Vrij dagje!!

Started by christianvt, January 30, 2012, 17:42:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christianvt

Het was 11:00, ik was klaar met mijn verplichte bezigheden. Nu kon ik van mijn heerlijke dagje vrij gaan genieten.

Ik hoefde niet lang na te denken voordat ik op de keuze kwam om weer eens een streamertje nat te maken. De spullen waren zo gepakt en ik vertrok richting de pont.

Al snel stond ik aan de overkant en niet veel later aan de waterkant. Het was sowieso al lekker om in de frisse, koele buitenlucht te zijn.  Na een aantal worpen hoorde ik een vreemd, krassend geluid.



Dichtgevroren ogen waren dus de oorzaak!

Heel wat worpen werden gemaakt, en de parkvijver werd secuur uitgekamt met een EP-streamertje.. Inmiddels was het ook al begonnen met sneeuwen en werd het tijd om wat op te warmen. Even genieten van een kop koffie en een half bevroren fruitreep en ik kon er weer fris tegenaan.

Toch grappig hoe schaapachtig die "stadsmensen" je aan kunnen kijken als je daar met zo'n waslijn aan het smijten bent.

Na een aantal wateren afgevist te hebben en een aantal uur later kwam toch de langverwachte aanbeet!
Een mooi, puntgaaf snoekje toonde zijn krachten en kon na een korte drill geland worden:



Hierna heb ik nog 1 water afgevist daar kwam ik vast te zitten en verloor mijn streamer, ik had geen zin meer om er een nieuwe onderlijn aan te zetten. Ik besloot maar om mijn hengel af te tuigen en mijn topdeel bleek voorzien te zijn van een laagje ijs!


ik vond het wel weer welletjes en fietste weer richting de pont, het was weer een lekker dagje zwiepen!

Christian

Hilco

prima formaat zo ........ ;D

ziet er wel allemaal koud uit hoor brrrrrrrrrrrr


vliegvisserdorian

mooie snoek
hoe koud was het ongeveer bij jou dan??? hier is het niet onder de 0/-1 geweest vandaag overdag

Hans. K.man


Toch een aardig snoekje, was hier bij ons echt te koud om te vissen, drenthe hé  ;D

christianvt

Quote from: vliegvisserdorian on January 30, 2012, 18:23:41
mooie snoek
hoe koud was het ongeveer bij jou dan??? hier is het niet onder de 0/-1 geweest vandaag overdag

Denk -2 ofzo...

HappyFisherman

Volgens mij was't vandaag nog kouder dan gisteren :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco

en je raad nooit hoe het morgen wordt...............

weerwolf

Morgen kan je wakvissen
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

ik denk dat het morgen nog wel meevalt dan is de boel nog wel open hier en daar , zeker de haven(s)

Gert

Leuk verslag Christian!

Quote from: speycast on January 30, 2012, 21:59:39
gaat echt koud worden deze week   ik blijf lekker binnen   stond net al ijsbeer aan de bel te trekken  wilde ook bij de kachel komen zitten

Heb je al vorstverlet dan Bert?

Ik moet tegenwoordig met een pontje de Ringvaart over (als ik met de fiets naar m'n werk ga) omdat de brug vervangen wordt. Gaat een heel jaar duren. Maar of dat pontje blijft varen als het vol met schotsen ligt - ben bang van niet. En helemaal dicht laten vriezen zodat ik over het ijs kan zit er ook niet in ivm beroepsvaart.
Maar vorstverlet zal ik er wel niet voor krijgen.... :(
Wordt omfietsen dus.

Groet,
Gert

harlin

Quote from: christianvt on January 30, 2012, 17:42:40
  Na een aantal worpen hoorde ik een vreemd, krassend geluid.
Dichtgevroren ogen waren dus de oorzaak!

Heb  van die dunne rubberen handschoenen die aan de bovenkant stof hebben.
Werpt goed, vind ik.
Maar heb wel wat siliconespray op die handschoen gespoten.
Heb het idee dat je wat langer door kan vissen voor dat je de ogen weer ijsvrij moet maken.



Ben meer streamers kwijt geraakt de laatste tijd als dat ik wat vang.
Dit weekend wel een volger die vol op de schoeiing klapte.

Vraag me zomaar wel af wat Johannes nu denkt van die Hollanders
die met een paar graden vorst al warm worden van het idee dat het koud wordt.  ::denken::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

catchem

Het is mij te koud, ik gooi nog wat hout in de kachel en blijf lekker binnen, vliegbinden.

vliegvisserdorian

Quote from: speycast on January 31, 2012, 08:16:28
Rob Wil je dat nooit meer doen  mijn adres aan ijsbeer geven zijn hele familie staat hier nu in de straat


9mm pakken en de vellen verdelen misschien een idee ??? heeft gelijk het hele forum weer nieuw bindmateriaal