Winde en de Hunze

Started by Robert, March 24, 2012, 16:59:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robert

Het was vandaag heerlijk rustig aan de Hunze, waarschijnlijk dankzij de forummers die allemaal in Baggelhuizen stonden te zwiepen  ;D
Waarvoor dank  ;)

Heb ff een paar uurtjes staan te zwiepen aan de Hunze. Het is er sinds de "verbouwing" erg aantrekkelijk geworden!


Heb er in die paar uurtjes 5 weten te vangen. En diverse aanbeten gehad... Ik heb er een paar ff op de foto gezet:




Tot slot nog wat andere "actiefoto's"






Mvh
Robert

forel

mooie  winde robert. ::top:: ,en het is zo mooi daar
ik ga dinsdag ff weer proberen

HappyFisherman

Ik zie toch elke x weer het zelfde stekkie op de foto :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72


Mooie foto's van een mooie stek! Mooie windes!

En toch...je weet niet wat je gemist hebt in Baggelhuizen...was ook top! ;)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

vliegvisgek

ziet er erg mooi uit maar meschien een domme vraag waar ligt dit hunze :-[

maurice

Mooie vis, geweldig mooi water.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

ben

Jeroen bij Eexterveen, Gieten, Groningen Drenthe

willyzuid

Als nieuweling op dit forum vraag ik me een beetje af?
Hoe staan jullie tegenover het delen van stekken?
Hier wordt gepraat over de hunze,iedereen kan googlen naar dit onderwerp.
Zelf ken ik deze beek ook,heb schoonfamilie in hoogezand wonen,en bij de inloop van de hunze ligt een goede chinees,waar we geregeld eten.
Maar ik vrees dat de poster niet blij is als zijn prachtige stek hier uitgebreid wordt behandeld.
Het risico is inderdaad dat op een mooie zondag er zomaar honderd vliegvissers op je stekkie staan,vooral nu er gesproken wordt dat de winde los is.
Of is het zinvol om bv een aparte stekinfo te delen?
Mischien wel leuk om ervaringen te delen,en hoe meer stekken,hoe minder druk op 1 bepaalde plek.

Zelf zit ik wel eens aan de ijssel,en ook hier zijn een paar prachtige stekken te vinden,waar op dit ogenblik de winde ook los is.
Zo zullen er aan de waal ook topstekken zijn,en landelijk nog veel meer.
Is het een idee om zoiets te delen?
Hoe kijken jullie hier tegen aan,ben zeer benieuwd

vliegvisgek

tja dan moet je niks posten en ik heb geen geheimen

ben toch een put visser maar zag er mooi uit en 100 vliegvissers is wel veel hoor ;D

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


SSMOOTHY

Quote from: willyzuid on March 24, 2012, 22:07:25
Als nieuweling op dit forum vraag ik me een beetje af?
Hoe staan jullie tegenover het delen van stekken?

Wij zijn geen karpervissers he!  ;D

Nee, mijns inziens maken de meeste mensen hier zich daar niet zo druk om.
Echte 'stekken' zijn er toch niet echt, in de regel dat je je als vliegvisser toch wel redelijk verplaatst, ipv op één plekje blijft zitten.
Natuurlijk zijn er wel goede plekken, maar ik geloof niet echt dat je, als vliegvisser, hoeft te vrezen dat er de volgende dag 50 andere staan te vliegvissen.
Dit is in ieder geval mijn gedachte hierover..


Mooie windes trouwens!

Plantje

Mooie winde inderdaad!

Ik ben nog aan het overwegen om er vandaag ook even heen te gaan. Maar als het te druk is ben ik na een kwartiertje ook weer gewoon weg. Dat geeft direct aan hoe ik sta tegenover het delen van stekken: als ik een leuke stek heb doe ik er niet moeilijk over deze te delen. En ik waardeer het dan ook zeer dat een stek zoals hier aan de Hu ze gedeeld wordt! Maar als dat inhoudt dat we er echt met tientallen staan maak ik even een praatje, strek misschien een paar lijntjes en verras vervolgens weer. Vissen doe ik om te ontspannen en dat houdt in, dat ik me niet te druk wil maken over het feit dat er andere vissers bezig zijn.
Ik denk dat dat voor de meesten van ons geldt.

Van bepaalde forumleden heb ik wel het vermoeden dat ze hier minder actief posten, omdat ze bang zijn steken kwijt te raken.

Gerrit72


Ook ik zit nog maar net op het forum. Gisteren ontmoette ik voor het eerst andere forumleden op Baggelhuizen.
Wat mij opvalt is dat de sfeer en onderlinge verstandhoudingen anders zijn dan wat ik onder vissers (bv karpervissers, wedstrijd snoekers) heb ervaren.
Vliegvissers zijn open, behulpzaam, delen hun stekken en zelfs materialen (kreeg net een mailtje dat een forumlid me streamers op gaat sturen).
Dat maakt mede deze visserij zo mooi, je wil je in je vrije tijd toch ontspannen en niet ergeren?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Robert

Tjenna!

Voor velen is de Hunze reeds bekend water. Het is al sinds jaar en dag een gekende Windestek. Het is dan ook zeker geen "geheime" stek.
Misschien kun je het een "publiek geheim" noemen....
Met andere woorden, ga er gerust heen!  :D
Vroegâh zag deze locatie er iets anders uit. De Stichting het Drentse Landschap heeft het afgelopen jaar de Hunze weer laten meanderen, voorheen was het een recht gekanaliseerd stuk water met een stuw.
Die stuw is nu buiten gebruik gesteld en daarvoor in de plaats heeft men over een gedeelte van ik denk een 1,5 km enkele drempels (lees: steenstortjes) het verval geregeld.
Juist deze aanpassingen maken het nu een zeer interessante plek! Voor de Winde uiteraard, maar ook voor de gehele beleving (mijn mening).

Veel plezier voor diegene die er binnenkort nog even gaat vissen!

Mvh Robert

A{b}r{a}xa{s}

oohh..mooie stek, daar ga ik ook vissen !

Nee hoor, het ziet er schitterend uit en ik zou dolgraag eens een winde op de vlieg vangen, maar de afstand is in dit geval toch echt te groot om 'even' te gaan vissen. Mij zul je daar dus niet in het 'rijtje vissers' ;) zien staan.
Maar de plaatjes en verslagen zie ik graag, schitterende omgeving en prachtige vissen !

Inderk

Als de windes vol op trekken dan trachten we wat terughoudend te zijn.
Anders is er wel een risico dat je op dat moment op de "gekende" stekken schouder aan schouder staan te vissen.
Het moment dat de winde optrekt is redelijk variabel en er zijn mensen die redelijk veel tijd investeren om de windes te traceren en te kunnen vangen.
Als men gaat melden dat de winde volop aanwezig is op een forum, dan loopt men het risico doordat de hotspots klein zijn, er geen plaats meer is op hun eigen stekken.
Ik neem aan dat men graag tijd investeert, en kennis wil delen, maar de hotspots delen op het moment suprême, zou ik persoonlijk niet doen.

Stekken delen prima! Een vliegvisser moet de vis toch zoeken.
Bij vliegvissen heb je aan beide kanten van de hengel geen dooie pier. ;)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


weerwolf

Ja en hoe geheim en onopvallend is een stek op 50 meter van een provinciale weg? en vliegvissers vallen ook helemaal niet op als de lijn is de lucht zwabbert. nee dat is best geheim te houden. ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Inderk

Dat valt wel op, maar niet alle vliegvissers rijden op dat moment over de weg
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Plantje

Ben net met mijn vriendin en de kleine naar mijn schoonouders in Nieuwe Pekela gereden. Onderweg kwam ik over de N33 over de Hunze. Ik zag volgens mij één visser staan.
Maar het hele plan is om zometeen die kant op te gaan. En als het te druk is verkas ik zometeen weer.
Wellicht zie ik bepaalde forumleden zometeen nog!

Inderk

Mij zal je vandaag daar niet aantreffen.....
Koude rillingen, trekkende spieren en een keel vol schuurpapier........

Deze jongen blijft vandaag thuis.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Beertje

#20
Inderk,je hebt denk ik wel een punt met dat we wat terughoudend moeten zijn w.b.t winde in de hunze.
IK zelf ben misschien ook wel wat te loslippig geweest in mij enthousiasme.

Maar aan de andere kant, erger ik me ook altijd groen en geel dat het meeste viswater in de drie noordelijke provincie's wel in de vispas is ingebracht,Maar kijk ik dan bij het zuiden (en ik kom daar nog al eens en zie dan mooie vliegviswaterjes B.v. de Dommel) maar die staan geen van allen in de vispas.ZIjn ze daar zo behoudend in het zuiden??? :( :(
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Robert

Quote from: willyzuid on March 24, 2012, 22:07:25
Als nieuweling op dit forum vraag ik me een beetje af?
Hoe staan jullie tegenover het delen van stekken?

Maar ik vrees dat de poster niet blij is als zijn prachtige stek hier uitgebreid wordt behandeld.
Het risico is inderdaad dat op een mooie zondag er zomaar honderd vliegvissers op je stekkie staan,vooral nu er gesproken wordt dat de winde los is.
Of is het zinvol om bv een aparte stekinfo te delen?
Mischien wel leuk om ervaringen te delen,en hoe meer stekken,hoe minder druk op 1 bepaalde plek.

Als "poster" ook nog maar even een reactie...
Het is zeker niet "mijn" stek! En ik deel hem graag, ook als er de volgende dag 50 anderen aan het vissen zijn.
V.w.b. de Hunze, die is lang genoeg, óók het gedeelte van mijn bericht en foto's!
En de windes zijn echt niet alleen op deze plek te vangen!

Zoals eerder reeds aangehaald werd, we zijn geen karpervissers o.i.d.... (niet dat ik die allemaal over één kam wil scheren...).
Voor de Hunze geldt eigenlijk hetzelfde als voor het Peizerdiep (nabij Roden/Peize) en het Oude Diepje (nabij Marum/Boerakker). Een ieder die al dan niet gericht achter de winde aan gaat kent deze stekken in het noorden des lands. M.a.w. zo geheim zijn ze zeker niet.

Stekken delen vind ik absoluut geen probleem. Ik waardeer het ook als anderen mij deelgenoot maken van hun stekken (en/of tactieken), dus waarom zou ik "mijn" stekken dan voor mezelf houden?

Mvh Robert

vliegvisgek

robert zo denk ik er ook over totaal met je eens vis zat en plekken ook toch ;D

mooie vis trouwens wel anders dan forel  ;)

Inderk

Trouwens als men mij mailt, zal ik eerlijk antwoord geven over de stand van zaken.
Maar ga niet openlijk melden op een forum als de winde los is.
En de stekken zijn aan openbaar viswater, dus ik hou jullie niet tegen.

Een heel klein beetje moeite doen is toch niet te veel gevraagd?
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Robert

Quote from: Inderk on March 25, 2012, 18:18:43
Trouwens als men mij mailt, zal ik eerlijk antwoord geven over de stand van zaken.
Maar ga niet openlijk melden op een forum als de winde los is.
En de stekken zijn aan openbaar viswater, dus ik hou jullie niet tegen.

Een heel klein beetje moeite doen is toch niet te veel gevraagd?

Hallo Henk!

Hopelijk voel je je inmiddels weer iets beter en zijn de koude rillingen en een keel vol schuurpapier verleden tijd!
Ik begrijp niet zo goed waar je reactie(s) op zijn gebaseerd? In geen enkel topic van mij heb ik gemeld dat "de windes los zijn".
Ook al zouden ze dat zijn, dan is er toch geen enkel bezwaar om dat te melden? Immers, zodra de eerste gevangen wordt, wordt ook her en der die bewuste rode bal gehesen...
Of het dan handig is geweest om je mailcontact met Stichting het Drentse Landschap over de veranderingen nabij Gieterveen publiekelijk te maken, is dan ook maar de vraag. Tenslotte breng je daar die locatie ook behoorlijk mee in het nieuws...

Natuurlijk is een het niet te veel gevraagd dat men er nog een klein beetje moeite voor moet doen, laat een ander eerst nog maar eens een Hunze-winde zien te vangen  ;)
Kort samengevat: ik begrijp best dat niet iedereen er op zit te wachten dat alles "en plein publique" naar buiten wordt gebracht. Maar we hoeven niet geheimzinnig te gaan doen over "geheimen" die er eigenlijk niet zijn!

Mvh Robert