Vissen in de omgeving van de Alphe D,Huez

Started by Zeenimf, May 31, 2012, 11:39:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zeenimf

Gezien ik morgen mee ga naar de Alphe -D,Huez voor een weekje, en ben van plan om toch een hengel mee te nemen.

Vandaar de vraag: zijn er nog forumleden met evt.tips voor vergunningen  ed.en visplaatsen ,heb wel even gekeken op internet ,daar zag ik ook hele mooie meertjes ,waar ook vliegvissers stonden te vissen .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Raymond

Deze site had je waarschijnlijk al gezien: http://www.alpedhuez.com/ete/fr/638/peche.html

Maar de meren staan wel met elkaar in verbinding d.m.v. rivieren en uiteraard worden de meren ook gevoed door beken en rivieren. Ik kan daar ook moeilijk informatie over vinden maar ze zouden toch eigenlijk bevisbaar moeten zijn. Wellicht ter plekke informeren...

Succes ermee.
::wtf::

Raymond

Of, benader die mannen gewoon via mail, misschien krijg je wel een fatsoenlijk antwoord: http://peche-alpe.voila.net/accueil.htm

::wtf::

Zeenimf

Raymond, bedankt voor de informatie ,ziet er geweldig uit ,zoals ik gelezen heb ,kan je de vergunningen  daar ook ter plaatse kopen .

Ben zeer benieuwd ,hoe het daar uitziet en of er wat te vangen is .

Heb even de foto,s van de soorten die daar gevangen kunnen worden bekeken ,mooie vis.

Verslag volgt .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

A{b}r{a}xa{s}


Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Zeenimf

Hoop het Bas, jullie ook veel succes .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::


Zeenimf

Klaas, wat voor dikte nylon beveel je aan om een leader van te maken?

Hilco, nee ,dat laat ik aan mijn kleindochter van 15 over, die gaat proberen om 3 x de Alphe D,Huez op te fietsen .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Hilco

oh doet ze ook mee?  goed hoor...    komt heel heel veel geld bij elkaar zo  :-*

harlin

Quote from: Hilco on May 31, 2012, 19:18:30
Fiets mee? ;)
Quote from: Zeenimf on May 31, 2012, 19:40:44
Hilco, nee ,dat laat ik aan mijn kleindochter van 15 over, die gaat proberen om 3 x de Alphe D,Huez op te fietsen .
En jij staat halverwege om haar naar de top te duwen?
Veel plezier en succes daar Marry.
Is weer eens wat ander als een OVtje in het platte natte land.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

Klein dochter super veel succes.

is een hele opgave.

petje af.

vissen is maar bij zaak deze week ;)

Marry sterkte ermee.


Zeenimf

Zo,alles ingepakt en natuurlijk ook de hengels ed, op naar Frankrijk .

Verslag en evt.(vangsten) volgt nog wel .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Herman

Veel plezier!
Toen ik er in maart was, was het vast niet zo druk. Vissen kon niet echt in verband met de sneeuw die er lag. (ook geen hengel mee trouwens...)
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Beertje

#15
Bij Vaison La Romain (20 km van de alphe D'huez) stroomt de Ouvèze.
Een andere mogelijkheid is even op dit forum bij "frankrijk"kijken.Ik heb daar iets gepost over de sorque (hele mooie en goede vlagzalm rivier).
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Hilco

niet nog bruiner worden hoor  :P veel plezier  en sterkte voor alle deelnemers 8)

Gewo

Marry, ik sta achter je kleindochter. Zelf ben ik mijn beide ouders verloren aan die fuck ziekte. Hoop dat ze 3 keer de top haalt.

Als het even kan lekker vissen en als de tijd daar is de kleine aanmoedigen.

Marry je weet zelf wel wat wijs is, succes bij beide 'opdrachten.' :)

Zeenimf

Goede morgen allemaal ,gisteravond om 11 weer thuis gekomen na een rit van 1200 km  van de Alphe D,Huez in Frankrijk

Een onvergetelijke ervaring op gedaan op de top van de Alphe D,Huez in het meer" LAC  Besson " dat op meer dan 2200 meter hoog ligt om daar te staan vissen waar de sneeuw nog om je heen ligt . GEWELDIG !

Verslag volgt nog .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Nootjez

Zeenimf, hoe was het nu eigenlijk met de vangsten?

Ben wel benieuwd