Betaalbare Reel voor Airflo 8'6" 4/5

Started by ttu.be, April 12, 2019, 10:14:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ttu.be

Dag Iedereen,

Nu reeds een tweetal jaren bezig met vliegvissen, we gaan zo'n 2-3 maal per jaar vissen in de ardennen.
Heb me destijds een kit van Airflo aangeschaft (https://www.amazon.co.uk/Airflo-Fly-Fishing-Kit/dp/B004N3CM24)
Die doet goed z'n werk, maar van de reel ben ik niet zo tevreden. Alles in orde tot wanneer de reel nat is geweest. Dan begint de slip tegen te stribbelen.

Nu verwacht ik ook niet zo veel van de reel in een totaalkit.

De vraag is nu: met welke reel kan ik die vervangen, die ook nog eens betaalbaar is (50 euro?) ? Ik vind een regelbare slip(rem) wel aangenaam.

Hebben jullie tips, ervaringen?

Alvast bedankt
Tom

Scaramouche

met 50 eur zit je wel aan de heel zuinige kant. een goede werkende slip is nou juist het onderdeel waar je de verschillen in kwaliteit het beste merkt. maar voor een paar tientjes meer heb je best een mooi reeltje, kijk hier es http://www.muddler.nl/index.php?item=fly-reels&action=page&group_id=88&lang=NL

en anders op zoek naar een Okuma reel, die leveren ook een nette kwaliteit voor redelijke prijzen.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

JEVDE

Zag vandaag op marktplaats een Loop reeltje voor 57 euro. Misschien iets? (voor de duidelijkheid; niet mijn advertentie). Zowel de Shimano Biocraft XT als de Shimano Ultegra komen op Marktplaats nog wel eens voorbij. Reels die ook door G.Loomis verkocht werden onder hun eigen merknaam. Ik heb beide reels en ze doen hun werk goed. Mocht je ooit iets meer willen uitgeven, zoek dan op marktplaats naar een Danielsson nymph w. Die komen ook wel eens voorbij. Ik heb sindsdien nooit meer naar een andere reel gekeken.

Bone F

Ach wanneer heb je hier een slip nodig, zelfs bij een knoepert uit het OVM kun je zonder.

paul de bruijn

Scierra Track 1 bij flyfishing dutchman.Doet prima zijn werk op t zoete water en kost zowat niks.


MarcelN

Quote from: Bone F on April 14, 2019, 13:35:03
Ach wanneer heb je hier een slip nodig, zelfs bij een knoepert uit het OVM kun je zonder.
Zolang jij een bruine forel haakt op de flats kun je die inderdaad zonder reel nog drillen, maar een regenboogforel en meerforel is een ander verhaal ;D
Ik begon op ovm met een orvis reel, nou die slip stond al snel vast door het zout, weg forel >:(


wh82

Vision kalu, 89 euro op een paar plekken, drag is gesealed. Anders een kunstof rail zoals een okuma airframe hoewel ik geen idee heb over de slip. Onder de 100 is er nauwelijks iets met een redelijke slip en enige zoutwater bestendigheid. Sowieso altijd spoelen na 't vissen.

Bone F

Die Okuma's zijn prima qua slip daar heb ik jaren mee gevist op bonefish in Belize. Allemaal kunststof en rvs kan tegen een stootje en zout water. Volgens mj allemaal dik onder de € 100,-.