik mn beetverkilkkers maak.
Bij deze een stap voor stappen plan.


1 matriaal en benodigdheden.
foam 2 mm dik in een velle kleur
stukje backing
knik mesje of schaar
liniaal
secondelijm
fleurnaald

2 Knip of snij een reepje foam van 2 bij 5 cm


3 Doe een druppeltje secondelijm op de smalle kant en vouw het om. Mag ongeveer 5 milimeter zijn.

4 Herhaal dit totdat je er een rolletje van heb gemaakt.

5 Maak nu van een stukje backing (ongeveer 20 cm) een lus die 7,5 cm lang is, en doe een druppeltje lijm op het knoopje.

6 Prik de fleurnaald door het rolletje foam en trek de de lus er doorheen. Zorg wel dat het knoopje in het rolletje zit, want dat staat iets netter.

7 Maak aan een kant een ruime lus waar het foam rolletje doorheen past, en aan de andere kant een klijn lusje. Doe op bijde kanten een druppeltje lijm waar de lus uit het foamrolletje komt.

De grote lus kun je dus heel simpel aan je leaderloopje maken doormiddel van een lus in lus verbinding. Aan de klijne lus verbind je je leader.
(Het grote voordeel is tevens ook het grote nadeel van deze verklikkert. Hij kan op die manier namelijk niet meer verschuiven.) :wink:

Voor klijne nimfen werkt de klijne verklikker prima, maar vis je met grotere of erg zware nimfen maak hem dan ook ff in een slagje groter. De grote op de foto is 3,5 cm breed.

Mochten de vissen nou erg in je verklikker geintressert zijn, kun je er ook nog een passende haak in zetten. Ff de lus door het haakoog trekken en de haak in de juiste positie met wat secondelijm vast zetten.
:razz: Laat ze dan die verklikker maar eens aanvallen! :razz:

Succes,
Groet hendri

Gert

#1
Ik vraag me af wat de meeste vis oplevert - die dynamietstaven van Rossie of die bom van Marc ;D

Maar ff serieus: zien er goed en makkelijk zelf te maken uit.
Dank voor de tips.

Groet,
Gert

peterf

Ik schuif een stukje scobidoe op de leader met in het midden een pluimpje gebonden.

Gert

#3
Quote from: Gert on January 08, 2011, 16:55:18
Ik vraag me af wat de meeste vis oplevert - die dynamietstaven van Rossie of die bom van Marc ;D

Groet,
Gert

Daar had ik dus dit plaatje bij in gedachten, maar kon het zo gauw niet vinden.

vliegvisserdorian

welk wat is de naam van dit foam, ik kan het namelijk hier in de buurt het nergens vinden. :-[ mooie beetverklikkers trouwens

A{b}r{a}xa{s}


marc

bom is gemaakt op een scudhaak nr12 ,heeft een doormeter van +- 8mm ;
pu lijm met water mengen en een druppel op de haaksteel aanbrengen,beetje draaien met de vise kan geen kwaad om de vorm van de verklikker in de hand te houden .
maak de haakbocht vrij indien daar teveel in de weg zit.kan nog een hackle voor gezet worden indien gewenst.
bij het vissen geeft dat geen problemen daar er zeer weinig luchtweerstand optreed.
bijkomend voordeel ,een forel wil ook wel eens  happen naar de gebruikte verklikker maar er steekt een haak in , dus vangkans .
niemand moet er mee vissen natuurlijk ,is maar een zelfbouwtje van een domme belg he
grt               

A{b}r{a}xa{s}

meestal als d'n kleine Belg iets gebruikt is er zeker wel over nagedacht !
Goeie aanrader dus Marc ! :)

Rossie69

 :D

zag het nu pas,ja tijd zat nu.

is ook een goed idee van Marc.


vliegvisserdorian

ik was op vakantie dus zie het nu ook pas heb trouwens op vakantie maar 3 kopvoorns en 12 karpers gevangen in 2 weken tijd (geen visvakantie hoor)

kiez

Mooi verklikkertje maar nu vis je met een lange leader krijg je je verklikkertje niet door je ogen heen(of toch wel ) of mis ik een stukje.

Gr Kiez

marc

http://users.telenet.be/vliegvissers-ijzervallei/tips_en_trucs_2.htm
efkes naar beneden  scrollen
denk dat bert het over de sliding bung heeft.
ken die verklikker al een tijdje ,werkt prima maar gebruik hem alleen bij extreem lange leaders.
grt marc

A{b}r{a}xa{s}