Vangsten in 2019

Started by visser, January 03, 2019, 17:12:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

visser

Lekker om zo het jaar te beginnen

JB

Leuke vis, jammer dat die er niet helemaal opstaat, had je mee kunnen dingen naar de gouden streamer.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Gert

Quote from: JB on January 03, 2019, 17:36:22
jammer dat die er niet helemaal opstaat

Geldt ook voor de avatar  ;)

Maar inderdaad een mooie vis om het jaar mee te beginnen ::agree::

visser

Als het zo door blijft gaan dit jaar teken ik er voor ;D

visser

Deze laatste vis staat  wel helemaal
Op de foto JB.
Dit Is ook meteen mijn pr vis op de vliegenlat.
Maar vandaag ook nog veel volgers gehad die tot
Aan mijn voeten toe kwamen en dan met een grote kolk verdwenen.
Zijn er meer mooie vissen gevangen vandaag?
Het leek er anders op dat ze goed los waren vandaag.

jo flyfishing

los wel, maar geen grote.
5 op de kant, 2 mis happers en 2 los
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gerrit59

Gisteren twee mooie en vandaag twee mooie..

Gerrit

visser

#7
Vanmiddag dat ik weg zou naar de waterkant
Om te kijken dat ik nog een snoek kon strikken
Stond er visite voor de deur

Maar is het nog iemand gelukt vandaag om er éénTe strikken
Voor mij wordt het weer wachten tot volgend weekend
Want  morgen is het weer werkelijkheid


Jean-Pierre

Nette vangsten hoor!

Ik vis pas een aantal maanden met de vliegenhengel op snoek, maar moet zeggen dat ik enorm veel volgers heb. Doe ik iets fout of is dit gewoon toeval.....
Het zou natuurlijk kunnen dat ik deze vissen met "gewoon" kunstaas wel gevangen zou hebben, maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze dan niet eens van de plek af waren gekomen.

Gisteren toch een leuke snoek op de vliegenhengel kunnen vangen.


Groeten JP

Bone F

Goed zo de aanhouder wint, het lijkt wel of ie naar je lacht.........

MichelG

Haha, het lijkt inderdaad alsof ie met de lach op de foto gaat.
Maar ik heb het zelfde probleem jean-pierre, ook recent pas actief achter de snoek aan gaan. Allemaal een beetje ontdekken en opvallend veel volgers. Ik denk dat dat ook deels gewoon meer opvalt omdat ik mijn streamer veel meer visueel  volg dan wanneer ik met kunstaas viste, en misschien dat het ook een beetje het jaargetijde en koude water is, dat de snoeken wat minder actief zijn en vaker alleen volgen ipv echt de inspanning om er op te klappen?
Maar zoals gezegd, de aanhouder wint en vaak kan wisselen van vlieg, of voor de neus onder de hengeltop laten bungelen toch genoeg zijn om ze te laten aanvallen.

Jean-Pierre

vandaag even 1,5 uur tijd om mijn nieuwe hengel te testen. Ging eigenlijk kijken hoe het werpen nou zou gaan met mijn nieuwe hengel en er in die korte tijd niet veel van verwacht qua vangsten. Tevens had ik afgelopen week wat streamers gebonden dus deze ook maar even getest. Alles goedgekeurd, al denken de 2 gevangen snoeken daar vast anders over  :P




Meer foto's en het hele verslag kan je lezen op mijn blog http://roofvissenmetjpenquinten.blogspot.com/2019/01/vliegvissen-in-holland.html

Groeten JP

wh82

Mooie vissen! Lekkere start met een nieuwe hengel.

Gerrit59

Mooie vangsten!
't Is niet altijd feest....... '
Onlangs ving ik op een bepaald stuk water twee mooie snoeken. Binnen korte tijd miste ik er ook wel 10(!). Dat was me jaren niet overkomen..... Elke paar worpen was het er tegen aan zwemmen, soms een felle ruk, direkt voor de kant een dikke kolk etc. Dat is ook wel een belevenis.
De week er op op exact dezelfde plek met dezelfde streamer geen enkel teken van leven...
Daarom heet het ook 'vissen' en geen vangen....

Gerrit

Jean-Pierre

afgelopen dagen 2x een middag vrij genomen en beide dagen was er ruimte om te vissen. Uiteindelijk 4 kunnen vangen, allemaal op dezelfde streamer.


hier wat foto's van de snoeken.




Helaas heeft de postbode (welke de foto nam) niets over het stukje plant op de vis gezegd en zag ik pas na de foto dat het op de snoek zat. Maar goed, je kan natuurlijk niet alles hebben.

Voor beide verslagen en meer foto's kan je een kijkje nemen op mijn blog http://roofvissenmetjpenquinten.blogspot.com/

Groeten JP

Menno_siemensma

pfff, door drukte op werk en weekenden die vol geboekt waren danwel vol met ijs lagen, de hele maand nog geen worp kunnen maken  >:( :'( Hopelijk kan ik zaterdag nog even los met mijn spiksplinter nieuwe 2de hands aygotje :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Beertje

#17
 mijn spiksplinter nieuwe 2de hands aygotje :)
[/quote]

Dit is een contradictie. Of was dat expres zo bedoeld. ???
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Menno_siemensma

Quote from: Beertje on January 31, 2019, 13:33:43
mijn spiksplinter nieuwe 2de hands aygotje :)


Dit is een contradictie. of was dat expres zo bedoeld. ???
::agree::  ;D
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Bone F

Volgens mij spreekt 90% van de gemotoriseerde NLers over een nieuwe auto als ze een 2e hands gescoord hebben, klinkt gewoon beter, maar ok wel erg offtopic, moet kunnen. :)

MarcelN

En een Aygotje is ook geen echte Toyota he, is een PSA aftreksel, dan had je een Yaris als instap Toyota moeten nemen.
;)

Menno_siemensma

voordat we verzanden in een autodiscussie, ging het meer om het feit dat ik nog geen vis gevangen heb in 2019... ::hulp::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

JB

Quote from: Menno_siemensma on February 01, 2019, 08:48:44
voordat we verzanden in een autodiscussie, ging het meer om het feit dat ik nog geen vis gevangen heb in 2019... ::hulp::

::agree::
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

MarcelN


Gert

Vandaag m'n eerste snoek, en tevens eerste vis, van 2019 gevangen.
Heb fotootje naar Herman gestuurd voor de gouden streamer. Het is geen winnaar, maar wel ruim 10 cm groter dan mijn vorige inzending.
Had eerst een volger, en later een losser. Maar die waren wel kleiner. Die kwamen overigens allebei pas kijken toen ik de lijn aan het binnendraaien was om te verkassen, dus blijkbaar stripte ik te langzaam om ze te verleiden.
Degene die ik uiteindelijk op de kant had was een klassieker: onder een bruggetje, en het was meteen raak dus toen kwam het niet op snelheid aan.