Vliegende miertjes

Started by HappyFisherman, July 14, 2011, 10:47:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Bij het maken van de schuimmiertjes overkomt het me wel eens dat beide lijfjes in elkaar overgaan en er 1 bolletje lijm ontstaat (ik weet het, blijven draaien...). Volgende daarop bedacht:

Vliegende mieren die uit 1 bolletje bruislijm bestaan... (de weerhaakjes knijp ik nog wel plat  ;))
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

1 of 2 bolletjes, drijven doen ze denk toch wel

(en de vissen denken echt niet van 'alleen voor 2 bolletjes kom ik er uit' :) )

forel


HappyFisherman

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on July 14, 2011, 10:49:28
1 of 2 bolletjes, drijven doen ze denk toch wel

Ik denk dat deze heel snel nat (gesopt...) gevist worden. Drijfvermogen van die bolletjes is niet zo groot.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

ok, maar de hackle doet ook nog iets toch
anders even uitproberen in een plas op straat :)
(of glas water)

HappyFisherman

Zeg je het helemaal goed, iets. Die andere miertjes hangen ook meer int oppervlak dan dat ze echt droog zijn. Vind ik niet erg, want zo gesopt vangt beter voor mijn gevoel dan echt droog...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

Ik vis sowieso steeds minder met droge vliegen. Sterker, 'k heb er bijna geen meer.
Als de vis echt hoog zit pak ik wel eens gewoon een onverzwaard nimfje met een heel klein beetje vet er aan....werkt ook :)

peter

Bas das vals spelen HaHa
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

A{b}r{a}xa{s}

hoezo ? :)
zwevend/drijvend 'vliegje' toch gewoon ?

peter

Das een nieuw soort vlieggie HiHi
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

aalbrecht

nee hoor dat heet een gezopte vlieg  ;D
vliegvissen is een passie

A{b}r{a}xa{s}

beetje ruige zwarte dubbing op een klein haakje,
klein beetje vet d'r op,
en het lijkt ook op een 'verdrinkend miertje' :)

hendri

Bram wat voor bruislijm gebruik jij? En hoe doe je dat met water mengen? 1 op 1 zeg maar?

A{b}r{a}xa{s}

Die Gorilla lijm daar hoeft maar een enkel druppeltje water bij (relatief weinig water)

hendri

Nou ik moet me er dan echt eens ff toe zetten om er wat mee te doen, anders zit die tube volgend jaar nog in het doosje.

A{b}r{a}xa{s}

 :-[ :-[ bij mij is tie het huis al tijden uit.....weggegeven ;p

hendri


A{b}r{a}xa{s}

ik ben veel te onhandig voor dat priegelwerk :)

hendri

Hmmm ik denk dat we dat gemeen hebben. :)

HappyFisherman

Quote from: hendri on July 15, 2011, 13:18:45
Bram wat voor bruislijm gebruik jij? En hoe doe je dat met water mengen? 1 op 1 zeg maar?

Bison van de Formido, maar hebben ze ook vast bij elke andere lijmboer... Gewoon ff vragen om bruislijm ;)

Dat mengen met water is alleen maar om het bruisen iets te versnellen en daar heb je heeeeel weinig water voor nodig. Drupje lijm op een papiertje, met een tandenstoker iets water er bij en ff roeren. Als je teveel water gebruikt duurt het heel lang voordat de lijm hard wordt.
Ik heb wel steeds een minuut of 3-5 gewacht na het mengen met op een haakje doen, want dat is het niet zo vloeibaar meer en zakken de bolletjes niet zo snel in elkaar. Oh ja, vooral blijven draaien (ook nadat je denkt dat het niet meer uitzakt).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Ik ben laatst samen met Joost bij Wilco geweest miertjes maken, ik heb gelijk voor mezelf ook de lijm en dergelijke gekocht. Mijn buurman heeft me een motortje geleverd voor het drogen. nu alleen nog moed verzamelen om te beginnen.

Het is wel leuk werk maar ik vis liever dan vliegen maken! en vangen doen die miertjes wel.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

forel

Quote from: speycast on July 15, 2011, 17:27:42
wil je niet telang hoeven draaien   weg met al die andere bruislijm   koop gorilla glue  fast cure  dries white


ik draai haast helemaal niet  even lijm op brengen zeer dun wachten tot het begingt te schuimen enkele keren draaien  haak op de kop in de vice laten hangen   even wachten tot hij uit gebruist is dan in de klemmetjes zetten voor 1 nacht voor je gaat kleuren

dat gorilla glue dat werkt perfect deze hebben ze nu ook dries white 2x faster.

HappyFisherman

Gisteren zat ik me af te vragen hoe ik ook die bruislijm sneller hard kan laten worden... Misschien met Bug Bond? Net geprobeerd, 1:1 bruislijm en BB, water er bij om de bruislijm te "activeren" en een bolletje op de steel. Lampie er op en hard! Moet nog wel uitharden, maar het werkt prima ;D

Kwam er net alleen wel achter dat m'n BB na een half jaar een stuk dikker is geworden!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69


Arno

en niet meer onder de vice zetten als je het lampje gebruikt