Wat is dit voor vis?

Started by W3stland, April 11, 2017, 15:07:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W3stland

Vandaag tijdens het vissen kwam ik deze kleine tegen. Kan iemand me helpen wat het is? Alvast bedankt ;)
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Menno_siemensma

welke soort weet ik niet maar lijkt me een grondelsoort.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

W3stland

Sindskort word mijn thuiswater overgenomen door deze visjes en rivierkreeft.
Nooit ergens last van gehad maar opeens sterft t ervan...
"A bad day's fishing is better than a good day at work."


OlafB

Lijkt me een jonge uitheemse grondelsoort, kesslergrondel oid. Sterft er van de laatste jaren ook bij mij in de IJssel

Menno_siemensma

#5
Quote from: Gert on April 11, 2017, 16:10:45
Het zou ook nog een rivierdonderpad kunnen zijn.

http://www.sportvisserijnederland.nl/vis-water/vissoorten/?name=grondel&tab=1
http://www.sportvisserijnederland.nl/vis-water/vissoorten/69/rivierdonderpad.html
Lijken wel op elkaar maar die heeft een veel grotere baarsachtige bek, niet zo'n kleine als deze. Maar lastig te zien op een dergelijke foto van een jonge vis. Evt een foto in water kan helpen zodat de vinnen etc beter te zien zijn.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

MarcelN

Aan die sproeten op die vinnen te zien moet het haast wel een geldwolf grondel zijn, gokje IJssel?
Ook te herkennen aan de trillende vinnetjes daardoor zwemmen ze in een soort 'loop', die moet je gelijk verwijderen en in een zak doen, verziekt de hele visserij!

Floor

Je hebt hem toch niet stiekem bij de aquariumwinkel vandaan...?
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

p.forel

Ik denk een meerval van 1,5 meter  kon jammer genoeg niet vast gepakt worden met de fish fingers om hem extra in de lens te duwen 😜😜😜😜😜😜

Floor

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Scaramouche

Eigenlijk niet te zien omdat de vinnen plat liggen maar als ik moet gokken een kessler's grondel.

Heeft iemand eigenlijk ervaring met het riviervissen op baars en snoekbaars met pop-up muddlerpatronen en een zinktip lijn? Het lijkt me dat de rovers die nieuwe voedselbron nu toch wel op hun menu hebben staan inmiddels?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Menno_siemensma

Quote from: Scaramouche on April 12, 2017, 10:02:58
Eigenlijk niet te zien omdat de vinnen plat liggen maar als ik moet gokken een kessler's grondel.

Heeft iemand eigenlijk ervaring met het riviervissen op baars en snoekbaars met pop-up muddlerpatronen en een zinktip lijn? Het lijkt me dat de rovers die nieuwe voedselbron nu toch wel op hun menu hebben staan inmiddels?
nog geen ervaring maar dat zal zeker op het menu staan idd. Wel een idee om dus ipv een zinkende versie een drijvende versie van de streamer te maken 😎
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.