Zevenhuizerplas

Started by N.Blok, March 29, 2017, 19:47:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

N.Blok

Hallo,

Ik was vandaag in de buurt van de Zevenhuizerplas en ben er even langs gereden. Ook de visplanner.nl even gecheckt: daar mag je vissen. Ook zag ik dat het NK Bellyboat er gehouden is.
Wat zijn jullie ervaringen?

gr Nico

Koen

Ik heb gehoord dat je er wel leuk op baars kunt vissen, maar verder weet ik het ook niet. Woon zelf in Rotterdam, maar ben er nog nooit geweest.

weerwolf

groot en diep en veel baars en kraakhelder water

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Floor

Al wadend heb ik er met pluggen en jerkbaits flinke snoeken gevangen, meter+ welteverstaan. Ook in de winter met dood aas was het soms flink prijs maar, dan heb je het wel over bijna 20 jaar geleden.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

markpiet

Daar ben ik half maart geweest met de streamer op snoek vanuit de bb. anderhalf tot 2 meter zicht. zeer scherpe taluds. van 1,5 naar 8 meter binnen een afstand van 1 meter. soms hele grote vlakke stukken van 7 meter diep en dan binnen een paar meter naar 20 meter diep. Ik heb geen enkele school aasvis gezien op de dieptemeter maar wel een enkel grote streep. we waren met zijn tweeën maar hebben niets kunnen vangen. mijn vismaat had echter nog wel een misser van een 90cm+ snoek gehad. Niet het beste tijdstip van de dag. (van 13:00 tot 17:00.) Flink water ook. Er is op de ondiepe stukken(de zogenaamde vis paai plaatsen) vaak brasem te zien in de avond heb ik gehoord. Ik denk dat je er wat tijd in zult moeten steken wil je er goed gaan vangen. Maar voor een enkele keer maak je ook zeker kans en de omgeving is ook wel mooi. In ieder geval hadden we ook nog weer een ijsvogel gespot evenals een boswachter en een boa. Dus vissen altijd de vispas mee. Op internet gelezen dat er veel stroperij door polen zou zijn. Nou als die ze kunnen vangen dan kun jij het ook wel.

Succes.
groeten van Mark
><((((0>

Beertje

IK heb er vorig jaar op de camping gestaan. Ik had er grote verwachtingen van,maar viel dik tegen. Ja, inderdaad wel wat baars gevangen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

JB

Als je de duikfilmpjes ziet op youtube zit (zat) er vis zat. Maar zo te horen wel lastig water.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Menno_siemensma

Quote from: markpiet on March 31, 2017, 23:23:53
Daar ben ik half maart geweest met de streamer op snoek vanuit de bb. anderhalf tot 2 meter zicht. zeer scherpe taluds. van 1,5 naar 8 meter binnen een afstand van 1 meter. soms hele grote vlakke stukken van 7 meter diep en dan binnen een paar meter naar 20 meter diep. Ik heb geen enkele school aasvis gezien op de dieptemeter maar wel een enkel grote streep. we waren met zijn tweeën maar hebben niets kunnen vangen. mijn vismaat had echter nog wel een misser van een 90cm+ snoek gehad. Niet het beste tijdstip van de dag. (van 13:00 tot 17:00.) Flink water ook. Er is op de ondiepe stukken(de zogenaamde vis paai plaatsen) vaak brasem te zien in de avond heb ik gehoord. Ik denk dat je er wat tijd in zult moeten steken wil je er goed gaan vangen. Maar voor een enkele keer maak je ook zeker kans en de omgeving is ook wel mooi. In ieder geval hadden we ook nog weer een ijsvogel gespot evenals een boswachter en een boa. Dus vissen altijd de vispas mee. Op internet gelezen dat er veel stroperij door polen zou zijn. Nou als die ze kunnen vangen dan kun jij het ook wel.

Succes.
Nou ja als die er veel vissen zal er vrij vlot een stuk minder vis zitten... die vissen niet om even een kiekje te nemen en weer terug te zetten hoor.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gert

Ik neem dan maar aan dat je het over die ijsvogeltjes hebt  ::blabla::

De Polen die ik hier in de buurt tegenkom houden zich in ieder geval wel netjes aan de regels, hebben alles keurig in orde en ruimen zelfs zowaar hun rommel op. Dat zouden meer mensen moeten doen!

Floor

Tja, dat extreem denegerende en discriminerende gedrag ten opzichte van andere, in dit geval wederom onze Poolse mede vissers begint onderhand buitengewoon ergerlijk te worden.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Franky Boy

Nou, nou... ???
Ik ken Menno nou niet als iemand die discrimineert of vooringenomen is jegens welke minderheid dan ook...
Maar we hebben allemaal onze slechte ervaringen met een klein deel van de Marokkanen of een klein deel van de Polen.
Zolang we maar beseffen dat hier een heel klein deel van de mensen het voor de rest van hun groep totaal verpest.
Dat is inderdaad erg jammer!  >:(
Ik betrapte mezelf ook van een zekere negatieve vooringenomenheid jegens onze Poolse broeders, toen ik een Pool vissend vanuit een wit bestelbusje op de Loswal van het Oostvoornsemeer 'betrapte'...
De man mocht daar niet vissen, maar had voor de rest alles piekfijn in orde: Vispas, boekje met vergunningen en al zijn kunstaasjes waren voorzien van een weerhaakloze enkele haak (!) Dan lul je niet meer...  :-[

Mike

Ik snap dat t lullig is voor Polen die zich wel aan de regels houden maar het blijft nu eenmaal een feit dat Polen heel veel vis (vooral snoek en karper) meenemen.
Het gebeurd nog steeds heel erg veel en het zijn toch echt hoofdzakelijk Polen die zich hier schuldig aan maken.
Snoek en karper zijn in Polen een veel gegeten vis en blijkbaar zijn ze van mening dat ze die hier ook maar overal maar mee mogen nemen.
In Polen vissen ze hoofdzakelijk voor de pot en dat cultuurtje nemen ze mee hiernaar toe zonder zich in onze sportvisserij/ cultuur te verdiepen.
Daarnaast reageren ze vaak extreem agressief wanneer ze er op worden aangesproken.
Ik snap best wel dat een hoop mensen hier niet blij mee zijn en daarover hun mening geven.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Menno_siemensma

Quote from: Gert on April 01, 2017, 14:25:55
Ik neem dan maar aan dat je het over die ijsvogeltjes hebt  ::blabla::

De Polen die ik hier in de buurt tegenkom houden zich in ieder geval wel netjes aan de regels, hebben alles keurig in orde en ruimen zelfs zowaar hun rommel op. Dat zouden meer mensen moeten doen!
Er staat toch STROPERS. man, selectief lezen is ook een vak. De meeste zullen zich ongetwijfeld gewoon netjes aan de regels houden maar ze vissen vaak gewoon voor de pot, dat is gewoon een gegeven feit.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Floor

Quote from: Franky Boy on April 01, 2017, 14:51:41
Nou, nou... ???
Ik ken Menno nou niet als iemand die discrimineert of vooringenomen is jegens welke minderheid dan ook...
Maar we hebben allemaal onze slechte ervaringen met een klein deel van de Marokkanen of een klein deel van de Polen.
Zolang we maar beseffen dat hier een heel klein deel van de mensen het voor de rest van hun groep totaal verpest.
Dat is inderdaad erg jammer!  >:(
Ik betrapte mezelf ook van een zekere negatieve vooringenomenheid jegens onze Poolse broeders, toen ik een Pool vissend vanuit een wit bestelbusje op de Loswal van het Oostvoornsemeer 'betrapte'...
De man mocht daar niet vissen, maar had voor de rest alles piekfijn in orde: Vispas, boekje met vergunningen en al zijn kunstaasjes waren voorzien van een weerhaakloze enkele haak (!) Dan lul je niet meer...  :-[

Het gaat mij er zeker niet om Menno hier een sneer te geven. Mijn context is algemeen, ook mijn opmerking is algemeen bedoeld.
Wanneer Polen en andere vis mee willen nemen voor de pot dan is dat in de meeste gevallen en onder de meeste omstandigheden gewoon toegestaan of je dat nu leuk vind of niet.

Wat mij stoort is de algemene mentaliteit dat het allemaal wat mooi is als die Pool voor een zacht prijsje ons wandje komt stucken maar, als hij in zijn vrij tijd lekker wil vissen moet hij plotseling oprotten naar zijn eigen land.
En nee, ik ga niet mensen hier de les lezen en nee, verhalen over brave Polen en slechte Polen zijn ook niet van belang maar er wordt veeeel te makkelijk maar negatief over deze mensen uitgelaten en dat lees en hoor ik mijns inziens veel te vaak. Als het gaat om het om zeep helpen van 'onze' visstand is dat voor 99% te danken aan onze Nederlandse stropers, beroepsvissers en mede 'sport' vissers. Owja... aalscholvers natuurlijk.

Maar ik heb er al te veel over gezegd, deze discussies eindigen vrijwel uitsluitend in moddergooien en lelijk doen en dat is hier op dit forum niet gewenst en ook niet nodig en bovendien helemaal niet leuk.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Mike

#14
Floor, ik snap je punt en enige nuance is wel wenselijk met dit soort onderwerpen natuurlijk.
Het is alleen niet helemaal waar dat het vissen voor de pot, zoals de Polen hier vaak doen, in de meeste gevallen is toegestaan.
Zo geld er in bv heel Utrecht (volgens mij op de meeste plekken in nl) een algeheel meeneemverbod voor snoek en toch verdwijnen er zakken vol in de achterbakken van hoofdzakelijk Poolse vissers.
Dat de terug lopende visstand op veel locaties het meest te wijten is aan andere factoren zoals bv beroepsvissers en bv aalscholvers lijkt me duidelijk.
Echter zijn het vaak juist de sierwateren, forten en recreatieplassen waar de Poolse lieden snoek uit onttrekken. Daar is het dus niet de beroepsvisser die de groote boosdoener is.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gerrit59

Ik heb geaarzeld om te reageren, maar doe het nu toch...
De waarheid mag dunkt me toch wel gezegd worden?
Ik zie het ook met eigen ogen op 'mijn' verschillende viswateren. Het ligt er bezaaid met sterke drankflessen uit het oostblok. Ook afgelopen seizoen ben ik meerdere keren bijna uitgegleden op een dergelijke fles, die je in het gras niet altijd ziet liggen. Ik spreek verschillende boeren in dat gebied en die treffen na  elk weekend de lege drankflessen aan die gewoon over het kanaal in het weiland worden gegooid. Volgens hun waarneming wordt ALLES meegenomen. En ik constateer al een paar seizoenen: dan houdt het een keer op.....
Dit is mijn enige posting hierover.....
Helaas....



Gerrit

Franky Boy

O.K.
Maar de Zevenhuizerplas lijkt me een machtig mooi water om in te vissen...  ::)
Zal alleen geen gemakkelijk water zijn.  8)

N.Blok

Allen dank voor de info, niet verwacht dat een vraag over een viswater in een discussie over al dan niet gewenste medelanders op zou leveren ;). Ik begrijp uit jullie reacties dat het vissen op de zevenhuizerplas een uitdaging gaat worden.
Misschien eerst nog maar eens proberen zo wie zo iets te vangen. Al ligt dat hopelijk meer aan de de tijd, die er niet is, om te gaan vissen. Ook de Belly boat heb ik nog niet maar wie weet..... Zal een meerjarenproject worden denk ik maar wil het wel gaan proberen.

Floor

Er zijn wel veel mooie filmpjes over te vinden de vissen die je soms voorbij ziet komen maken het zeker de moeite waard om eens te proberen.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Gert

Quote from: Menno_siemensma on April 01, 2017, 15:28:51
Er staat toch STROPERS. man, selectief lezen is ook een vak. De meeste zullen zich ongetwijfeld gewoon netjes aan de regels houden maar ze vissen vaak gewoon voor de pot, dat is gewoon een gegeven feit.

Je hebt gelijk Menno, was een beetje kort door de bocht, maar ik hoop dat de strekking van mijn reactie duidelijk was: niet alle Polen zijn stropers, en niet alle stropers zijn Polen of oostblokkers.

goswit

Van middag even wezen wandelen bij een visplas waar ik 35 jaar geleden vaak kwam met moeders en kids .  Konden daar ook zwemmen.   Daar aangekomen een nieuwe bmw

wit kenteken met PL, geparkeerd 10m mt van informatie bord ,  niet vissen ,niet zwemmen , geen boten.  Halverwege de plas 2 personen met 3 werphengels verstopt tussen boomtak en struiken .  Juist Polen.  Heb de heren vriendelijk verzocht om even het bord te lezen , anders ............. .     Plas is nu van een of ander natuurstichting , zonde .

In de jachthaven komen ze niet meer konstand kontrole , ze hebben zich nu verplaatst naar zandputten in de omgeving .  Mijn zoon is bestuurslid van de vereniging die 3 plassen beheerd , betrappen regelmatig Polen.  Al zijn er ook bij die keurig een vergunning hebben.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff